Gå til innhold

Tøying for dyp knebøy


Ari Gold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Min beste øvelse for å bli bevegelig nok er: Knebøy! Frontbøy og rykkbøy er også fine øvelsar. Du kan starte med å bygge opp under helen, og deretter bruke mindre og mindre oppbygning. Må sjølvsagt bruke mindre vekter når det blir lengre løftebane, men det er gjerne lettare å kome ned med litt vekt på ryggen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøyer sjelden direkte/statisk men varmer opp med mobilitet hver økt: walkouts, squat to stand, samt trigger point/rulling av hamstring innimellom 

Det har gjort mye for både dybde og for å få bortvepserumpe -tendensene jeg hadde.  begrensingen min ligger i stram hamstring og nå når jeg er klar over det er d bare å gidde å gjøre d nødvendige. 

Så: finn ut hva som begrenser deg og gjør noe med det :) Sjekk ut ankelmobilit, hofter, hamstring og evt fremside lår. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, noen som har noen erfaring med tøying for dypere knebøy? Gjerne via youtube video? Har nettopp startet å trene styrke og er ikke i nærheten av 90 grader nå.

Relevant her:

- Kan du vise hvordan du utfører øvelsen? Eks. har du film?

Merkelig hvordan folk kan produsere svar uten å se utførelsen. 
 

Endret av BluebearWebcoaching
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...