Gå til innhold

The thigh gap


Rl99123

Anbefalte innlegg

Har et spørsmål... Er det slik at å trene rumpen kan gjøre at du får mellomrom mellom lårene? At jo "bedre", større og strammere rumpe du får, at den liksom løfter opp og gjør at du kan få mellomrom dersom du nesten har?

Lårene mine går akuratt bort i hverandre, og det er bare et lite løft som skal til før det er et mellomrom nå, men lurer på hva jeg skal gjøre for å få til den siste biten... Trener mye kondisjonstrening (driver med mellom og langdistanse løping) og trener basis 2-3 ganger i uken, men ikke så mye på rumpe og lår, helst overkropp og legger.

Så, bør jeg trene mer rumpe i form av styrketrening, mer løping, mer styrke på lår eller alt :p:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har mye med beinbygging og hvor fettet på kroppen din plasserer seg. Dersom man har brede hofter og fettansamlingen ikke er øverst på lårene vil man lettere få mellomrom. Man må også ned i fettprosent, og dersom du da har smale hofter kan jeg tenke meg at det ikke er sunt å holde et lavt fettprosent året rundt bare for å ha en "thigh gap". Så jeg ville prøvd å ikke tenkt så mye på dette. Godt trent rumpe og lår er mye bedre å se på enn et mellomrom mellom lårene! ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker trenden fitspiration/strong is the new skinny osv (selv om jeg hater uttrykkene :p ), men dette med thigh-gap synes jeg er skikkelig snålt. Jeg synes ikke det er teit at noen har det pga genetikk el, men å jobbe mot akkurat det må være noe av det mest meningsløse jeg kan tenke meg. Det blir som å forsøke å trene på seg smilehull i kinnene. 

Tren, vær glad, få sterke, flotte lår, men vær så snill å ikke tenk på avstanden mellom dem. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er absolutt ingenting negativt med å trene rumpe, men det vil ikke gi deg noe mer mellomrom mellom lårene, det er det omkretsen på lårene som avgir (bein+muskler+fett+væske etc).

Det er helt ok å synes at det er fint, på lik linje med at alle er forskjellige - men nå vil ikke det gi deg noen prestasjonsfordeler/skadeforebyggende på lik linje som hva sterke bein vil gi.

Jeg har vel aldri hatt mellomrom mellom beina, forutenom fra midten og ned når jeg har vært på mitt lavesteni fettprosent (konkurranseoppkjøring) - det har imidlertidig reddet mobilen og andre ting fra å falle på gulvet eller andre steder der du gjerne ikke vil miste de ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...