Gå til innhold

Kommer ikke opp i vekt


Fitsoon

Anbefalte innlegg

sist måned lagde jeg mål om at jeg skulle opp min. 2kg på tre måneder, men den siste måneden har jeg MISTA 2kg
 
jeg har lest en god del om hvordan man kan spise mer for å gå opp i vekt, ogs selv om jeg prøver å spise mer enn det appetitten min sier jeg orker, ser det ikke ut til å være nok. Jeg spiser generelt næringsrikt mat,men restirkterer meg ikke for mat og godsaker dersom jeg "crave it".
 
Trener 4-5 ganger i uka, 2-3styrke og 1-2  kondisjon+ sykler fra og til skolen 35 min til sammen.
Hva skal jeg gjøre? Å si "bare spis mer" er mye lettere enn å faktisk gjøre det, og selv om jeg prøver er det ikke hver dag jeg spiser nok. 

er atten, veier ca 47.5 nå og 164 høy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilken type mat spiser du mest av? "Næringsrik mat" kan være så mangt, og om det inngår mange matvarer meg stort volum i forhold til energiinnholdet er det mye mulig at du føler deg mett, selv om energibehovet ditt ikke er oppfylt. Har du f.eks. prøvd å inkludere mer sunt fett i måltidene dine (avokado, peanøttsmør, nøtter..)? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg litt igjen i det du beskriver, og husk at alle er forskjellige. Jeg forsøkte å legge til smør, oljer, h-melk og nøtter i alt mulig, men det gjorde meg bare mettere - det viser seg at fett metter veldig for akkurat meg. Så i stedet forsøkte jeg å legge til juice, mer frukt, fint brød - altså: sukker - i kosten, og det fungerte som gull. 

Så prøv deg litt frem, kanskje er du som meg og reagerer veldig godt på sukker (juice er seriøst fantastisk til dette, fullt av næringsstoffer fra frukten, men uten fiberet som metter), eller kanskje du har et evig rom i magen for pasta, eller fett som blir foreslått over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er en helt absurd problemstilling...:roflmao:

 

Om du allerede vet hva som skal til av type matvarer kan du kanskje forsøke å spise oftere. Små, hyppige måltider fremfor færre store, på den måten unngår du å spise deg overmett og kvalm. Hvorfor kondisjonstrening forresten? Om du ikke har noe spesifikt mål med det holder vel med syklingen til og fra skole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...