Gå til innhold

Matpakketips?


jio

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei! Lager ofte omelett, gjerne med grønnsaksrester fra middagen F eks, eller det jeg måtte ha tilgjengelig. Lager om kvelden, til hele familien, så er det bare til å pakke det i sekken neste morgen. I høst har vi også spist mye neper, store som epler, veldig sunne og perfekt som mellommåltid. I tillegg spiser vi peanøtter, sånne med skall på, eller andre nøtter F eks. Frokostmuffins er populært i heimen, massevis av oppskrifter på nettet, kan lages i store porsjoner for mange dager fremover. Kjøleskapsgrøt/havregrøt er Superenkelt og veldig godt, med syltetøy, kanel, litt nøtter eller frukt på. Hjemmelaget granola kan også anbefales. Bruker ofte oppskrifter fra Berit Nordstrand, google navnet hennes så finner du hjemmesiden hennes. Mange gode og sunne tips der :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Lager ofte omelett, gjerne med grønnsaksrester fra middagen F eks, eller det jeg måtte ha tilgjengelig. Lager om kvelden, til hele familien, så er det bare til å pakke det i sekken neste morgen. I høst har vi også spist mye neper, store som epler, veldig sunne og perfekt som mellommåltid. I tillegg spiser vi peanøtter, sånne med skall på, eller andre nøtter F eks. Frokostmuffins er populært i heimen, massevis av oppskrifter på nettet, kan lages i store porsjoner for mange dager fremover. Kjøleskapsgrøt/havregrøt er Superenkelt og veldig godt, med syltetøy, kanel, litt nøtter eller frukt på. Hjemmelaget granola kan også anbefales. Bruker ofte oppskrifter fra Berit Nordstrand, google navnet hennes så finner du hjemmesiden hennes. Mange gode og sunne tips der :)

Tusen takk for svar :-) Frokostmuffins og forskjellige omelettvarianter var en god ide! Jeg skal prøve meg litt fram fremover. Kjøleskapsgrøt/Havregrøt, godt egnet for matpakke? Ser det heller for meg som frokost, spiser selv havregrøt til frokost hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Jeg pleier å kjøpe 2-3kg pose med frosne skogsbær. Om morgenen tar jeg en boks kesam og putter de frosne bærene oppi. Til lunsj holder da kesamen seg kald og bærene tiner!

- middagsrester er genialt. Feks rester fra wok som fint kan spises kald til lunsj.(og så har vi mikro på jobb for retter som er best varm

- jeg er glad i lumper, så en god lunsj er lumper med feks ost og skinke, Philadelphia-ost og røket laks, finhakket rødløk og roastbiff, egg og litt kaviar osv, rull sammen og pakk inn i plast- eller aluminiumsfolie. Holder seg godt!

- ellers er jo en god matboks full med godsaker en sikker vinner. Lag en digg salat med masse grønnfor + kylling/fisk/kjøtt osv og putt i en boks. Så enkelt, så godt, og så næringsrikt /) ta gjerne en fettkilde som røket laks/fetaost/avokado/nøtter oppi så holder du deg god og mett lenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmelaga lomper med godt fyll som:

  • stekt kylling og grønnsaker + dressing om man vil ha det
  • lage lompepizza og steke den kvelden før
  • biffstrimler, avokado og tomater
  • ost, skinke og salat

Kyllingsalat, pastasalat med kylling, biff eller skinke. Egg og bacon (kan fint spises kaldt) med hjemmelaga rundstykker og salat.

Matmuffins eller pannekaker og også godt i matpakka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I stedet for pannekaker kan man også lage vafler! Havregryn/havremel, egg, litt proteinpulver, bakepulver og eventuelt banan for søtning er en slager her hvertfall. Eller omelett stekt i vaffeljernet! Eller en kombinasjon av 2/3 kesam/cottage cheese, 1/3 valgfri yoghurt med smak, + frosne bær og litt musli/nøtter! Eller deilig kjøleskapsgrøt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klikka meg inn for å slå et slag for lomper, men ser det alt er gjort. Åkke som, lomper er helt konge å dra med seg. Mine favoritter er: ost og skinke, egg og spekeskinke, spekeskinke, roastbiff og peanøttsmør m syltetøy og brunost. Kjapt og lettvint. Får alt på butikken stort sett om du skulle ha glemt/ikke rekker smøre og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klikka meg inn for å slå et slag for lomper, men ser det alt er gjort. Åkke som, lomper er helt konge å dra med seg. Mine favoritter er: ost og skinke, egg og spekeskinke, spekeskinke, roastbiff og peanøttsmør m syltetøy og brunost. Kjapt og lettvint. Får alt på butikken stort sett om du skulle ha glemt/ikke rekker smøre og.

Hvor mye ost? Ost er veldig godt, og vil gjerne spise ubegrenset. Det største problemet er at det er så kaloririkt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmelagde spelt og gulrotrundstykker er en slager

500g siktet speltmel

500g sammalt speltmel

en pose tørrgjær

8dl vann

litt salt

litt olivenolje

3-4 raspede gulrøtter

La deigen stå en time, blir ca 18 rundstykker som koster sikkert under en krone pr stykk.

Meget godt og lettvint

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...