Gå til innhold

Trenger tips til ny øvelse for skuldre


Eyila

Anbefalte innlegg

Jeg trener for tiden etter RYP programmet og der er en av øvelsene skulderpress. Problemet er bare at jeg klarer ikke å slappe av i nakken når jeg tar denne øvelsen og ender alltid opp med en sykt stiv nakke og hodeverk resten av dagen.. :(

Så har noen tips til øvelser som kan erstatte skulderpress?

Jeg har lagt til pullups i programmet, og etter skråbenk, en-arms roing og pullups føler jeg egentlig at skuldrene får kjørt seg en del og lurer også på om jeg bare skal droppe å ha en egen skulderøvelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøv skulderpress med stang i stedet for manualer :) Samme som deg så klarte jeg ikke å slappe av i nakken, og det var rett og slett ubehagelig, mens med stang tok det så mye mer i skuldrene og i hvert fall jeg kjente ingenting i nakken ;)

Jeg får prøve det da. :) Kjenner at jeg er skikkelig demotivert på hele skuldertreningen så håper det hjelper å bruke stang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Arnoldpress og Børgepress (se øvelsesguiden) er litt snillere for skuldre og nakke enn vanlig skulderpress med hantler. Det er ikke alle som kan kjøre pressøvelser over hodet i det hele tatt og da er sidehevs varianter løsningen.

Jeg har ihvertfall kuttet helt ut vanlig skulderpress med manualer, men som andre her også har erfart så går skulderpress med stang fint så lenge jeg ikke har for bredt grep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde med stang istedenfor manualer i dag og det hjalp litt men kjente det fremdeles ganske mye i nakken.

Jeg får prøve noen av de andre øvelsene som er nevnt her! :)

Tusen takk for alle svar! :)

Unn deg en god massasje eller helst en behandling hos naprapat eller annen behandler for å løse opp litt i nakkemuskulaturen. Dersom du allerede er stiv i nakken skal det så lite til før noe kommer i klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjekk opp i muskler hos naprapat.

Du kan kjøre skulderpress med stang, stopp like over hodet og hold skuldrene ned og bak.

Ellers; Børgepress, scapular sidehev, enarms liggende sidehev.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...