Gå til innhold

Hjelp til å finne PT i Oslo


Kathi

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er en jente som har vært glad i å trene hele livet, men det har stort sett gått mest i løping/utholdenhet. Jeg trener ca 5-6 ganger i uken. Jeg har trent endel kjernemuskulatur og litt diverse saltimer med styrke ved siden av. Jeg har nå fått en skikkelig langvarig strekk i venstrebenet som har ført til at jeg ikke har kunnet løpe på en stund, og har i mellomtiden begynt å trene mer og mer styrke. Etter at strekken har blitt bedre har jeg merket hvor godt jeg liker styrketrening/vektløfting, men jeg kjenner at jeg ikke har nok kunnskap på området til å holde på på egenhånd.

Det er her spørsmålet mitt kommer inn i bildet. Jeg ønsker å investere i en PT for å lære meg skikkelig styrketrening og få satt opp et helkroppsprgram med fokus på ulike muskelgrupper til ulike dager. Jeg vil lære meg grundig teknikk og ha mulighet til å utvikle meg. Det hadde også vært en fordel om PT-en kunne hjulpet meg å sette opp en kostholdsplan for å få mest mulig effekt ut av treningen.

Jeg er i dag medlem på SATS/ELIXIA, så det hadde selvfølgelig vært best med en PT her, men jeg er såpass interessert i å få mest mulig ut av disse timene at jeg er villig til å ha PT et annet sted hvis noen har noen å anbefale som kunne passe til det jeg ser etter.

Er det noen som kan hjelpe? Tusen takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser du har fått flere gode tips her!

Selv er jeg PT online og på Avancia i Ski - bor og trener på sats/elixia i Oslo utenom. (hvilket senter trener du på?)

Du forteller ganske greit hva du er ute etter, og at du virkelig ønsker å få noe ut av investeringen du gjør - veldig bra!

Fint å sjekke ut på forhånd av hva som finnes der ute, gjerne noen med en litt lengre/bredere CV enn PTgrunnkurs samt noe lengre fartstid som praktiserende PT.

Dersom du har sett deg ut noen må du rett og slett snakke med vedkommende og se om dere finner tonen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar :) Leste endel på SATS/ELIXIA sine sider og fant en PT jeg fikk veldig godt inntrykk av ut ifra infoteksten. Det er ganske dyrt med PT der, så tror dere det holder med tre timer i første omgang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for svar :) Leste endel på SATS/ELIXIA sine sider og fant en PT jeg fikk veldig godt inntrykk av ut ifra infoteksten. Det er ganske dyrt med PT der, så tror dere det holder med tre timer i første omgang?

Det kommer helt an på hva du har behov for og hva PTen kan bidra med, det vil vedkommende kunne informere om

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt mange timer med Espen på Elixia Ryen og anbefaler han (y)

Han er god til å jobbe rundt skader, jeg har hatt et par av de, og han presser alt ut av deg, i tillegg er han veldig morsom.

Når det gjelder kosthold er jeg usikker på hvor langt han kan hjelpe til, kan evt anbefale Webcoaching på det området, som også har blitt nevnt over her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom til Oslo Performance Center! :) Vi åpner i september. Ligger på Bryn! :) Trenger ikke medlemskap her heller, og senteret har mange forskjellige trenere og terapeuter. Selv er jeg best på teknikk og baseløft, i tillegg til at jeg studerer ernæring. Andre som jobber der er veldig gode på diverse idrettsspesifikk trening, pluss at vi har fysioterapeut, muskelterapeut og osteopat.

Edit: Ser Espen er nevnt over her. Han er eier av OPC!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom til Oslo Performance Center! :) Vi åpner i september. Ligger på Bryn! :) Trenger ikke medlemskap her heller, og senteret har mange forskjellige trenere og terapeuter. Selv er jeg best på teknikk og baseløft, i tillegg til at jeg studerer ernæring. Andre som jobber der er veldig gode på diverse idrettsspesifikk trening, pluss at vi har fysioterapeut, muskelterapeut og osteopat.

Edit: Ser Espen er nevnt over her. Han er eier av OPC!:)

Trenger ikke medlemsskap på OPC? Ah, hva koster drop in der? Kanskje sjekke ut stedet :)

Faktisk så er det Espen Arnesen jeg siktet til på Ryen, mange bra Espener der ute tenker jeg :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke medlemsskap på OPC? Ah, hva koster drop in der? Kanskje sjekke ut stedet :)

Faktisk så er det Espen Arnesen jeg siktet til på Ryen, mange bra Espener der ute tenker jeg :) :)

Støtter den.

Jobbet sammen med Espen på Ryen for en stund tilbake og han er veldig dyktig, og veldig omgjengelig og lett å prate med :)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ååååja, haha ;)

Men ja, kom og sjekk det ut! Trenger ikke være medlem, nei. Vi tar inn kun 20 medlemmer som trener på egenhånd fra oktober av, for at det ikke skal bli kaotisk. Så man trener der med en trener, enten en-til-en eller i gruppe :) Vi åpner i september, og er en ganske stor gjeng med forskjellige kvaliteter og fokusområder! Mye bra kompetanse, og utrolig bra utstyr, som du ikke finner andre steder.

Priser blir annonsert om ikke så lenge, men nå til å begynne med vil det være mye rabatter! Du kan gjerne få en gratis prøvetime med meg og, om du er interessert! Bare send melding :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...