Gå til innhold

Din favoritt helge middag? (Sunt)


Anbefalte innlegg

Tortilla pizza

Ingredienser:

karbonadedeig / spekeskinke / kylling / kjøttdeig

Sukkerfri ketchup

mozzarellaost / lett ost

grov tortilla lefse

Mini tomat

images?q=tbn:ANd9GcRL2omzRyBL19Lxq0wbO0ZiiJJyMdBT9VBm2hv-_Gr0n2PnnRV-Gg

Framgangsmåte:

Still inn komfyren på 225 grader

Stek opp 150g kjøttdeig (Taco krydder kan benyttes, det blir da ekstra godt)

Smør på sukkerfri ketchup på tortilla lefsen dekk hele lefsen. (Ikke overdriv med mengden)

Spre karbonadedeigen

Ta på mozzarellaost / lett ost ca 50g

Ligg på mini tomater (Valgfritt hvor mange du vil ha)

Sitt pizzaen i komfyren i 4-7 minutter alt etter som hvor godt stekt du liker den.

Personlig er dette min helge favoritt, jeg prøver å spise så sunt som mulig i ukedagene og belønner meg selv på fredag og lørdag med en liten pizza. Med forbehold at jeg har tatt meg en kardio økt begge dagene selvfølgelig :shifty::roflmao:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du føler at du ha en kardioøkt for å nyte en liten pizza så kan det være et signal om et noe anstrengt forhold til mat og trening. Just sayin'. Det går helt fint å unne seg noe "usunt" i helger hvis man legger til rette for det, jfr. IIFYM / fleksibel spising.

On-topic:

En favorittmiddag er kyllingfilet med parmesan og parmaskinke. Hvis du velger grønnsaker som tilbehør så blir det slettes ikke så verst makroer :)

http://www.jamieoliver.com/videos/jamie-s-ministry-of-food-parmesan-chicken-breasts-with-crispy-posh-ham/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du føler at du ha en kardioøkt for å nyte en liten pizza så kan det være et signal om et noe anstrengt forhold til mat og trening. Just sayin'. Det går helt fint å unne seg noe "usunt" i helger hvis man legger til rette for det, jfr. IIFYM / fleksibel spising.

On-topic:

En favorittmiddag er kyllingfilet med parmesan og parmaskinke. Hvis du velger grønnsaker som tilbehør så blir det slettes ikke så verst makroer :)

http://www.jamieoliver.com/videos/jamie-s-ministry-of-food-parmesan-chicken-breasts-with-crispy-posh-ham/

Hehh, forholdet mitt til mat er dessverre at jeg har overspist / belønnet meg alt for mye siden jeg var ung. Og jeg vet at jeg har veldig enkelt for å falle tilbake til gamle rutiner, så prøver å helst ikke belønne meg selv om jeg faktisk ikke fortjener det :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest =xXx=

Helstekt ytrefilet av okse. Egentlig så holder det med å rive av horna, skjære ut ræva og kappe av klovene. Så fortæres resten av dyret. Sper på med litt grønnsaker. Ikke no' ekstrautstyr som saus og lignende;) rein mat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En favorittmiddag er kyllingfilet med parmesan og parmaskinke. Hvis du velger grønnsaker som tilbehør så blir det slettes ikke så verst makroer :)

http://www.jamieoliver.com/videos/jamie-s-ministry-of-food-parmesan-chicken-breasts-with-crispy-posh-ham/

Det der så fantastisk fristende ut! Kyllingfilet surret med spekeskinke eller bacon pleier å være en "vinner" på lørdagskos-bordet hos oss, men den Jamie Oliver-varianten så knallbra ut.

Jeg tviler på at jeg klarer å vente helt til helgen med å prøve den kyllingretten :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...