Gå til innhold

Sammenheng mellom lettbrus-drikking og magefett?


Cardiobunny

Anbefalte innlegg

Enig. Vann er den beste tørstedrikken og anbefaler dette som hovedvalget. Står derimot valget mellom sukrete og ikke vil jeg alltid anbefale sistnevnt, spesielt for overvektige og andre som ønsker søtsmaken uten kalorier. Livskvalitet er et valid argument. Litteraturen gir støtte at et slik valg vil være hensiktsmessig og at bytting x for y ikke kompenseres med økt kalorier fra andre kilder.

For tennene derimot er dette et mareritt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig. Vann er den beste tørstedrikken og anbefaler dette som hovedvalget. Står derimot valget mellom sukrete og ikke vil jeg alltid anbefale sistnevnt, spesielt for overvektige og andre som ønsker søtsmaken uten kalorier. Livskvalitet er et valid argument. Litteraturen gir støtte at et slik valg vil være hensiktsmessig og at bytting x for y ikke kompenseres med økt kalorier fra andre kilder.

Seff, drikker kun brus uten sukker(y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, at personer som er overvektige har et høyere forbruk av lettbrus enn folk som ikke er overvektige, kan skyldes mange faktorer. Det kan like gjerne være at de kjøper lettbrus for å bøte på den kvintupple baconcheeseburgeren de spiste til frokost. Jeg tror ihvertfall ikke det er noen årsakssammenheng mellom inntak av lettbrus og overvekt bare fordi de to tingene opptrer samtidig.

Tenkte det samme og kom over et passende bilde:

a33zxme_460s.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker farris - og kan lett drikke 3 store flasker i løpet av en helg. Jeg bare elsker farris smaken også virker det som om kroppen min bare vil ha saltet og mineralene. Jeg løper ganske mye, så jeg svetter ut en del. Men er det dumt å drikke så mye farris? Fare for at jeg får i meg for mye salt fra farris? Og kan kullsyren skade knoklene mine eller er det bare en myte?? Kanskje feil tråd men.... :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker farris - og kan lett drikke 3 store flasker i løpet av en helg. Jeg bare elsker farris smaken også virker det som om kroppen min bare vil ha saltet og mineralene. Jeg løper ganske mye, så jeg svetter ut en del. Men er det dumt å drikke så mye farris? Fare for at jeg får i meg for mye salt fra farris? Og kan kullsyren skade knoklene mine eller er det bare en myte?? Kanskje feil tråd men.... :p

Hvis du løper og svetter forfrykteferdelig mye, kan det fint hende at det vil være greit med mer mineraler/salter for deg enn vanlige sofapoteter. Kullsyren er først og fremst ille i kombinasjon med lav pH, såvidt jeg vet er det ingen grunn til å bekymre seg for skjelettet utifra kullsyrehensyn alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...