Gå til innhold

Cardiobunny

Medlemmer
  • Innholdsteller

    56
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. Kanskje hun mente at hun spiser mye og derfor trener mye for å "veie opp" for det? Da må man jo bruke mye tid på aktivitet, og blir litt slitsomt i lengden? Var slik jeg skjønte det haha For i så fall kan jeg kjenne meg en smule igjen...
  2. Tusen takk for svar! Men hvis jeg kutter ut løping (kun for en periode) og bygger muskler helt til jeg sier meg fornøyd, og deretter begynner med løping igjen, vil musklene forsvinne da?
  3. Hvordan bør frekvensen, volumet og belastningen vær? Trodde 3 ganger i uka var det optimale å trene styrke
  4. Trener dette oppsettet nokså nøyaktig hver økt, og skriver bare kiloene jeg brukte sist: Knebøy: Oppvarming + 65 x 6 reps x 4 sett ELLER: Markløft: Oppvarming + 75 x 6 reps x 4 sett Hip thrust: Oppvarming + 120 kg x 12 rep x 10 rep x 10 rep Utfall med stang: 60 kg x 10 rep x 3 sett per ben Sittende roing: 35 kg x 10 rep x 3 sett Benkpress: Oppvarming + 37.5 kg x 8 x 3 sett Militærpress: 30 kg x 8 x 3 sett Skulderhev: 4 kg i hver hånd som myorep sett: 21 reps Vil se ut som en Victorias secret modell, bare med mer muskler..Så noe lignende Michelle Lewin...
  5. Jeg har virkelig trent styrke Så og si bare frivekter, med unntak av sittende roing. Nå ligger jeg på: Militærpress 30 kg x 8 rep, Knebøy (aldri fått til denne, så ikke tunge vekter siden har vansker for å øke) 65 kg x 6 dype, Markløft: 75 kg x 6, Hip thrust: 120 kg x 12 rep, Benkpress: 37.5 kg x 8. Jeg er virkelig sliten etter trening og presser meg alt jeg kan. Trener alene, så har fornuftige pauser. Jeg tror virkelig at jeg er en av de som presser seg på trening, fordi jeg har ekstrem god selvdisiplin når det gjelder smerte
  6. Ja har gått opp ca. 6 kg (noe er nok muskler) fra den stabile vekten jeg hadde tidligere Men jeg gikk opp sånn kanskje 1 kilo og var der en stund, og så et par kg til der jeg også var en stund. Så tok ganske lang tid. Men kvinner legger jo på seg lite muskelmasse, så da er det vel lite jeg kan legge på meg når jeg itillegg løper? Men samtidig ser man jo Marit Bjørgen og Therese Johaug som trener masse utholdenhet, men samtidig har mye muskler.
  7. Hei! Jeg løper 4 og av og til 5 ganger i uken. Mange vil nok si at jeg bør kutte ut å løpe, men Er ganske flink i løping, og har vunnet ganske mange konkurranser! Så jeg løper for gøy da ^^ Trente 3 ganger i uka styrke, men har i det siste kun 2. Er så lite motivert, fordi at jeg føler jeg ikke får resultater av det. Trente rundt om et halvt år styrke uten å løpe, og hadde et lite overskudd på treningsdager. Har ikke målt fett %, men i speilet så det mest ut som om jeg la på megr fett (særlig på magen) Når jeg ser på familien min, tror jeg at jeg har dårlig genetikk mtp. muskelbygging. Hvi
  8. Hei! Er det noen her som har tips til å greie halvmaraton under 90 min? Det er et mål i løpet av livet mitt, samma det om jeg får 89:59! Hehe. Rekorden min nå er 1:34, så vil tro at jeg skal få det til. Jeg ønsker hjelp til å komme fra god kondisjon til supergod kondisjon. Jeg løper 4 dager i uken, 1 intervalløkt på idrettsbane på 50min ca + 3 økter på 1,5 time. 1 av dem har mye fartslek eller lange intervaller, mens de 2 andre har lav intensitet (løper ca 18-21 km på de turene). Trener styrke 2-3 ganger i uken ellers. Tusen takk for svar på forhånd!
  9. Men jeg vet ikke om jeg har så mye fett å ta av, kanskje jeg bør bygge magemuskler? Noen tips til øvelser?
  10. Jo jeg har hatt progresjon i treningen såklart! Trener flere øvelser, men jeg listet bare de som involverte magen! Har bare ikke gjort Knebøy og markløft fullt så lenge Jeg spiser rundt 45 gram fett og det er ca. 0.8 gram per kilo kroppsvekt for meg. Får det mest fra smør, makrell i tomat, egg og meieriprodukter. Jeg trives best med mye karbohydrater og lavere fettinntak, og uansett liker jeg ikke så godt mat som laks, avokado osv. Vil ikke spise noe bare for å spise det Har aldri i mitt liv spist mye fett, om jeg tenker tilbake på matvaner fra barne og ungdomstid. Men bør jeg redusere k
  11. Hei, jeg lurte på om slike workout challenger som f.eks. 30 day six pack abs serien på YouTube? https://m.youtube.com/playlist?list=PL1c41tQdiDhN6dHh5ZsDHNVF1oHRlK72N Vil få six pack, eller 4pack! Hvertfall mer definert mage. Jeg har lav fettprosent på 15 %, men har ikke synlige magemuskler. Eller man kan se "platen", men ingen muskelspeperasjon. Har veldig synlige blodårer langs hele siden på kroppen, på armer osv, men det kan hende at jeg har litt "stubborn fat" rundt navlen osv og over magemusklene. Trener så og si alle baseøvelsene, og kjører så tungt jeg kan og har gjort det i 1,5 å
  12. Oog.. Et virkelig virkelig viktig spørsmål... Jeg spiser periodisk faste, og trener alltid på ettermiddag/kveld! Kan faktisk ikke huske at jeg har løpt så tidlig som kl 12:00 tidligere... Hvor stort måltid bør jeg få i meg? Er jo kun 6 km, så kan et måltid på 200-300 kcal (kun karbs) være nok? Eller presterer en bedre med mer kalorier? Tenkte å trene styrketrening senere på dagen også
  13. Hadde en overkroppsøkt påvirket prestasjonen imorgen? Tror ikke jeg våger å jogge/løpe eller gjøre noe utfordrende for bena idag
  14. Mente det du sa med superkompenasjon, men du mente vel at det er for sent å komme i bedre form dagen før haha Hvorfor anbefales det ikke masse karbohydrater dagen før?
×
×
  • Opprett ny...