Gå til innhold

Ekstremt sliten dagen etter trening


Anbefalte innlegg

Må jeg sove mye lenger etter jeg har trent? Jeg føler jeg skal krepere, hele kroppen er helt gåen.

Sov ca. 7,5 - 8 timer i natt, men skal ikke det være nok? Føler dog det bare har skjedd nå den siste måneden også, har økt ganske mye i vekter... Trener tre dager i uken, med en hviledag i mellom.. Er det for lite? Jeg aner ikke hva jeg gjør feil :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Må jeg sove mye lenger etter jeg har trent? Jeg føler jeg skal krepere, hele kroppen er helt gåen.

Sov ca. 7,5 - 8 timer i natt, men skal ikke det være nok? Føler dog det bare har skjedd nå den siste måneden også, har økt ganske mye i vekter... Trener tre dager i uken, med en hviledag i mellom.. Er det for lite? Jeg aner ikke hva jeg gjør feil :p

Mengden "anbefalte timer med søvn" er for mannen i gata, som normalt sett ikke trener med høy intensitet/volum, mao er opp til 10timer (eller mer) helt innenfor for en som trener aktivt.

Mener å huske at du var noe nybegynner å trene med så høy intensitet (belastning) - det er da normalt å kjenne at nervesystemet trenger litt ekstra tid til å restituere seg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Annonse

Dette ordnet seg etter jeg begynte å spise mer :)

Jeg har tatt blodprøver flere ganger før, selv om det nå er et par år siden sist - men de finner aldri noe.

Jeg tar ingen supplementer.

Kan du fortelle litt mer?

Hvor mye spiste du før/hvor mye spiser du nå? Og hvordan har det gått med vekta?

Jeg kjenner meg igjen i å være ekstremt sliten, får liksom aldri hentet meg inn. Prøver å gå ned i vektklasse, så må ha litt underskudd, men er det nødvendig å være sÅÅ sliten lurer jeg på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg igjen i å være ekstremt sliten, får liksom aldri hentet meg inn. Prøver å gå ned i vektklasse, så må ha litt underskudd, men er det nødvendig å være sÅÅ sliten lurer jeg på :)

Kan bare fortelle at jeg ikke var spesielt sliten når jeg gikk ned i vekt.

Selvsagt er det ingen dans på roser alle dager, men fungerte helt fint og bra i hverdagen.

Hvor mye sover du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...