Gå til innhold

Sixpack på 6-8uker


Lykke til

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har som mål om få en synlig/ markert six-pack på 6-8 uker, og håper dere har noen gode tips å råd.

Kan ikke huske helt når jeg startet å trene, men det går i styrketrening samt fotball.

Er klar over at man skal ha lav kroppsprosent dersom man skal ha markerte mage muskler. Jeg veier for øyeblikket 73 kilo, er 172 cm høy og har 14.10 % i fettprosent. Ifølge den kalkulatoren jeg har brukt skal ”lean body weight” være 62,64 kilo. Noe som da sier at jeg må gå ned 10 kilo for å oppnå den vekten. Er litt usikker på hva som menes med ”lean body weight”, men jeg regner med at det er 8-12%.

Uansett så trenger jeg et par tips:

- Dersom det er noen som har et treningsprogram – som jobber mot six- pack, så hadde jeg satt pris på om du/dere ville delt det med meg.

- Når det kommer til kosthold så er jeg ikke så flink. Jeg vil gjerne ha hjelp til et oppsett som kan vare ut uken. Dersom noen har en god kostholds- program som kan kombineres med treningsprogrammet, så er jeg meget fornøyd.

Dersom du er så hyggelig og setter opp en kostholdsplan, så kan jeg si hva jeg ikke makter å spise:

-cottage cheese

-Fisk ( Tar kun vitaminer)

Håper på positive responser, og beklager om det er mye skrive feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 uker: 1.6kg nedgang i uken

8 uker: 1.25kg nedgang i uken

Anbefalt nedgang i uken: 0.5kg

Tenk deg litt om. Du kommer til å svi av en god del muskelmasse samtidig som du kjører forbrenningen i grøfta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 uker: 1.6kg nedgang i uken

8 uker: 1.25kg nedgang i uken

Anbefalt nedgang i uken: 0.5kg

Tenk deg litt om. Du kommer til å svi av en god del muskelmasse samtidig som du kjører forbrenningen i grøfta.

6 uker med ett aggresivt men moderat underskudd går nok helt fint. Går ned 3-4 kg bare første 1-2 ukene også underkant av 1kg resten av ukene kanskje. Skal nok enda hardere underskudd og over lengre tid for å gjøre noe nevnverdig med forbrenningen. Med ett godt treningsprogrma og god diett trenger han ikke miste mye muskelmasse når det er snakk om så kort tid, uansett trenger han nok ikke gå ned 10kg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Jeg veier for øyeblikket 73 kilo, er 172 cm høy og har 14.10 % i fettprosent. Ifølge den kalkulatoren jeg har brukt skal ”lean body weight” være 62,64 kilo. Noe som da sier at jeg må gå ned 10 kilo for å oppnå den vekten. Er litt usikker på hva som menes med ”lean body weight”, men jeg regner med at det er 8-12%.

Lean body mass er kroppsvekt uten fett, altså 0 i fettprosent. Du vil med andre ord være relativt død innen du når den fettprosenten.

Hvis du har 14.1% nå og skal ned til 8% som vil gi deg en kraftig markert pækk så må du ta av deg ca 5kg flesk. Det betyr da en kroppsvekt på 68 kg. Du burde ha rimelig synlige magemuskler allerede på 70kg som tilsvarer ca 10.4 i fettprosent. Hvis du ikke har det ville jeg fokusert på å bygge litt muskelmasse heller.

Hvordan målte du fettprosenten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Høres et kosthold med 500kcal i underskudd og 40/40/20 fordeling fornuftig ut?

Jeg brukte en fettklype og kalkulatoren på denne siden http://www.linear-software.com/online.html

Sikt heller på 200 kcal i underskudd. 500 kcal i underskudd er merkverdig som jeg vil tro kommer til å slå tilbake og vil kaste bort muskelmassen din.. Og skal du ligge i underskudd å beholde muskelmasse, samtidig forbrenne fett som jeg da regner med er målet for å få fram sixpacken? Så må du øke proteininntaket til 2,5-3g pr kg kroppsvekt, jevnt samtidig som du kutter karbs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...