Gå til innhold

Fjerning av rumpefett a.k.a BANANA ROLLS


Bubblebutt

Anbefalte innlegg

Det er et område ved kroppen min som irriterer meg grønt, nemlig den lille bulken som ligger så fint rett under begge rumpeballene! Hvilke øvelser strammer opp akkurat der? Joda, vet at det ikke er mulig å punktforbrenne, men for min del bør jeg heller ikke gå lengre ned i fettprosent heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet hva du mener, det heter "banana rolls" på engelsk :) Uten å være noen ekspert, vil jeg tro at jo mer du øker muskelmassen i rumpa så vil denne "valken" følge etter og trekke seg mer sammen. Jeg har funnet kick-backs med kabel til å være en svært bra øvelse for både bakside lår og baken :)

Hahahah, banana rolls, snodigt! :p Ja, har bare prøvd kick-backs i kabel 1-2 ganger, ikke fan av den fordi jeg kjenner det mer på forside lår/legg. Det er sikkert fordi jeg ikke får aktivert rumpa skikkelig og strammet den. Samme gjelder donkey-kicks på matte, generelt slike øvelser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, det hørtes merkelig at du kjenner det mer på forsiden. Gjør du det riktig...? Jeg er stor fan av denne og jeg vet at den er bra for meg. Mine banana rolls er nesten ikke-eksisterende etter at jeg begynte å ta kickbacks. Har på en del vekt, 10-12,5 kg.

Hmm, usikker selv:P Skal få noen til å se over teknikken.. Men, det pleier å være slik øvelse på maskin, hvor du plasserer hælen på og skyver bak over. Har du noen gang prøvd den? Der får jeg iallefall ikke kontakt med baksiden i det hele tatt. Jeg er ikke den eneste heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mener du Beinpressen? Den tar jeg også innimellom, men da tar jeg beina helt tilbake til brystet og har føttene langt oppe. DA kjenner man det i baken ;) Men du burde få noen til å vise deg hvordan du gjør kick-backs med kabel ordentlig. Som sagt, den har hjulpet meg.

Neinei, ikke beinpress, den liker jeg godt;) Der jeg trener heter maskinene "Glutes" Uansett, skal jobbe med cable kick-backs, forhåpentlig gjøre den rett og oppnå resultater:D Tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle tro at det meste av styrkeøvelser som går på rumpe og bakside lår /hofter vil kunne bidra til å gjøre endringer der du opplever misnøye ; knebøy, markløftvarianter, glute bridge, kickback i kabel, hip thrust vil alle være gode alternativer, selv om jeg nok vil holde en knapp på de største øvelsene som mest effektive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle tro at det meste av styrkeøvelser som går på rumpe og bakside lår /hofter vil kunne bidra til å gjøre endringer der du opplever misnøye ; knebøy, markløftvarianter, glute bridge, kickback i kabel, hip thrust vil alle være gode alternativer, selv om jeg nok vil holde en knapp på de største øvelsene som mest effektive.

Støtter denne! Det er både det mest logiske og i tillegg er nevnte øvelser de som har hjulpet for meg. Det kan også være en fordel å gjøre litt glutebride uten vekter som aktiveringsøvelse før beinøvelser, slik at man klarer å få rumpa mer med i eksempelvis knebøy.

Har man for mye fett på kroppen er det jo klart at det er mulig man må ta av noe av dette, men er man normalvektig er det nok greiest å fokusere på å øke muskelmassen i rumpa.

Men husk også at muskler trenger en grunn til å vokse, legg inn nok bein/rumpe-trening til at rumpa skjønner at den må bli større for å tåle belastningen.

Jeg følger rumpeprogrammet i boka "Styrketrening for jenter" og er veldig fornøyd med det - mange tips og triks i boka generelt og programmet har varierte og gode øvelser for bein og rumpe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...