Gå til innhold

Hvorfor fungerer det ikke?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg skulle gjerne hatt litt hjelp når det kommer til vektnedgang.

På hele internett står det at "så lenge energiforbruket er høyere enn energiintaket i løpet av en dag, vil du gå ned i vekt."

Vel, hvorfor gjelder ikke dette meg?

Jeg er ei jente som trener mye. Jeg kan trene opp i mot 10 ganger i uken, hvor lengre løping (10 km ++) er med hver eneste dag. Jeg trener styrke 5-6 ganger i uken også.

Når det kommer til kostholdet vil jeg si at jeg spiser sunn mat. Jeg ligger på rundt 600-700 kcal om dagen, men jeg går enda ikke ned i vekt.

Dette er så innmari frustrerende, fordi uansett hvor jeg leser eller hva jeg hører så er hemmeligheten for å gå ned i vekt energiforbruk>energiintak?

Noen som har noen gode innspill?

(Jeg ønsker helst svar fra noen erfarne, gjerne med utdannelse innen dette området.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

600-700kcal er en liter helmelk/sjokomelk. én liter. Med all respekt, om du ligger så lavt så er det skikkelig usunt.

Jeg vil gjerne ha svar på hvordan jeg kan spise/trene for å gå ned i vekt/forbrenne fett.

Jeg skjønner jo at det jeg gjør i dag ikke er riktig, siden det ikke fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

600-700 kcal er ekstremt lite og høres ikke bra ut i det hele tatt. Litt personlig spørsmål, men hva er din høyde og vekt?

Når man spiser lite over lenger tid så vil kroppen din også tilvenne seg at den ikke får næring. Den vil ta næringen fra musklene dine og minske forbrenningen din kraftig. Kroppen din vil gjøre alt den kan for å forbrenne så lite som mulig.

Du må gi vektnedgang tid. Med tanke på så mye du trener, vil jeg tro at du kan minst 3 doble matinntaket dit.

Å spise så lite er helsefarlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

600-700 kcal er ekstremt lite og høres ikke bra ut i det hele tatt. Litt personlig spørsmål, men hva er din høyde og vekt?

Når man spiser lite over lenger tid så vil kroppen din også tilvenne seg at den ikke får næring. Den vil ta næringen fra musklene dine og minske forbrenningen din kraftig. Kroppen din vil gjøre alt den kan for å forbrenne så lite som mulig.

Du må gi vektnedgang tid. Med tanke på så mye du trener, vil jeg tro at du kan minst 3 doble matinntaket dit.

Å spise så lite er helsefarlig.

Jeg har ikke veid meg på år og dag, men tipper jeg ligger rundt 65-70 kg. Jeg er 178 cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest =xXx=

Meg forstått: Så lite mat gjør at kroppen går i en forsvarsposisjon og dermed forbruker mindre energi og sparer. Det er helsekadelig på så mange områder at jeg ikke gidder ramseopp annet enn: hormonproblemer, beinskjørhet, for kvinner kommer menstruasjonstap osv… Du kan fint legge på 1000 til 1200 kcal med ditt aktivitetsnivå. Se det ann i tre uker, dersom du da har effekt er du på rintig spor. Nå er du på avveier og dette kan gå veldig galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du ønsker svar fra noen med utdannelse innenfor dette fagområdet, så er det beste å oppsøke hjelp hos en ernæringsfysiolog, og IKKE et nettforum. Just saying.

eirich

Det er noe jeg har gjort. Jeg spiser etter en liste laget av en klinisk ernæringsfysiolog.

Det eneste spørsmålet jeg har er; hvordan få opp fettforbrenningen og gå ned i vekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fitnessjentaa Hvorfor skal du ned i vekt? Hva er målvekten? Hvorfor trener du opp mot 16 ganger i uka?

Jeg har aldri skrevet opptil 16 ganger i uken. Kanskje jeg var litt utydelig. Jeg trener opptil 10 ganger i uken, fordi jeg har mye idrett på skolen i tillegg til trening etter det. En av de 10 øktene er f.eks 10 km løping+styrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...