Gå til innhold

Hvilken matvarer gir deg TRØKK på stevnedagen?


Lillegutt*

Anbefalte innlegg

Driver å sakte men sikkert jobber meg ned et par kg for å komme meg ned i 105kgs klassen. Har bare 1kg igjen før jeg er der, og jeg har 14dager på meg. Så det er ingen stress..

Men det fører jo til at jeg ikke kan trøkke på og spise alt jeg vil dagen før konkurranse. Så jeg må passe på kostholdet i ukene fremover.

Har innveiing samme dag, så da har jeg et par timer på meg etter dette til å trøkke innpå alt jeg kan komme over som gir meg trykk og en liten boost.

Planen min er som følger rett etter innveiing.

Resorb, Vitargo og en stor porsjon havregrynpannekaker med peanøttsmør eller nugatti..

Så drikker jeg litt energidrikk utover, spiser litt frukt, kanskje trøkke innpå litt chips eller annen drit..

Så er det pwo rett før løftingen..

Hva tror folk?

Hvilke matvarer er det lurt å spise på en stevnedag som gjør at man får fylt opp lagrene og får mest mulig trøkk i muskulaturen.?

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg blir ekkelt daff av junkfood og sukker. Foran lørdagens konkurranse har jeg tenkt ut følgende: innvending klokken 0900, start 1000. For meg betyr det en frokost med cottage cheese, etter innveiing salat og kylling, Quest bar, biff med ostebiter og salat, litt frukt selvsagt. Sist gang gikk jeg tom på slutten og misset på mitt siste markløft. Den tabben skal jeg ikke gjøre igjen og litt av det som grde utslaget var at jeg var tjukk nok i hodet til å ikke ha med nok mat. Med langt flere løftere kommer det til å ta tid og da må det påfyll til.

Det viktigste blir jo å ikke tulle rundt med maten på konkurransedagrn, spise det som funker for en selv og som ikke er uvant for magen. Så enkelt og likevel så vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg spiser ris, masse ris! og noe kylling, uten grønnsaker og fett etter innveing. og holder det gående med ris og smått med kylling helt til jeg skal løfte.. spiser ikke grønnsaker pgrd av gass! og fett fordi det tar lang tid å fordøye. karbo i vannet (ikke sukker)

funker for meg ( vektløfting)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester

Fra Stian Walgermo i en lignende tråd for en stund tilbake:

Sørg for å ha fylt opp glykogenlagrene og få i deg normal mat, ikke noe som inneholder ost/kjøtt (ikke tatt opp i kroppen før du er ferdig å løfte), elektrolytter,glukose, sukrose, fruktose etc. typisk sportsdrikk mao. og bland med kullsyre for kjappere opptak i kroppen (vann med kullsyre f.eks).

Og for all del ikke bøtt ned på med væske kroppen klarer ikke å ta opp mer enn 100ml i timen mtp. næring og den bør ikke være iskald/kald, den bør være romtemperert for da slipper kroppen å bruke kalorier/energi på å holde kroppstemperaturen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chips, nugatti osv har veldig mye fett i seg, og fett forsinker magetømmingen (og dermed næringsopptaket). I tillegg har du ikke på langt nok lang nok tid fra innveiing til løfting til at fettet rekker å gjennomgå noen prosess for at du skal kunne nyttiggjøre deg den energien som glukose.

Banan, druer, ris, sjokomelk, loff. Reine carbz i moderate mengder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant gullformelen: glutenfritt brød (har cøliaki) med en god porsjon salat og paprika på, litt sennep, masse kalkunsalami. Et par liter med vann i små skurker. Småspiste på mine to små baguetter hele dagen og toppet med litt vann. Ble knall rett og slett, greit å finne kruttet sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...