Gå til innhold

Konstant slitne lårmuskler, hva kan jeg gjøre?


Titanium

Anbefalte innlegg

Jeg har et lite problem når det kommer til lårmusklene mine. Som tittelen sier, er jeg konstant sliten i musklene, men dette kun når jeg sitter. Det har pågått i et par-tre uker(muligens lengre), og jeg blir virkelig frustrert :( Forstår ikke hva jeg skal gjøre... Det er forside lår som gnager når jeg sitter på skolen, og hjemme. Merker det best når jeg sitter over lengre tid(over 10min), men det burde da ikke være noe problem og sitte? Prøver å sitte vanlig, med bena i kors, halvveis liggende etc, men jeg føler meg fortsatt utrolig sliten i lårmusklaturen. Er det noen som har en anelse om hva som er årsaken, evt. hva jeg kan prøve å gjøre for å unngå dette? Føles som om musklene mine er nødt til å jobbe, selv når jeg slapper helt av. På en måte som å stå rett ned i en slalombakke, om du skjønner hva jeg mener...:p Hadde virkelig blitt glad for svar, da dette er et daglig problem. Anyone? :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan legger du merke til at du er sliten i lårmusklen(e)?

Jeg skjønner ikke helt hva du mener..

Skjønner at det kan være vanskelig å forstå hva jeg mener, da jeg er veldig dårlig til å finne de rette ordene... Dette er jo heller ikke noe som jeg har hørt om før, så har på en måte ingen ting å sammenlikne med :thumbsdown:

Jeg bruker i allefall 2xu-tightser - synes de er veldig deilig, de reduserer muskeltretthet og gir bedre blodsirkulasjon. Du kan lese litt mer om de her: http://www.x-life.no/2xu_kompresjonsklar_dame/C_42_98 :)

Det kan jo være en idè å bytte bukser. Bruker ofte tettsittende dongribukser, kanskje jeg skal prøve å gå i tights en stund for å prøve... Når det kommer til treningstights så tror jeg min funker bra, problemet oppstår jo når jeg ikke trener. Så takk for tips, blir tights i en uke framover ;)

Første jeg tenker på er egentlig dehydrering og/eller stivhet. Prøvd å tøye? Drikker du nok (vann)?

Hvordan er treningsrutinene dine? Kjører du beinøvelser med lite/mye leddutslag?

Det føles ikke som stivhet, selv om det godt kan være det. Vann drikker jeg nok av, så det er neppe et problem :) Men jeg er tøyer jo stort sett aldri ut, så dette skal jeg prøve for å se om det funker! Takk for tips:) Når det kommer til treningsrutiner trener jeg 4 dager cardio og 2 dager styrke. Kjører ikke mange beinøvelser, går for det meste i vanlig beinpress for tiden(må sies at jeg skal øke).

Jeg sliter veldig med tunge og slitne bein, jeg kan beskrive den som at det verker når det er på sitt verste. Men mitt tilfelle kommer av lave jernverdier. Er det lenge siden du har tatt blodprøve?

Verker = Ja! Blodprøve tok jeg sannsynlig vis sist for snart ett år siden. Og når du sier det, så er det godt mulig at jeg har jernmangel. Har ikke tenkt så mye over å få inn de viktige mineralene i kostholdet i det siste, viser seg jo at jeg må bli flinkere på det. Så å få i meg mer jern skal jeg absolutt prøve, takk for hjelp! :)

Tusen takk for mange svar og gode tips, dere aner ikke hvor mye jeg setter pris på det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har et lite problem når det kommer til lårmusklene mine. Som tittelen sier, er jeg konstant sliten i musklene, men dette kun når jeg sitter. Det har pågått i et par-tre uker(muligens lengre), og jeg blir virkelig frustrert :( Forstår ikke hva jeg skal gjøre... Det er forside lår som gnager når jeg sitter på skolen, og hjemme. Merker det best når jeg sitter over lengre tid(over 10min), men det burde da ikke være noe problem og sitte? Prøver å sitte vanlig, med bena i kors, halvveis liggende etc, men jeg føler meg fortsatt utrolig sliten i lårmusklaturen. Er det noen som har en anelse om hva som er årsaken, evt. hva jeg kan prøve å gjøre for å unngå dette? Føles som om musklene mine er nødt til å jobbe, selv når jeg slapper helt av. På en måte som å stå rett ned i en slalombakke, om du skjønner hva jeg mener...:p Hadde virkelig blitt glad for svar, da dette er et daglig problem. Anyone? :blush:

Har samme problem selv. Skjønner AKKURAT hva du mener. Det er utrolig frustrerende i lengden:/

Sånn verkevondt (Nå fant jeg på et ord, sorry:p) konstant, uansett.

Har du funnet ut hva det er:)? Lurer på om jeg kanskje skal sjekke om jeg har jernmangel, er jo et problem som er relativt enkelt å gjøre noe med i tilfellet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme problem selv. Skjønner AKKURAT hva du mener. Det er utrolig frustrerende i lengden:/

Sånn verkevondt (Nå fant jeg på et ord, sorry:p) konstant, uansett.

Har du funnet ut hva det er:)? Lurer på om jeg kanskje skal sjekke om jeg har jernmangel, er jo et problem som er relativt enkelt å gjøre noe med i tilfellet:)

Ja!! Nei, har ikke funnet ut hva det er enda... Skal prøve ut litt forskjellig av tipsene her, kan jo kanskje oppdatere senere om jeg finner noe som funker :) Når det kommer til jernmangel så er jeg enig, hadde vært en bra om det er så enkelt å gjøre noe med det:) For det er ikke noe behagelig!

Jeg har også slitt med det samme og problemet var at jeg faktisk satt for mye. En forklaring er at kroppen ikke er lagd for å sitte og at du strekker mye i lårene når du sitter, noe som gjør at det vil oppfattes som litt slitent.

Kjipt når jeg sitter så mye... Hele skoledagen sitter jeg med bena hengende utenfor en alt for høy stol for å nå opp til pulten (er så lav:blush:), og det gir vel naturlig vis mye press på lårene. Men kan jo gjøre noe med det når jeg er hjemme, og kan jo forsåvidt prøve å være litt mer aktiv hjemme generelt, sånn at jeg ikke sitter like mye! (Sitter sikkert 2-3timer hver ettermiddag..)

Takk igjen for svar!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde en del urolige bein og "vondt" i de samme dagen jeg hadde trent bein og dagen etter. Jeg hadde ikke problemer når jeg satt men da jeg skulle sove.

Det gikk til et punkt at jeg ikke fikk sove og\eller våkna om natta. Veldig vanskelig å forklare hvordan følelsen i beina var, men tenk deg utrolige bein med en slags "brennende" smerte. Ikke godt..

Fikk tips om å begynne med ZMA og det funka i alle fall... Jeg har ikke hatt vondt i beina etter jeg begynte med det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en del urolige bein og "vondt" i de samme dagen jeg hadde trent bein og dagen etter. Jeg hadde ikke problemer når jeg satt men da jeg skulle sove.

Det gikk til et punkt at jeg ikke fikk sove og\eller våkna om natta. Veldig vanskelig å forklare hvordan følelsen i beina var, men tenk deg utrolige bein med en slags "brennende" smerte. Ikke godt..

Fikk tips om å begynne med ZMA og det funka i alle fall... Jeg har ikke hatt vondt i beina etter jeg begynte med det :D

Ja, det er som om de er urolige, med en "brennende" smerte. Men det har heldigvis ikke gått så langt at jeg ikke får sove om natta! Utrolig bra ut at du fikk det i orden! :thumbsup: Men det virker ikke som om det har noe sammenheng med styrketrening å gjøre med meg, siden jeg bare trener fullkropp 2 ganger i uka. Med mindre det kanskje har noe å gjøre med at jeg jogger resten av dagene? Får se hva jeg finner ut av, takk for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er som om de er urolige, med en "brennende" smerte. Men det har heldigvis ikke gått så langt at jeg ikke får sove om natta! Utrolig bra ut at du fikk det i orden! :thumbsup: Men det virker ikke som om det har noe sammenheng med styrketrening å gjøre med meg, siden jeg bare trener fullkropp 2 ganger i uka. Med mindre det kanskje har noe å gjøre med at jeg jogger resten av dagene? Får se hva jeg finner ut av, takk for svar:)

Var bare innimellom jeg ikke fikk sove :p hehe...

Jeg trener kun styrke og veit det hadde en sammenheng med beintrening :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...