Gå til innhold

Pulsklokke


MereteW

Anbefalte innlegg

Jeg trenger ny pulsklokke (til løping først og fremst evt ski) og er veldig usikker på hvilken jeg skal velge. Det viktigste er at den har GPS, pulsmåling, kaloriforbrenning og at den kan brukes til hverdags også. Jeg har jo falt for tomtom sin runner cardio GPS med pulsmåling på håndleddet, hadde vært godt å slippe pulsbeltet. Men jeg er ganske liten og tynn, er redd den blir for stor? Håndleddet mitt er 4,5 cm langt på oversiden der sensoren sitter... noen som har denne klokka? Fikk ikke prøve den i butikk da de var stripset fast pga tyveri... Erfaringer? noen andre tips til klokker som ikke er for store og som dere er fornøyd med? Blir veldig glad for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har Garmin Forerunner 210, som er en helt enkel klokke for løping, med akkurat de funksjonene du nevner. Den teller ikke kalorier på klokken, men når du laster inn øktene på Garmin Connect (som kan deles videre til Endomondo, Strava eller lignende, hvis du bruker slike apper), får du kalorioverslag for hver økt. Ikke veldig stor klokke, behagelig på armen.

Et alternativ kunne vært MiO sin nye hjerterytmeklokke. Den måler hjerterytme direkte fra håndleddet, så du slipper å ha magebelte i tillegg. Behagelig hvis du ønsker å bruke klokken også utenom treningsøktene. Minus er at den ikke har GPS. Det må eventuelt ordnes ved at du kobler den mot en app på mobilen, hvis du f.eks. bruker Endomondo eller Strava til å logge turer, enten det er løping eller noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger ny pulsklokke (til løping først og fremst evt ski) og er veldig usikker på hvilken jeg skal velge. Det viktigste er at den har GPS, pulsmåling, kaloriforbrenning og at den kan brukes til hverdags også. Jeg har jo falt for tomtom sin runner cardio GPS med pulsmåling på håndleddet, hadde vært godt å slippe pulsbeltet. Men jeg er ganske liten og tynn, er redd den blir for stor? Håndleddet mitt er 4,5 cm langt på oversiden der sensoren sitter... noen som har denne klokka? Fikk ikke prøve den i butikk da de var stripset fast pga tyveri... Erfaringer? noen andre tips til klokker som ikke er for store og som dere er fornøyd med? Blir veldig glad for tips!

Nå har jeg bare såvidt prøvd TomTom sin selv. Men jeg ville stikket innom en butikk å sjekket an størrelsen til håndleddet. Evn kjøpt den, testet den og brukt 30dagers åpent kjøp policyen som en del kjeder opererer med i dag :)

Den har blitt testet til 99,97% like nøyaktig som pulsbelte, bare at du slipper akkurat dette ;)

TomTom Cardio multi er og god fordi til forskjell fra mange andre konkurrenter er TomTom åpen for å bruke tredjeparts programvare. Altså er dataen og målingene fra klokken kompatibel med mange av de mest brukte appene og programmene for diett / trening e.c.t.

Og så er det jo greit at den har såpass mange instillinger, at du kan ha egen til jogging, løping, sykling, styrke e.c.t. :) Så det er lettere å måle nøyaktig forbrenning, puls e.c.t. etter aktivitet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, lurer også på hvilken pulsklokke jeg skal kjøpe..

Har nettopp tatt opp kardiotrening igjen og trenger noe som motiverer ekstra

Har lest meg blå på nettet, men får bare flere alternativ som virker like bra.

Hadde vel egentlig bestemt meg for Polar M400,men så dukket opp et tips om å sjekke ut dcrainmaker

og da kom det vel 10 nye alternativ opp.

Nå er plutselig V800 interessant pga vibrasjon og god batteritid, men den virker unødvendig proff (og dyr) Eller bør jeg kline til med en toppmodell med en gang?

Skal brukes til løping, sykling og litt langrenn på vinteren.

Must:

GPS

Enkel betjening på håndleddet, knapper som er lette å trykke inn

Last opp økta til dataen og logge (dette kan vel nesten alle nå, men hvilket program er best/mest oversiktlig?)

Vanntett (dusj, her er vel alle vanntette nok)

Kjekt å ha:

Vibrasjon (hører på musikk under intervall)

God batteritid

Pulsbelte går greit, men en stor fordel om pulsen måles på hånda

Aktivitetsmålerfunksjon er kjekt..

Høydemetertelling

Hvilke funksjoner verdsetter dere høyest av de som er kjekke å ha? Går det greit uten vibrasjon selv om jeg hører på musikk?

Takker for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Tipsene er sjekket ut!

Valget mitt falt til slutt på Tomtom Runner m/ pulsbelte. Den er enkel og grei for meg som bare løper og ikke sykler eller svømmer. Multisporten så rimelig klumpete ut på meg, fikk ikke festet den skikkelig. Runner'en med tynn comfortrem gikk akkurat selv om den nok kunne vært mindre. (Og prisen var jo under halvparten med to reimer i ulik farge.) Har prøvd den på et par turer, virker veldig ok til nå. GPS'en er rask selv langt inni skogene her uten mobildekning, den har de funksjonene jeg trenger og den er lett å bruke under trening. Så selv om det er pulsbelte (og jeg egentlig hadde lyst til å slippe det ) virker det bra, tror vi skal bli gode treningskompiser!

Lykke til med valget ditt minolta79.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

  • 4 uker senere...

Hvorfor kjøpe 210 når du kan få 220 for bare 200kr mer? Kulere klokke og nyere modell.Jeg synes egentlig ikke noen av hverken Garmin eller Polar sine klokker er optimale for langrenn, men såklart - alle klokkene kan jo bruker til det. Alle skiløperne bruker 920, men det er vel mer en markedsføringsgreie :p

Selv kjøpte jeg 620 for noen måneder siden. Strålende fornøyd med den, men ser at kanskje ikke har behov for alle funksjonene på klokken. Samtidig, nå koster den bare 2800 på XXL så forferdelig mye dyrere enn de "billige" modellene er den jo ikke.

Garmin har forresten også kommet med en ny modell med pulsmåling på håndleddet, Garmin 225. Tror ikke det har kommet så mange tester av den enda, men vil tippe den er ganske lik som 220. Bare sykt mye diggere å slippe pulsbelte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å gå for 210 da denne kan fås til kr 990,-. Er ikke så gira på å bruke 1500++ kr for ei pulsklokke.

Jeg har 210 og er veldig fornøyd. Bruker GPSen på turer med bikkja, puls på spinningtimer og begge deler på løpeturer, og den er enormt nøyaktig selv midt utti tetteste skogen. Så klart er det sikkert mange bedre der ute, men for min del så er det nok at den måler så godt på GPS og puls.

Bare vær obs på at når den er så billig kan det hende de ikke selger med pulsbelte. Når jeg kjøpte i fjor mener jeg å huske det var fler butikker som skulle ha ekstra for det, så jeg endte med å kjøpe komboen til 1200 på lefdal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...