Gå til innhold

kreps79

Medlemmer
  • Innholdsteller

    57
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. Takker for svar. Skal lese igjennom linken til dcrainmaker. Tenker også å kjøre samme type test som jeg gjorde med Polar M400 på min FR610 for å se om der er noen forskjell i resultatene, eller om det blir likt som på Polar. Får ikke gjort dette før til uke, men kan oppdatere her når jeg er ferdig. Om noen andre har lyst å teste og dele sine resultater hadde jeg satt stor pris på det, og på den måten kanskje finne ut om der er en eller flere klokker som tar hensyn til type aktivitet.
  2. Jeg kom over denne artikkelen her og synes dette var ganske interessant. https://www.vektklubb.no/artikkel/trening/disse-apparatene-forbrenner-mest-20319035 Siden min Polar pulsklokke har ulike sportsprofiler for ulike idretter tenkte jeg at den alt har lagt inn ulik forbrenning på ulik indrett. Så jeg varmet opp til jeg klarte å ligge på 80% av makspuls konstant og kjørte en test. 10 minutter der pulsklokken tror jeg jogger 10 minutter der pulsklokken tror jeg sykler 10 minutter der pulsklokken tror jeg ror 10 minutter der pulsklokken tror jeg bruker ellipsemaskin. 10 minu
  3. Jeg er jo klar over at det er mange faktorer som spiller inn, men nå trenger en ikke gjøre det mer avansert enn det er. Klokkene vet de samme tingene, og dermed kan en gå ut i fra det. - At det var spinning - Vekt - Makspuls - Alder Klokkene vet ikke noe mer om kondisjon, oksygenopptak, fettprosent osv. Deretter registreres økten fra start til stopp. Oppvarming, intervallene og så nedkjøring. Jeg hadde 81% av makspuls i snitt om en tar med hele økten, der makspuls er satt til 193. Han hadde 77% av makspuls i snitt om en tar med hele økten, der makspuls er satt til 186.
  4. Ja vi har lagt inn makspuls, kroppsvekt og alder. Skjønner at det ikke vil være identisk, men en skulle jo tro det var ca likt. Er det min som viser 500 kcal som en kan stole på, eller han som får opp 900kcal?
  5. Sitter her med en kollega å ser på tall fra pulsklokken etter gårsdagen. Vi var begge på spinning, ca samme gjennomsnittspuls i % av makspuls. Han veier 6 kg mer enn hva jeg gjør. Det som er så merkelig er at på den timen med spinning så får han oppgitt å ha forbrent 900kcal, mens jeg får oppgitt rundt 500kcal. Synes det er merkelig at det skal være så stor forskjell når vi begge har nyere klokke fra et av de kjente selskapene innenfor dette. Er der noen gode steder en kan legge inn treningstype, puls, vekt osv å få ut troverdig kcal forbrenning?
  6. kreps79

    Pulsklokke

    Jeg har M400 og forerunner 210, 610 og 620. Foretrekker M400 til trening gang på gang.
  7. Jeg støtter heller forhandlere her hjemme når forskjellen er så liten som 50 kroner
  8. En sparer ikke mer enn 50 kroner på å bestille i fra iHerb fremfor å kjøpe her i Norge.
  9. Ja jeg så det. Det var bare ment som et innskudd til diskusjonen som hadde pågått her.
  10. Kjøper dere de fortsatt hos iHerb? Er ikke veldig mye forskjell på å handle de her hjemme nå med tanke på pris. Ser det har vært mye diskusjoner rundt Atkins. Disse selges også hos iHerb. Ganske ok pris på dem også. Får vel 20 stk for samme pris som 12 fra Quest nutrition. Hva som er best på smak/innhold skal ikke jeg blande meg bort i.
  11. Ja jeg så det nå. Var bare sone 1 som var ulik. Beklager, da er det løst
  12. Det har jeg gjort, men de har jo ulike skalaer de også. Sammenligner med linken du ga med denne siden. https://www.nfk.no/Handlers/fh.ashx?MId1=15710&FilId=34270
  13. Skal sette opp de ulike pulssonene på klokken. Dette er i hovedsak til bruk ved intervalltrening, men også for å holde seg i riktig pulssone ved lengre distanser. Problemet er at det er så ulike inndeling, alt etter hvilken siden jeg leser på. Så er det noen som vet hva som er den optimale inndelingen av de ulike pulssonene, fra sone 1-5?
  14. Dette er sikkert spurt om 1000 ganger før, minst, så dere får ha meg unnskyldt. Jeg trenger proteinpulver som smaker godt. Jeg klarer rett å slett ikke få i meg de som smaker for kunstig. Trener grunnprogram for styrke 3 ganger i uken, og har to løpe økter. Hvilke proteinpuler, og hvilken type kreatin bør jeg velge? Når jeg er på jobb har jeg ikke mulighet til å ta med meg proteinpulver. Finnes der noen slike proteinbarer som smaker ok, og som inneholder proteiner og kreatin? Om ikke, hvilken proteinbar er anbefalt?
×
×
  • Opprett ny...