Gå til innhold

Betennelse/smerte i Brachioradialis, erfaringer og behandling?


Bro

Anbefalte innlegg

Hei,

Håper på mange gode erfaringer som kan hjelpe meg videre., setter veldig stor pris på det. Se bilde for hvor skaden ligger!

Har hatt små smerter i Brachioradialis ca 4 måneder, og ikke trent armer på 4 måneder. Hvile har jeg gjort nok av! Begynte å trene veldig lett biceps siste dagene, og lett hammercurls fucka opp alt. Etter hammercurls kom smerten fort tilbake.

Tenkte nå å begynne med tøying og egenmassasje, men min erfaring er at det heller ikke har hjulpet mye gjennom årene når det kommer til skader rundt underarmer!

Noen år tilbake, slet jeg med tennisalbue og golfalbue. Hvile, tøying og massasje hjalp ikke i det hele tatt, eneste som hjalp var eksentrisk trening av underarmene. Jeg poster en video av en øvelse som fikset mine forrige skader!

MEN....Den skaden jeg har nå er ikke tennisalbue eller golfalbue. Kan jeg fortsatt bruke samme øvelse som nevnt i youtube linken over? (altså eksentrisk trening)

Håper på svar :)

Hilsen

Bro

post-11597-14440996464803_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Yeah jeg har erfaring med at det suger. Fikk det av knebøy av alle ting når jeg testet ut low bar over en periode. Negative hammer curls hjelper litt. Men for meg har det beste bare rett og slett vært og trene rundt smerten og la armen få mest mulig hvile som gir mest effekt.

Har testet med egenmassasje, naprapat, dry needling etc. Men til syvende og sist så har det vært hvile som har vært den gjeldende faktoren for at det har blitt bedre.

Og ja, negative hammer curls gjør sinnsykt vondt http://instagram.com/p/uyG9DHv8X8/?modal=true

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

sliter med det samme selv.

Får bare droppe og trene biceps fremover.

Vurderer å gå til legenen for å høre om jeg må begynne med kortison

Ikke kortison nei... :stop:

Gå til fysioterapeut. Fortrinnsvis en idrettsfysioterapeut. Trykkbølgebehandling, varmebehandlig, laserbehandling, massasje... Det er mye som hjelper. Jeg har hatt tennisalbue to ganger, og blitt helt kvitt det begge gangene ved hjelp av trykkbølgebehandling.

Kortison og antiinflammatoriske medikamenter er djevelens verk :eek: De demper symptomene nok til at du kan leve med det, men med en gang du slutter med det så er det på'an igjen. I tillegg er kortison gift....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakker ikke om Tennisalbue (dersom du har tennisalbue, så fokuser på eksentrisk trening av underarmene).

Jeg prøver å høre med dere angående smerter/betennelse/inflammasjon i brachioradialis

Trykkbølgebehandlig vil kunne ha en bra effekt på alle typer betennelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trykkbølgebehandlig vil kunne ha en bra effekt på alle typer betennelser.

Lest utrolig mye om dette siste dagene, og det virker som 9/10 av tilfeller at det ikke helper :( Men igjen, det er forumer som jeg ikke har kjennskap til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakker ikke om Tennisalbue (dersom du har tennisalbue, så fokuser på eksentrisk trening av underarmene).

Jeg prøver å høre med dere angående smerter/betennelse/inflammasjon i brachioradialis

Brachiora er ofte også vanskelig ifbm tennisalbue.Tennisalbue er et ganske bredt begrep...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slet med det samme i nærmere 6 mnd etter mange ulike forsøk på behandling. Følte akupunktur hjalp noe, med en kombinasjon av høy rep trening med lette vekter. (40 + reps rolig og kontrollert). Kan ha vært en tilfeldighet så klart, men mener å huske å ha lest et sted at når en betennelse oppstår svekkes også blodgjennomstrømning / sirkulasjonen rundt det området. Derfor kan økt blodsirkulasjon ha en positiv effekt. Bare det å finne en balanse gang mellom å trene lett og ikke slite seg ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg har søren meg fikset skaden :) Min oppskrift, har trent underarmer hver eneste dag med vekter. Kontrollert og rolig med fokus på den eksentriske delen. Har også vært mye trening med grippers Det andre som kanskje hjalp var tigerbalsam. Litt digg å gå rundt med super pump i underarmene hver dag.

Har også tøyet underarmene litt, men veldig lite. Er ikke 100 % frisk, men for en forbedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...