Gå til innhold

Hvordan få magemusklene fram?


iselinfolsen

Anbefalte innlegg

Hvordan får jeg de fram?!?! Trener styrke 5 ganger i uken, spiser relativt sunt! Utenatt i helgene hvor jeg spiser det jeg vil! Trener lite cardio, varmer opp kun i 10 mil på ellipsemaskin med intensitet på ca medium? Har sånn halvveis 4 ruter framme, men kun hvis jeg strammer magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du spiser relativt sunt ja.. Hvis du bare er relativt sugen på six-pack må kanskje ta deg selv litt i nakkeskinnet.

På det stadiet du er nå - sånn halvveis pack, er nok det punktet du må være ekstra sensitiv på hva du hiver i deg hvis du ønsker 100%. Husk de tre T ene. Ting tar tid! :) Stå på og pass på hva du hiver i deg så går nok dette veien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass bare på at du ikke fråtser i helgene. Mye blir ødelagt med helga;)

Hmm, kanskje jeg burde trappe ned der

Men heg spiser ikke NOE usunt i ukedagene, holder meg unna sukker i uledagene og spiser en del karb, protein og fett... Synes det med kost er så komplisert :(

Gjør ikke noe cardio heller? Begynne med det? Eller unngå det for å bygge mest mulig muskelmasse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skjønt at mange koser seg i helgene, og det med rette. Men problemet er jo oftes at det en koser seg med inneholder mye kcal. Dermed blir det fort slik at det du sparte i uka, hentes inn, og vel så det i helgene. Fortsett å kos deg i helgene, men mere moderat med mengden. Tenk totalregnskap per dag. Mye snop = mindre av annet. For ordens skyld, jeg har erfart dette etter å ha lært av de store guruene her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Begge deler egentlig... Men vil selvfølgelig bygge mest mulig muskler! Så det er ganske viktig for meg!

hvordan er status nå. mtp vekt og høyde?! ikke driv å oress ned fettprosenten om du allerede er lav i vekt. da må du heller bygge litt mer muskler :)

og du mister ikke muskler av kardio, en mister muskler av kaloriunderskudd, lite/null styrketrening og OVERDREVEN kardio (hvilket er ganske mye)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan er status nå. mtp vekt og høyde?! ikke driv å oress ned fettprosenten om du allerede er lav i vekt. da må du heller bygge litt mer muskler :)

og du mister ikke muskler av kardio, en mister muskler av kaloriunderskudd, lite/null styrketrening og OVERDREVEN kardio (hvilket er ganske mye)

Er 166,5 cm kanskje 167 nå, veier 55 kg. Trent styrketrening i ca 7 mnd, hatt spiseforstyrrelse tilbake i tid. Sluttet for en stund siden å telle kcal da jg var på vei opp i vekt og det kommer naturlig nå. Men sliter litt med å komme opp nå for tiden. Men passer på å få i meg nok næring og nok protein :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 166,5 cm kanskje 167 nå, veier 55 kg. Trent styrketrening i ca 7 mnd, hatt spiseforstyrrelse tilbake i tid. Sluttet for en stund siden å telle kcal da jg var på vei opp i vekt og det kommer naturlig nå. Men sliter litt med å komme opp nå for tiden. Men passer på å få i meg nok næring og nok protein :)

Da skal jeg være litt krass å si at drømmen om six pack er noe du med fordel kan legge på hylla. Eller helst legge inn i et skap, låse og kaste nøkkelen langt pokker i voll.

Jeg har selv NI år bak meg med alvorlige spiseforstyrrelser. Å jakte på six packen vil over tid føre deg i veldig feil retning. Det er iallfall å flørte med skjebnen. La skjebnen forbli singel for all tid! I det lange løp vil ikke markerte magemuskler være det som gjør deg glad:)

Vekten din er heller ikke særlig høy og du må absolutt ikke finne på å ta av. Spis godt ( nok!), tren, sov og kos deg med det! Jobb med kroppen og ikke mot den. Det tar tid men det er verdt det. Du vil vel ha en velfungerende forbrenning, frisk kropp og ikke minst et frisk hode?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 166,5 cm kanskje 167 nå, veier 55 kg. Trent styrketrening i ca 7 mnd, hatt spiseforstyrrelse tilbake i tid. Sluttet for en stund siden å telle kcal da jg var på vei opp i vekt og det kommer naturlig nå. Men sliter litt med å komme opp nå for tiden. Men passer på å få i meg nok næring og nok protein :)

Jeg har en kjæreste på din høyde. Hun veier 71 kg, og drømmer om å komme ned på 65. Det er målet hennes, og veien dit har jeg lagt opp slik: Fra i sommer har vi kjørt vekta opp fra 68 til 71, så hun har godt med overskudd, og kjørt mye tunge vekter. Hun har fått mye muskler siden da, og på de punktene som vi la vekt på. Fra midten av mars kjører vi ned på kcal, sakte men sikkert frem til April, da er vi nede på et underskudd på ca 3-400 kcal. Så kjører vi der til vi er på 65. Jeg til tro at treneren som sa du trengte mer fett, tenkte i de banene. Men har du hatt forstyrrelser, vet du sikkert at du ikke bør fifle for mye med utseendet på kroppen din. Du er allerede nå på grensen til undervektig, og skal du ha sixpack må du ytterligere ned, og DET er jo ikke bra. Er det vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...