Gå til innhold

Forslag til forbedring i mitt liv i forhold til trening?


Rawesome

Anbefalte innlegg

Hvorfor ikke fylle på resten av kaloriene jeg trenger i løpet av dagen med protein = muskler?

Fordi alt du trenger for muskelbygging er 2gr protein pr kg kroppsvekt, og alt over det vil bli brukt som energi, som du kan like gjerne fylle ut med karbohydrater. Hva du gjør er opp til deg, men du fikk hvert fall et meget godt svar fra FrøkenMa. Å gå inn i detaljer av kostholdet på ditt nåværende nivå er unødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men da vil jeg like å tro at med karbohydrater menes det frukt og grønnsaker, ikke pasta/ris/poteter?

Begge deler vil fungere siden begge deler er karbohydrater , men man må nesten se valget utifra hva du trenger ; du får mer vitaminer, mer mineraler, mer fiber, men lavere energitetthet i maten hvis du jobber mot å spise grønnsaker og frukt, istedenfor pasta, ris og poteter, men til gjengjeld er det mye lettere å få i seg mye energi fra pasta og ris etc.

Hva med å forsøke å sikte mot "ja takk, begge deler"?

100g gulrot gir deg 37 kcal og 8gram karbohydrater, hvorhen 100 g spaghetti gir deg 350 kcal og 70g karbohydrater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De som ikke vil jeg skal fortsette gruppetimer = treningen, slipper å svare mer.

Har du tenkt over hva som gjør at det er kun gruppetimer som er motivasjonen din?

I dag sto jeg over en trening fordi jeg rett og slett ikke hadde energi. Det ville blitt den rutinebaserte andre økten på tirsdager. Hvor mye form taper jeg? Vet jeg taper kalorier forbrent = kilo i vekt.

Du sto over en trening? Da har du nok mistet all fremgang i minst en uke... :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...