Jump to content

Rawesome

Members
  • Content Count

    34
  • Joined

  • Last visited

About Rawesome

  • Rank
    Newbie

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Hei! Vil noen her hjelpe meg med å lage en enkel matplan for meg som trener et par ganger i uken, og ønsker å overlate til kostholdet hvordan kroppen ser ut til sommeren? Ta kontakt på PM. Ønsker ikke disse superdetaljerte matplanene hvor man skal veie kjøtt i rå tilstand, deretter stekt tilstand, og ha akkurat på grammet riktig mengde ris eller pasta, men heller noe som kan tillate meg f.eks. å spise hva jeg vil til lunsj og i helger (er generelt sunn, og husker ikke sist jeg spiste junkfood eller godteri egentlig). Jeg spiste mye junkfood før, og ble feit. Den magen er ikke helt borte, men ønsker samtidig ikke å sulte meg, for jeg ønsker å beholde muskelmassen (proteiner), samtidig som jeg har energi i hverdagen og til å å trene (karbohydrater). Resultatet ut i fra trening i et par år har ført meg til bedre form, og blant de bedre trente blant folk som går på gruppetimer f.eks., fra å være en som måtte gi opp før timen var ferdig. Nå når treningen i seg selv ikke gir resultater, velger jeg å restituere mer og fokusere mer på kostholdet, for jeg føler ikke noe behov for å bli noe større, særlig sterkere, eller bedre trent generelt. Nå ønsker jeg en definert kropp.
  2. 20 år. 80 vekt. 5 timer i uken nå.
  3. Har tatt en kroppsanalyse og funnet ut min hvileforbrenning er ganske presis 2,000. Dette var f.eks. kostholdet mitt for to dager siden (en dag jeg ikke trente og forbrente 500 kalorier (slik at jeg kunne spist 500 kalorier ekstra og likevel gå i ''0'')). Frokost: Omelett med tilbehør = 400 kalorier? Hvert egg har 100 kalorier i seg, og med det jeg fyller på med vil det nok stige til 400 kalorier totalt. Ganske logisk. Lunsj: En smoothie med cirka 300 kalorier. Middag: 10 biter Sushi (50 kalorier pr. bit blir 500 kalorier). Kvelds: En boks med makrell i tomat (står det inneholder rundt 300 kalorier i den). 400 + 300 + 500 + 300 = 1,500. Cirka et kaloriunderskudd på 500 kalorier, noe som er det anbefalte. Man kan legge til ett glass mandelmelk og et par bananer og vi er vel på 1,600 allerede. Spørsmålet er om dette egentlig er alt for mye. Om jeg har spist mer kalorier enn jeg har beregnet meg frem til. Et slikt kosthold har jeg hatt i 3 dager og vekta viser 3 kg lettere, men det kan det være flere grunner til.
  4. Rykte. Ønsker å få vite hvorfor dette ryktet har oppstått.
  5. Og der står det at det har gitt. Men da lurer jeg på; gjelder det melkeprotein?
  6. Har begynt med proteinpulver, men hører det kan gi noe tarmstener?
  7. Vet det ;-( Kunne forbrent 500 kalorier der... Det er jo en hel middag ekstra...
  8. I dag sto jeg over en trening fordi jeg rett og slett ikke hadde energi. Det ville blitt den rutinebaserte andre økten på tirsdager. Hvor mye form taper jeg? Vet jeg taper kalorier forbrent = kilo i vekt.
  9. I dag trente jeg ikke, og da spiste jeg totalt over dagen 2 tallerkener med pasta, 3 egg, en brødskive og litt korn. Hvis kun 100 g pasta gir over 300 kalorier bør jeg jo MINST gå i kalori-overskudd i dag.
  10. Men da vil jeg like å tro at med karbohydrater menes det frukt og grønnsaker, ikke pasta/ris/poteter?
  11. Hvorfor ikke fylle på resten av kaloriene jeg trenger i løpet av dagen med protein = muskler?
  12. Trenger man ikke karbohydrater når man trener flere økter enn det er dager i uken? For å fylle på glykogenlagrene?
  13. Hva mener du? Hvis jeg ønsker kostholdsråd i sammenheng med trening, og det viser seg at dere kun gir kostholdsråd basert på hva DERES definisjon på trening er; og det er ikke hva jeg trener... hva er poenget med at jeg kaster bort tiden min på å lese rådene deres da? De er jo ikke engang målgruppert for meg! :-)
  14. Hvis dere ikke vil hjelpe en som spør om kostholdsråd i forhold til trening fordi det jeg trener ikke er trening for dere føler jeg ikke noe behov for hjelpen deres uansett.
  15. Også har du de MINST like mange artiklene som forklarer i nyere rapporter hvorfor økologisk ER sunnere :-)
×
×
  • Create New...