Gå til innhold

Matkilder - Spiller det noen rolle?


Blasphemium

Anbefalte innlegg

Hei!

Litt info: 24, 188, 90.

Får i meg 2200-2400kcal ila en dag, noe som er litt i underskudd.

Fett fra egg, ost, mandler, melk, tran.

Andre proteinkilder, tunfisk, gresk yoghurt, shake.

Karbs fra havregryn, knekkebrød og ølgjær.

+litt frukt og grønt.

Sikter som regel på:

1xKV fett

2xKV prots

På gymmen pleier jeg å loggføre og ha progresjon, men kuker litt rundt innimellom. Veksler mellom x-size, 3-split og fullkropp.

Jeg er egentlig veldig fornøyd med både hvordan kroppen fungerer og ser ut.

Mitt spørsmål:

Kan jeg forvente å få andre resultater både på trening og i speilet om jeg velger å spise for eksempel fisk, biff, kokosmelk og andre ”top notch” matvarer selv om jeg ligger på samme antall makroer? Det er jo ikke akkurat sånn at kildene jeg spiser nå er så forbanna ræv. Så spiller dette noen stor rolle i det store bildet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror igrunn ikke det. Hadde du levd på gatekjøkkenburger,cola og melkesjokolade og gått over til kostholdet du nevner, ville du nok kunne fått fler sekundære helseeffekter, typ økt inntaket av vitaminer,mineraler og fiber, som igjen ville påvirket en masse andre faktorer, men forskjellen på to sånn halvveis temmelig ålreite kosthold tror jeg er ganske små.

Men jeg vet ingenting da, så fullt mulig jeg tar feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare påpeke at tunfisk er en fisk ;) Ellers synes jeg nå (uten å ha noe spesiell kompetanse) at kostholdet ditt ser ganske sunt ut jeg da. Tror det er mye overdrevent oppstyr rundt "supermat", så om du får i deg tilstrekkelig med frukt og grønt, og tar tran så tror jeg du er ganske safe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...