Gå til innhold

Motivere kjæreste/samboer


Line88

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Opplever litt av det samme selv kanskje. Det som er så irriterende er at han har så utrolig bra utgangspunkt. Sinnsykt bra faktisk, så hadde vært så utrolig lite som skulle til.

Ja, min også. Men det hjelper liksom ikke å presse heller. Da kommer man ingen vei føler jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe da så :p Litt av problemet, er at han synes jeg snakker "for mye" om kropp, mat og trening. Og jeg synes han bryr seg for lite. Så er litt vanskelig det der. Det kunne vært en mellomting for oss begge sikkert!

Godt å høre at det ikke bare er meg som sliter med dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det slik. Nå har jeg faktisk gjort det slutt med han (ikke bare pga av at han ikke ville trene ;)). Men han var helt i mot trening, men nå etter at jeg dumpa han. Da har han innsett at han kanskje skulle begynne å trene...

Akkurat det samme skjedde med meg. Masa om det alle åra vi var sammen, nå er det slutt og nå sier han at han trener.. Jeg har ikke sett han på noen år da, så vet ikke om det faktisk stemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært sammen med min nåværende samboer i snart fire år. I tre år spurte jeg han hver dag om han skulle være med å trene. Han aldri giddet. Men nå i høst dro han på trening uten at jeg engang spurte. Nå trener han omtrent mer enn hva jeg gjør og han er plutselig opptatt av å få i seg nok proteiner etc etc. Veldig artig vending.

Jeg spurte han nettopp om hva det var som fikk han til å begynne. Han sier at han rett og slett ikke visste hva han skulle gjøre på styrkerommet. Innerst inne har han hatt lyst til å trene tidligere, men han visste ikke hva han skulle gjøre. Et annet poeng er at man ikke skal "presse/mase" på at andre skal trene. Å motivere til trening er viktig, men jeg tror det virker helt mot sin hensikt å tvinge de med på trening. Å vite hvordan man skal motivere, der i mot, er jo ikke alltid like viktig. Da bør man kanskje finne ut hvorfor de ikke gidder å trene den dag i dag. Jeg klarte å motivere min samboer til å begynne å trene ved å vise han baseøvelsene og henvise han til fitnessbloggen. Haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Line! Jeg tror kanskje det kan være at han ikke vil trene med deg. ( ikke at jeg vet det )

Jeg tror kanskje at noen andre trenger å dra han med. Det å trene med kjæresten er ikke like lett hvis man ikke så veldig motivert. Han har sikkert noen kjempe flotte og sterke kolleager som han gjerne kunne trent med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de har prøvd. Men husker for 2år siden så var han veldig keen på å trene og trente faktisk 2-3ganger i uka en stund. Men hvorfor ikke han er motivert vet jeg ikke! Men ofte når man er sliten og ikke har noen rutine så kan det være dritt å dra seg på gymmen. Jeg trener på Elixia Asker. Du kan trene med meg vettu! Så blir han nok sjalu! :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de har prøvd. Men husker for 2år siden så var han veldig keen på å trene og trente faktisk 2-3ganger i uka en stund. Men hvorfor ikke han er motivert vet jeg ikke! Men ofte når man er sliten og ikke har noen rutine så kan det være dritt å dra seg på gymmen. Jeg trener på Elixia Asker. Du kan trene med meg vettu! Så blir han nok sjalu! :p

Ja, han har sagt at han trente før. Hehe. Jeg tenkte at det hadde vært koselig å dra sammen, ikke trene sammen sammen. Hehe. Jeg har prøvd å bestikke. Men nyttet ikke det heller. Hadde aldri giddet å trene på elixia asker. Er så lite :p Og det siste jeg vil er å gjøre han sjalu stakkars :p Men vi kan trene sammen alle tre :) Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...