Gå til innhold

Julemat


Proaz

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Aurelius, hva gjorde du med rosenkålen i går? For hva enn du gjorde så var det HELT riktig

Godt å høre den falt i smak! :D var en stund redd for at det ble for lite for sent.

Men det var egentlig ganske enkelt, delte de i to, og stekte de i varm panne i litt olje og etterpå hakket mer smør, ha i litt finhakket løk, salt, pepper, og en liiten skvis sitron på slutten.

Hadde jeg hatt noe bacon tilgjengelig hadde jeg slengt det oppi panna og, baconstekt rosenkål er helt fantastisk <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt å høre den falt i smak! :D var en stund redd for at det ble for lite for sent.

Men det var egentlig ganske enkelt, delte de i to, og stekte de i varm panne i litt olje og etterpå hakket mer smør, ha i litt finhakket løk, salt, pepper, og en liiten skvis sitron på slutten.

Hadde jeg hatt noe bacon tilgjengelig hadde jeg slengt det oppi panna og, baconstekt rosenkål er helt fantastisk <3

Faen… nu vart æ sopin (på østlansk: søren, nå ble jeg sulten)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker alt fett/salt/kjøtt. Har egentlig aldri cravings for søtt/sjokkis/godis i så måte.

Så i dag spiste jeg noe jeg har drømt om/siklet etter i årevis, men ikke turt/klart spise (grunnet et mildt sagt anstrengt forhold til mat)... store, feite, perfekt stekte nakkekoteletter med møre (ikke slintrete) fettrander, brunet i et hav av smør, perfekt svake rosa inni, perfekt krydret, dyppet i en oppvarmet Hoisin-saus med smeltet brunost oppi (høres spesielt ut, men var sykt godt!) NAMM :)

Koteletter er kanskje ikke julemat, men svin er svin :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...