Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Med tanke på at når man tørker ting,så forsvinner jo vannet mens alt annet blir igjen,så konsentrasjonen av næringsstoffer øker jo betraktelig. Det høres isåfall ikke feil ut at det er mer i tørkede. Men om det tallet er nøyaktig,vet jeg ikke.Regn mellom 250-350 for å være sikker?

Oh, that reminds me. Har en fantastisk god oppskrift på daddelkake liggende et sted. Must re-bake.

Husker jeg ble så lei meg når jeg fant ut at dadler inneholdt 300 kalorier ich per 100 gram. Og det er vel 4 stk eller no...:( Så ikke den komme.. men veldig godt da!:hungry:

Sykle mer.... ;) Tilslutt så kan du tilmed spise kake!

Annonse

Annonse

Unnskyld meg, men ferske dadler? Alltid trodd at det er er navnet på en tørket utgave av en frukt, slik som rosiner og svisker.

Ikke helt. Slik jeg forstår det så forrandrer dadlenes kalori nivå for hvert stadie av rå til tørr.

Khalas (Rå, Crunchy) -> Rotab (Myk og saftig) -> Tamr (Tørket)

Husker en periode jeg ikke kunne forklare hvorfor jeg gikk opp så vanvittig i vekt, for jeg pleier å ha god orden på vektklassen min. Begynte å analysere hva jeg hadde endret, og fant ut at 10-12 dadler om dagen er greit effektivt om målet er vektoppgang...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...