Gå til innhold

Øvelser som ikke aktiverer lårene


xxKristinexx

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • 1 måned senere...

Annonse

Ja, men bena og rumpa blir litt "følelseløse" når jeg tar tunge vekter, selv om jeg greier det :p Når jeg har 50-55 kg kjenner jeg det sinnsykt, men tyngre enn det blir det bare mindre og mindre kontakt... Mange bikini fitness utøvere bruker jo lette vekter og fokuserer på muskelkontakt, så det jeg egentlig lurte på var om jeg og kunne få effekt av det? Jeg vil aller helst ikke få større lår (selv om jeg ikke har store) fordi det på en måte "ødelegger" for rumpa.. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men bena og rumpa blir litt "følelseløse" når jeg tar tunge vekter, selv om jeg greier det :p Når jeg har 50-55 kg kjenner jeg det sinnsykt, men tyngre enn det blir det bare mindre og mindre kontakt...

Før jeg ble skadet løftet jeg med arbeidsvekt på 60 kg i knebøy (kunne sikkert mer, men hadde ikke beste teknikken), mens opp i 95-100 kg i hip thrust med bra kontakt.

Jeg føler ikke at det alltid er riktig å redusere på vektene for bedre kontakt, men kanskje et kompromiss. Altså redusere bare litt, og fokusere mer på riktig på teknikk.

Men tror dette er noe som er veldig individuelt, du må nok bare føle deg fram. Du kan jo prøve å gå ned til 50-55 kg/kg der du har kontakt over en litt lengre periode og se om det funker for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei har ikke noe problem med å få større lår, men da vil jeg ha eenda større rumpe igjen :p Jeg har en veldig rett kroppsfigur, og vil ha illusjon av timeglass figur! Målet er vel egentlig ikke en stoor rumpe, men fin form! Har egentlig det da, men den går ikke "ut" om du skjønner, haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...