Gå til innhold

Moar kittehs


Indiska

Anbefalte innlegg

Cora fra søppeldynga flytter til Brokkoli i Bergen i dag, og gav dermed plass til Marve og Zelda. De ble kastet på gjenvinningsstasjonen i går, og kom til Indiskas katteparadis™ ikke lenge etterpå. Om ca to måneder trenger begge hjem, helst sammen, men hver for seg er også greit. De blir levert ferdig kastrerte, vaksinerte, chippede og med ormekurer mot et adopsjonsgebyr, og vil selvsagt være sosiale og veloppdragne puser som ikke ødelegger annet enn potteplanter, blomster, glass, tallerkner, gardiner og tapetserte vegger. De må ha muligheter til å bli utekatter, og trenger slaver som vil tilbe dem i 15-20 år :)

Marve.

post-11926-14440986637752_thumb.jpg

Zelda. Tror jeg. Jeg er 99% sikker på at det er jente, men svarte kattunger er vanskelige å se eventuelle puseballer på.

post-11926-14440986637025_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altså, jeg er overlykkelig over at Cora skal bo hos meg - men hvorfor faen kaster folk kattene sine på dynga?!

Det er helt irrasjonelt. Hvis man først skal dumpe kattunger (som forøvrig ikke er greit uansett hvordan man gjør det, men du skjønner hva jeg mener), hvorfor gjøre det på et sted hvor sannsynligheten for at de sulter ihjel eller blir most er større enn sannsynligheten for at de blir funnet? Kan man ikke, i sin ignoranse, i det minste gi de en sjanse til å leve? Og - hvis man uansett ønsker de døden - hvorfor tar man dem ikke på gamlemåten som nyfødte? Det er til og med lovlig de to første dagene, i motsetning til det å dumpe kattunger i hjelpesløs tilstand. Det er forferdelig for kattungene, og det er forferdelig for kattemor som blir gående og lete etter kattungene sine. Alternativt bare kastrere katten sin, liksom. Det koster en tredjedel av å fø opp kattunger, antakeligvis mindre en turen til og fra søppeldynga også, så at folk ikke tar seg bryderiet er faen meg helt utrolig.

Og du kidnapper pusebabyen min :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt irrasjonelt. Hvis man først skal dumpe kattunger (som forøvrig ikke er greit uansett hvordan man gjør det, men du skjønner hva jeg mener), hvorfor gjøre det på et sted hvor sannsynligheten for at de sulter ihjel eller blir most er større enn sannsynligheten for at de blir funnet? Kan man ikke, i sin ignoranse, i det minste gi de en sjanse til å leve? Og - hvis man uansett ønsker de døden - hvorfor tar man dem ikke på gamlemåten som nyfødte? Det er til og med lovlig de to første dagene, i motsetning til det å dumpe kattunger i hjelpesløs tilstand. Det er forferdelig for kattungene, og det er forferdelig for kattemor som blir gående og lete etter kattungene sine. Alternativt bare kastrere katten sin, liksom. Det koster en tredjedel av å fø opp kattunger, antakeligvis mindre en turen til og fra søppeldynga også, så at folk ikke tar seg bryderiet er faen meg helt utrolig.

Og du kidnapper pusebabyen min :cry:

Jeg melder jihad på alle som dumper kattunger for å dø.

Og pusebabyen din skal få seg en pusemamma som heter Lisa ( Aurelius har bilder! Få seee! ), og du kan besøke henne hver gang du løfter tunge ting i Bergen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

my gaaaawd <3 holy cuteness <3<3

Me wants but can`t :cry:

Dustefolk som kaster dyr på dynga, jeg er selv av den oppfatning av at skal du ha et dyr så må du se på det som et fullverdig familiemedlem.gjør du ikke det så burde du ikke skaffe deg et dyr i det hele tatt.

selv så er jeg alt for opptatt og bor alt for trangt til å ha pus i hus nå, men om et par år så kanskje igjen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg ikke alt hatt en hadde jeg tatt begge på flekken - samt mulighet for prøveperiode (pusen her har aldri hatt pusevenner siden hun ble funnet forlatt og alene). Bare vent til jeg kjøpet meg hus, kattehus :D

Man kan aldri ha nok pusekatter! :D og de er tross alt sosiale skapninger, vil tro de fleste catz og kittehs vil sette pris på en kompis. (eller.... Femten. :blush)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er slikt som gjør at jeg nesten vurderer å ikke flytte utenlands. Har så lyst på kattepus! :rolleyes:

Det er ikke nødvendigvis en begrensning :) Katten min er adoptert i Florida, og hun har vært med på tur til Bahamas, Dominikanske republikk og Jomfruøyene før hun ble norsk pus. Neste år skal hun bli med 2 måneder i Hellas :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke nødvendigvis en begrensning :) Katten min er adoptert i Florida, og hun har vært med på tur til Bahamas, Dominikanske republikk og Jomfruøyene før hun ble norsk pus. Neste år skal hun bli med 2 måneder i Hellas :)

Det frister! Men de jeg skal bo hos i første omgang har flere hunder, så kommer nok til å kose meg med de til jeg kommer hjem igjen :) da kan jeg evt tenke på å få meg katt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...