Gå til innhold

Betennelse i ryggraden og forkalkning i hoftene


Anbefalte innlegg

Jeg har vert og tatt røken bilde og sett og blitt forklart av e dyktig kiropraktor som har jobbet med dette i over 30 år. Jeg har hatt vondt i ryggen i 1 år nå og betennelse i kroppen ( pgr av stress overtrening og nebrytelse av kroppen)

Har også osteoporose i ryggen, kan dette vere pgr av betennelsen i ryggsøylen....?

Og når han har tatt forkalkningen vekk i hoftene ( verker veldig i nedre del av ryggen nærme hoften stiv=

Og har hatt mye forkalkning i skuler skulderbladene ( men er nå fått behandling for det så kan jeg endelig bevege skuldrene bedre)

Han skal ta samme behandlingen som i skuldre og hoftene og is - behandling ( kjøler det ned ) 10 ganger for dagen rygg hofte skuldre nakke også laserbehandling for ryggsøylen ( betennelse)

Spørsmålet mitt er er ryggen egentlig betennt eller er den forkalket og tror du hoften ( som er forkalket ) blir bedre når den får tykkbølgebehandling også er til god hjelp for ryggen ( ryggraden )

Tar og kjløer meg ned kosttilskudd MSM glukosamine C - vitamin og gurkemeie =) spiser sunnt og bygger kroppen opp for øybelikket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei hva da? Kun kiropraktoren han har sett rønken bildene o.s.v. og jeg har vondt i hoften ( begge hoftene ) har står mye hver dag iover lengre tid ( jobber i butikk) Så står opp og ned i flere timer per dag i tillegg til har jeg syklet mye og da står jeg og dermed strammer jeg nedre musklene i ryggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MSM osv er fine supplementer, men anbefaler deg å investere i et magnesium supplement, samt K2, da dette er bevist å hjelpe mot osteoporose, og brukt i mange år i japan. Det er også forsket på i en studie som gikk over 10 år av Dr. Cees Veemer i holland!

Det er tydelig at all kalken du får i deg går alle andre steder enn skjelettet ditt, da du får kalk inn i skuldre, hofte og rygg, men ikke i skjelettet. Trykkbølgen vil kanskje løse opp litt i forkalkningen, men når kroppen ikke lagrer dette riktig fra før, kan jeg ikke skjønne at det skal ordne det underliggende problemet.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16274367 - magnesium

http://news.cision.com/nattopharma-asa/r/vitamin-k2-researcher--dr--cees-vermeer-lauded-as-one-of-world-s-leading-scientists,c9424179 - k2

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23525894

http://no.eqology.com/index.php?do=category_show&tag=Nyheter/Produktinformasjon&page_id=117

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fått påvist osteoporose i ryggen ? Det er jo benskjørhet, vil jeg si er ganske alvorlig diagnose å få :/ .

Jeg har slitasje gikt i korsryggen, som er en forkalkning. Men ikke ostoporose.

Håper du får god behandling hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MSM osv er fine supplementer, men anbefaler deg å investere i et magnesium supplement, samt K2, da dette er bevist å hjelpe mot osteoporose, og brukt i mange år i japan. Det er også forsket på i en studie som gikk over 10 år av Dr. Cees Veemer i holland!

Det er tydelig at all kalken du får i deg går alle andre steder enn skjelettet ditt, da du får kalk inn i skuldre, hofte og rygg, men ikke i skjelettet. Trykkbølgen vil kanskje løse opp litt i forkalkningen, men når kroppen ikke lagrer dette riktig fra før, kan jeg ikke skjønne at det skal ordne det underliggende problemet.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16274367 - magnesium

http://news.cision.com/nattopharma-asa/r/vitamin-k2-researcher--dr--cees-vermeer-lauded-as-one-of-world-s-leading-scientists,c9424179 - k2

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23525894

http://no.eqology.com/index.php?do=category_show&tag=Nyheter/Produktinformasjon&page_id=117

Er det derfor man får forkalkninger i skuldre rygg hofte o.s.v. trodde det var pgr aqv stramme sener over tid belastninger o.s.v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mhm :shy:

Hvordan fikk du påvist slitasjegikt i korsryggen forkalkning i ryggen?

Røken bilde eller ultralyd.....?

Og hvor gammel er du?

Hvilke behandlingsmetode får du for og bli bra igjen og kan man bli 100% frisk?

Takk det samme til deg :)

Røntgen bilder. Fikk dignosen for noen år siden. Nå er jeg 30 år. Jeg har gått til fysioterpaut. Det som hjelper meg er trening rett og slett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd trykkbølgebehandling...? Pgr av at du er forkalket, kanskje det kunne ha vert til hjelp :whistle:

Jeg fikk beskjed om og ta is 10 ganger for dagen for og holde blodsirkulasjonen i gang tigerbalsam og trening svømming spesielt så tar jeg laserbehandling og så får jeg trykkbølgebehandling på skuldre hofte fremover :)

Kostholdet har mye og si for cellefornying og oppbygning i kropp brusk vev o.s.v.

Men han sa at det er stor sjanse for at jeg kan man bli 100% frisk med den behandlingen jeg får og vis jeg er påpasselig med kostholdet og ikke stresser og anspenne sener og muskulaturen meg hele tiden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kostholdet har mye og si for cellefornying og oppbygning i kropp brusk vev o.s.v.

Det er gjort studier som viser en signifikant effekt på mitotisk indeks hos dyr, men dette er ganske ekstreme kostholdsendringer og de samme resultatene er ikke vist tydelig hos mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er forsåvidt ganske fin nå. Om hvordan det ser ut nå, det vet jeg ikke. Har fått laser behandling i områdene også. Har også scoliose. Så lenge jeg ikke merker så mye til det nå, så styrer jeg ikke noe med det. Drevet med slyngetrening hos fysio i 8 år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har hatt spiseforstyrrelse i mange år er frisk for 3 år siden men fikk et kraftig tilbakefall i fjord og gikk ned 12 kg på 2 mnd, men tror ikke at det er kun derfor jeg har osteoporose i ryggen,. <Tror det har mye med stress og mineral tap også, pgr av kronisk stress trening feilbelastninger o.s.v. Svekket immunforsvaret mitt også på den tiden.

Men du sier at trykkbølge kan gå på hele ryggsøylen? Trodde det var bare kneet hofte skuldre ankel fot...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men selv om jeg har betennelse i ryggraden, kan jeg da ha mulighet for og styrke skjelettet ( ryggraden ) selv om den er betent?

Hvem er det som har sagt betent, og har du fått forklart hva det vil si at "ryggraden er betent" i praksis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg greier ikke se om det her er rein trolling...

At Kiropraktoren har 30 års erfaring taler for alle praktiske formål mot personen, da kiropraktikk først ble en del av primærhelsetjenesten i 1988.

Hvilket altså betyr at utdanningen til kiropraktikeren var ren alternativmedisin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke helt feil å påstå at du i henhold til innlegget har et til dels alvorlig helseproblem på forskjellige nivåer samt en masse spørsmål rundt dette.Som jeg har skrevet i tidligere innlegg i andre tråder så oppfordrer jeg på det sterkeste å henvende seg til rette instans for å få svar på spørsmålene. Det vil si kvalifisert utdannet helsepersonell.

Internettforum som dette er ikke plassen å få svar på .

Lykke til videre med både helse og trening .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg ville vel personlig gått en tur til legen også jeg. Osteoporose kan komme av kronisk stress OGSÅ, men med din bakgrunn, unge alder, det faktum at dette synes på røntgenbilder, og at det er den eneste undersøkelsen som har blitt tatt, så synes jeg det er en god idé å snakke med legen også. Evt ta noe blodprøver og muligens scintografi el. lign. Jeg sier ikke at du skal droppe kiropraktoren, for de har mye kunnskap og er flinke til å følge opp og forklare, kan gi deg vektbærende øvelser etterhvert som du blir bedre, osv. (jeg er selv kiropraktorstudent). Men, du burde jo ta en prat med legen og forsikre deg om årsaken, + at du kan få medisin som taes et par dager i måneden og gir en positiv økning i benmasse, eller et preparat som stopper tapet av skjelettmasse.

Spiseforstyrrelser er en stor årsak til osteoporose, og selv om tilbakefallet var for 12 mnd siden, så klarer ikke nødvendigvis skjelettet å reparere seg selv tilbake til "normal" på den tiden. Skjelettet er en enorm lagringsenhet og det er ett "gi og ta" forhold med resten av kroppen slik at mineralbalansen er korrekt. Mangler det Kalsium eller fosfor andre steder i kroppen er det skjelettet som får lide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Men siden du jobber noe innen for dette evnet kan du si meg noe om scheuermanns-sykdom?

Har man Scheuermanns-sykdom i hele ryggraden da? Og har scheuermanns-sykdom en bivirkning eller skyld i at jeg har osteoporose i korsryggen?

Og et spørsmål som er litt utenfor evnet jeg har minimal skoliose rygg kan man trene det til det bedre? med kosthold og enkle øvelser daglig? :)

scheuermanns-sykdomScheuermanns sykdom

Scheuermanns sykdom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...