Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Ble en spontan tur til Oslo på meg denne uken, og drar igjen allerede torsdag.

Men noen gode tips og råd til hva jeg burde få med meg? Bor langs Karl Johan.

Tenker på alt ifra steder å spise, ta seg en øl, parker, joggebukser, museum osv.

Så hvis du vil anbefale en ting du ser på som ett must for en som er i Oslo for første gang, fyr løs!

Når det gjelder mat er jeg ikkje så fan av Michelin restauranter/syvrettere og slikt. Jeg er veldig enkel, og hvis det finnes en god asiatisk restaurant er jeg fornøyd.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/30731-havnet-plutselig-i-oslo-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Ble en spontan tur til Oslo på meg denne uken, og drar igjen allerede torsdag.

Tenker på alt ifra steder å spise, ta seg en øl, parker, joggebukser, museum osv.

Så hvis du vil anbefale en ting du ser på som ett must for en som er i Oslo for første gang, fyr løs!

Når det gjelder mat er jeg ikkje så fan av Michelin restauranter/syvrettere og slikt. Jeg er veldig enkel, og hvis det finnes en god asiatisk restaurant er jeg fornøyd.

jeg ble anbefalt Alex Sushi flere ganger. Trenger du en kjapp lunsj, så sjekker du Noodles.

Det er massevis av museer i Oslo, men hva liker du å se? Historie? Kunst? Noe anderledes?

Uansett er Vigelandsparken vært en tur, og du kan ligge i parken etterpå som alle andre i denne varmen.

Tjuvhomen er også en plass jeg elsker, nydelig moderne og spennende arkitektur og mulighet for å ta seg et bad. Spise is på Aker Brygge etterpå?

Gå en tur opp på akershus festning?

Ta turen til Bygdøy og kikke på Fram?

Også kan du titte her: http://www.visitoslo.com/

Tror det kan være noe her også: http://skjerioslo.dittoslo.no/

Jeg er ikke noe resturantmenneske men har vært et par ganger på Mr. Hong, rett ved stortinget. Kinesisk, grei pris og du kan ha sånn buffet der du velger råvarer (biff! Kylling!) der de steker maten mens du ser på. Stort utvalg (y)

Det er mye god mat i Oslo, for digg norsk husmannskost, Smalhans,for god klassisk fransk bistrogoodies, brasserie France eller Benjamin, for americana og burger ;nighthawk diner, for fantastisk sushi;alex sushi, hva enn du gjør ; hold deg unna turistfellene hos Egon og TGI Fridays og sånn.

Kan alltids ta noen "artige" bilder med gardistene oppe med slottet ? :-P

Fungerer oftest best etter du har hellt nedpå noen av de overnevnte øl'ene. Øl kan og da selvfølgelig konsumeres i f.eks frognerparken? Kan slå mange fluer i en smekk her ja ;)

Annonse

Hvor er det flott og hyle innpå noen halvlitere? Aker Brygge er vel ølprisen høy.. Men noen andre steder å sette seg??

Kommer litt an på hva du ser etter, og om det må være uteservering - men ølmessig er Grünerløkka Brygghus hakket mer spennende enn gjennomsnittlige puber. Mikrobryggerier er alltid gøy (y)

http://www.osloby.no/oslopuls/-Utenfor-turistloypa-7569613.html#.U9bGSLFeogl

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...