Gå til innhold

Sommerkilo- ned i fettprosent


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har vært på Hove-festivalen, hvor det var en uke med usunn mat, null trening og mye alkohol. Hvor skadelig er dette? Til vanlig spiser jeg sunt og trener hver dag. Føles ut som jeg har lagt på meg minst 5 kg, men hvor mye skade gjør det egentlig?

Jeg skal også starte med ny diett og trening for å komme lavere i fettprosent. Matplanen har jeg funnet på selv, og skal se sånn ca ut:

Frokost: havregrøt kokt på 1,5 dl havregryn og vann, toppet med mager kesam og peanøttsmør

Lunsj: omelett av 3 egg, 5 skiver skinke, løk, paprika + salat

Middag: det som blir servert, en normalt porsjon (rent kjøtt, søtpotet/grov pasta + salat/grønnsakr)

Kvelds: eggerøre av 2-3 egg + en stor boks tunfisk og salat

Snacks: grønnsaker, skyr, smoothie

Trening blir delt opp i splitt- 2-splitt /overkropp og underkropp 4 dager i uken, 1 intervalløkt + 1 langkjøring.

Ser dette ok ut? trenger gjerne flere råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En uke med utskeielse har veldig veldig lite å si. Husk, det er 52uker i året, så en uke er under 2% av totalen.

Hvor hardt må man fråtse for at 2% med koz og kniz skal ødelegge for 98% med hakket mer målrettet kosthold og trening?

For seks økter i uka kan det der muligens bli litt lite mat, har du gjort noen utregninger mtp antall kalorier du får i deg/burde få i deg per dag?

Har du styrkegrunnlaget i bunn som gir mening til å ville gå lavere i fettprosent?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En uke med utskeielse har veldig veldig lite å si. Husk, det er 52uker i året, så en uke er under 2% av totalen.

Hvor hardt må man fråtse for at 2% med koz og kniz skal ødelegge for 98% med hakket mer målrettet kosthold og trening?

For seks økter i uka kan det der muligens bli litt lite mat, har du gjort noen utregninger mtp antall kalorier du får i deg/burde få i deg per dag?

Har du styrkegrunnlaget i bunn som gir mening til å ville gå lavere i fettprosent?

Du har nok rett, det er vel kanskje litt vann jeg samler på, siden jeg føler meg så oppblåst og stor?

Jeg har prøvd denne matplanen før ferien, og jeg gikk ikke sulten, og hadde overskudd, så vil tro det er nok kalorier.

Ja, jeg har trent styrke i 2-3 år, samt løpt mye. Jeg er 168 cm og veier 66 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok rett, det er vel kanskje litt vann jeg samler på, siden jeg føler meg så oppblåst og stor?

Jeg har prøvd denne matplanen før ferien, og jeg gikk ikke sulten, og hadde overskudd, så vil tro det er nok kalorier.

Ja, jeg har trent styrke i 2-3 år, samt løpt mye. Jeg er 168 cm og veier 66 kg.

Det kan være vann pga soling og varme, det kan og være at (attpåtil,muligens?) du føler deg større enn du faktisk er.

Hvordan ser treningsprogrammet ditt ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være vann pga soling og varme, det kan og være at (attpåtil,muligens?) du føler deg større enn du faktisk er.

Hvordan ser treningsprogrammet ditt ut?

Trener styrke 4 dager i uken, underkropp/overkropp x2

Underkroppsøktene ser slik ut:

Knebøy 3 sett, 6-8 reps

Strak mark 4 sett 6-8 reps

Hip thrust / glute brigde 4 sett 6-8 reps

Leg ex / lårcurl 3 sett 8-10 reps

Bulgarsk utfall 3 sett 10 reps

Glute kickback i kabel 3 sett 10 reps

Overkropp:

Benkpress 4 sett 8-10 reps

Chins / pullups med strikk / negative 3 sett, 3-4 reps

Skulderpress 3 sett 6-8 reps

Facepull 3 sett 8-10 reps

Skråbenk med hantler 4 sett 6-8 reps

Bicepscurl (varierer)

Tricepspress (varierer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jester
Oi, selv med usunn mat og alkohol?

Det er til syvende og sist mengden og ikke hva du spiser som er poenget. Du kan bli radmager på pommefrites og cola så lenge du spiser mindre en du bruker. (Selv om det ikke akkurat er sunt mht vitaminer, mineraler, fiber etc)

Så alt med måte, som noen påpekte, en uke i året. Shit happens, du mister vel ikke jobben av å gå opp 0,3kg hvorav en del nok er vann etter salt og fet mat, med litt alko til ?

Så pust ut, kom deg tilbake til rutinene så ordner det seg selv, du trenger ikke en "post-Hove" deff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper du vil føle deg rimelig normal igjen etter 1-2 dager når kroppen har fått stabilisere seg igjen i forhold til væske og næring. Ellers er en løpetur veldig deilig for sinnet sin skyld for meg hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke "mye " på en uke :p

Nei, jeg vet.. det er ikke "mye" mye, men antakeligvis så mye det er mulig å miste på en uke da.. :-P Konstant dehydrert kombinert med kun alkohol og fettrik mat med null protein.. samt konstant promille ^_^

Og for min del iallefall, så er jeg "redusert" i en god stund etterpå.. Er først nå inne i "vanlig" treningsrutine igjen.. første 2 ukene klarte jeg bare å trene 2 ganger i uka. :'/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg vet.. det er ikke "mye" mye, men antakeligvis så mye det er mulig å miste på en uke da.. :-P Konstant dehydrert kombinert med kun alkohol og fettrik mat med null protein.. samt konstant promille ^_^

Og for min del iallefall, så er jeg "redusert" i en god stund etterpå.. Er først nå inne i "vanlig" treningsrutine igjen.. første 2 ukene klarte jeg bare å trene 2 ganger i uka. :'/

Vekta mi viste 66,7 kg dagen etter jeg kom hjem. Nå er jeg nede på 64,5-65 kg. Så har nok mistet mest vannvekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ahh, jeg gikk ned 3-4 kg på 10 dagers.. (danmark->Hove->Palmesus), vet ikke helt hva jeg har mistet :eek:

Dehydrert av all alkoholen! Man er jo alltid på sitt deiligste på morgenen etter fylla. Det er en del av evolusjonen slik at den stygge one night standen man våkner opp med hvertfall ser litt strammere ut. Toner ned fylleangsten verden over!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...