Gå til innhold

Noen som har tips til et matprogram?


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Syns 50 kg er for mye for meg hvis det ikke inneholder muskler og jeg vil ikke trene opp alle muskler i kroppen min. Det eneste jeg trener er kondisjon, mage og rumpe. Noen ganger armer og rygg. Målet mitt er å få thigh gap, stram rumpe og flat mage :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å få større og strammere rumpe lar seg vanskelig gjøre på kaloriunderskudd/mens du går ned i vekt, så jeg ville anbefalt deg å trene mot resultatene, og drite i hva vekta sier.

Det må jo være bedre å kunne strutte rundt med den villeste kanonrumpa enn å komme seg under femti for enhver pris, og ende opp med miley cyrus-ræv?

Det er ellers mange fordeler med å trene opp hele kroppen, hvis du f.eks legger inn litt jobb på skuldre og hofter/bein,så er det mange som får betydelig mer timeglassfigur og "smalere" midje,selv uten å ha trent mage overhodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse haters det skulle være her da...hva med å hjelpe folk i stedet for å grine og "mobbe" uvitenhet?

Til trådstarteren:

Du ønsker ikke å gå ned i vekt, MEN du ønsker å gå opp i vekt.

En jente som ser "stram" ut med din høyde veier rundt 60-65kg(drømmekroppen i damens øyne)

Du vil ha MYYYE større utbytte av å øke i muskler. Så min anbefaling til deg er å prøve å øke i kaloriene dine, spise mer protein og gode fett kilder samt karbohydrater og fortsette å trene styrke i form av knebøy, markløft, glute bridge, hip trust, bulgarske utfall, nedtrek, skulderpress, facepuls osv osv. for så å øke masse og få en "stram" kropp.

Syns dette programet er kjempe bra for ei jente :

http://fitnessbloggen.no/pro-gram/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun vil ha thigh gap. Det får hun ikke på 60-65 kg kroppsvekt. For de fleste som ikke har naturlig thigh gap, så er thigh gap et tegn på spiseforstyrrelser og helseproblemer.

Bare de færreste gutter synes thigh gap er positivt. Og jeg sier ikke det på samme måte som jenter sier "jenter liker ikke muskler". Hvis alt annet er likt, så vil som oftest jenta ha en atletisk kjæreste enn en slappfisk. Men det er ikke slik at hvis alt annet er likt, så vil en gutt ha jenta med thigh gap.

Thigh gap er sykelig for de fleste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thigh gap, det fikk eg ikke med meg.

Det er litt genetisk det med GAPen der nede, noen kan ha det og fortsatt ha en kropp som ikke ser ut som om at de sliter med spiseforstyrrelse.

Ihvertfall er det bare tull, de fleste og da tenker eg 90% av de med thigh gap er ALT for tynn.

Hva med å få thigh ass, type Susanne Svanevik ? Da skal eg love deg gutta kommer til å digge deg, viss det er det du er ute etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg beklager eventuelle skrivefeil, da PCen ikke er samarbeidsvillig i dag.

Jeg kan starte med å si at jeg ikke synes noe om trådens innhold, men skjønner godt hennes mål og visjoner. Stram og veltrent kropp forbindes ofte med mellomrom mellom lårene hos jenter, og er ofte å se blant den såkalte fitspirasjonen som er ute og går. Selv om jeg selv har vært der, i stadiet der jeg trodde det var nødvendig for å oppnå en fin(ere) kropp, må jeg få presisere at det ikke er veien å gå. Nødvendig er det heller ikke. Dessuten er mellomrom mellom lårene heller et sykdomstegn enn noe man bør strebe etter, hvis man ikke har det av mer naturlige årsaker. I tillegg vil jeg si meg enig med Slasto, som uttrykker hvordan mellomrommet formes av genetikk, fordi vidden av hoftene sier mye på det området. Vil du øke muskelmassen må du heller satse på å bygge muskler ut ifra den kroppen du har, og du er ganske tynn fra før av. Dessuten er dette forumet eksempel på at du kan bygge muskler samme hvilken kropp du har. Å strebe etter et tynt ytre, fordi du ikke har antydning til muskler, vil ikke gjøre deg penere, og tar seg svært dårlig ut på denne nettsiden.

Jeg er ikke den beste rådgiveren en person kan ha, i hvert fall ikke i forhold til vekttap, og jeg ønsker heller ikke gi deg et detaljert matprogram, fordi jeg har ingen undervektsfilosofi, og promoterer heller ikke usunne dietter eller ideologier. Jeg kan dog si det samme som vitenskapen: kaloriunderskudd. Med dette mener jeg ikke at det er det du bør satse på. Jeg ville heller satset på sunn og næringsrik mat, og at du heller fører en sunn og aktiv livsstil som igjen fører til et bedre fysisk og psykisk kroppslig bilde.

Sistnevnte er en viktig del av din filosofi, fordi det virker som om ønsket ditt baserer seg på et dårlig selvbilde enn et egentlig ønske om å få mellomrom mellom lårene. Det var i hvert fall tilfelle hos meg, der mitt ønske ikke lå i selve mellomrommet, men et bedre selvbilde. Det handler i større eller mindre grad om aksept, og i dagens samfunn er tynne og/eller muskuløse kropper det som virker som det eneste aksepterte, og derfor skjønner jeg at mellomrom mellom lårene er ønskelig når muskelvekst virker umulig.

Jeg ønsker deg lykke til samme hva du ender opp med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...