Gå til innhold

Overanalysering


9fitness000

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Analysere ting generelt er overvurdert. Ting som skjer, det skjer :) Må være utrolig slitsomt å overanalysere

This. Det er så deilig med en så simplistisk holdning.

Det verste er når folk legger opp setninger, talemåte, kroppsspråk etc der man åpenbart må fiske etter det de sier mellom linjene. Jeg spiller alltid dum og nikker meg enig i det som sies, ikke det som prøver å bli sagt. Overanalysering gidder jeg seriøst ikke å bruke tid på, det er så slitsomt og tragisk. Si det som skal sies, punktum :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er det jo heller ikke slik at de som overanalyserer gjør dette med vilje. Alle skjønner jo at det er dumt og at det ikke tjener til noe som helst, ikke minst de som faktisk gjør det. Det er veldig lett å si "lol, gidd å overanalysere så vilt," men dette hadde jo ikke vært noen issue hvis det bare var å skru av en bryter. Overanalysering springer stort sett ut fra en eller annen form for usikkerhet, som alle andre slike fenomen, og det er som kjent ikke så vanvittig lett å fikse. Og i likhet med disse andre fenomenene så hjelper det akkurat like lite at internett forteller en at en bare må skjerpe seg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...