Gå til innhold

Fææl hud av proteinpulver


Frk. Tjukkas

Anbefalte innlegg

Er det noen av dere som har opplevd å få uren hud av proteinpulver, som så har funnet et dere kan leve med? :)

Jeg dør ikke av å ta det jeg har brukt til nå, men bør nok flytte til toppen av Mount St. Helens hvis jeg skal fortsette, sånn at vulkanene mine i det minste kan føle seg hjemme.

Blir veldig glad for tips, siden proteinpulver for meg ligger på en god nr 2 etter oppfinnelsen av hjulet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest =xXx=

Tipper du har meieribasert pulver? Skift merke, prøv proteinpulver av brunris en god måned. Det funket for en kompis av meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jo uren hud ikke et resultat av kosthold. At meieriprodukter fremkaller acne er en gammel myte som dessverre er usedvanlig seiglivet :)

Det er nok lett å forbinde den urene huden med episoder hvor en har gjort ting, men som det er blitt sagt i det uendelige før.

Korrelasjon betyr ikke kausalitet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som det blir sagt.

"Myte 2: Fett og søtsaker er årsaken

Det er en svært populær teori at kostholdet avgjør hvor mye kviser som dukker opp i ansiktet. Mange av våre lesere forteller også om ja-mat og nei-mat som de mener hjelper på problemet.

Fagfolkene er derimot ikke like enige [med leserene]. Mange studier har konkludert med at kostholdet rett og slett ikke har noen innvirkning. Det er bra for kroppen din om du kutter ned på brus, sjokolade og potetgull, men det er ingen dekning for å si at dette hjelper på kvisene."

Orket ikke gå til de større studiene nå, da jeg ikke lenger "trenger" å sitte på linkene på pubmed :p

Var sjæl pizzatryne og gikk på roaccutan. Har blitt fortalt mye om hvordan meieriprodukter og cola fucker med huden min. Men det finnes altså ikke grunnlag for å si det annet enn anekdotisk bevis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Tror du heller skal fokusere på å få tak i en hudpleie serie som passer huden din, ikke den møkka du får på tax free eller kicks - ta en hud analyse hos en hudlege, så klarer nok dem å peke ut noe fornuftig som fungerer.

Jeg følte også før at enkelte matvarer gav meg kviser, men uansett hvordan jeg vei og vendte på det, så gikk problemer aldri bort. Ikke før jeg etter x antall forskjellige merker av hudpleie produkter fant den riktige som fungerte på min hud =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...