Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fordi Gud bare liker fisk og vin, vel. Eller var det brød

Svaret på livet er 42. Er gud 42? Det er en tanke jeg har hatt lenge. Og ser 42 ut som 42? Binærsystemet viser jo 42 annerledes, og hva om vi la 12 i base. Da hadde 42 sett unektelig veldig mye annerledes ut.

Det var litt sært å gå nedover Karl Johan idag. Det hang tyske flagg nedover hele gata (pga. presidentbesøket), og plutselig begynte flyalarmen/varslingsanlegget å skrike. Litt sånn 'gode gamle dager' liksom. :p

Annonse

Hvorfor har ikke vi mennesker pels/fettlagre som gjør det mulig for oss å leve uten klær? Er det så enkelt som at våre forfedre kom fra varmere strøk?

Vi var nok tøffere før vi kunne skru opp/ned varmen, ha på oss fancy klær laget av pinte dyr osv ;)

Annonse

Jeg kom akkurat på at om du teller hvor mange ganger en gresshoppe lager gnisselyd i løpet av et minutt, deler summen på to, legger til ni og deler på to igjen, får du den dagens temperatur i Celcius.

Trenger ikke gradestokk da vel?

Det virker som om folk i 9 av 10 tilfeller sier "god elg" i stedet for "god helg". Det høres definitivt slik ut. Begynner å lure på om nesten alle andre enn meg jevnlig ser en skikkelig god elg på fredager, og hyller den... det ville forklart saken. Selv har jeg ikke sett en elg på veldig lenge, og den siste jeg så var ikke noe spesielt god sammenlignet med andre elger.

Det virker som om folk i 9 av 10 tilfeller sier "god elg" i stedet for "god helg". Det høres definitivt slik ut. Begynner å lure på om nesten alle andre enn meg jevnlig ser en skikkelig god elg på fredager, og hyller den... det ville forklart saken. Selv har jeg ikke sett en elg på veldig lenge, og den siste jeg så var ikke noe spesielt god sammenlignet med andre elger.

"God elging". HEHEHE. Togan?

Gjest Jester
Hvorfor har ikke vi mennesker pels/fettlagre som gjør det mulig for oss å leve uten klær? Er det så enkelt som at våre forfedre kom fra varmere strøk?

Vi har "rester" fra den tiden, talgkjertlene i huden mener jeg å ha lest stammer fra "pelsens tid" :)

Vi har "rester" fra den tiden, talgkjertlene i huden mener jeg å ha lest stammer fra "pelsens tid" :)

Gåsehud er egentlig funksjonen som puffer opp pels når det blir kaldt; vi har ikke lenger "pels", så konseptet gåsehud for mennesker er også "rester" fra long times ago forgotten ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...