Gå til innhold

Hvilken fett % startet du med og hvilken fett % har du nå?


Anbefalte innlegg

Hei,

Beklager om det er mange fler tråder enn dette, men jeg tok sjansen å laget min egen - så hiv dere på!

Jeg målte meg høsten 2010 og hadde da 27 i fettprosent, og nå januar 2012 har jeg 18%.

Har ikke målt meg siden første gang, så det var utrolig gøy å se hvor mye som var gjort.

Hva hadde du når du startet dietten/ treningen din og hva har du nå?

Evt. hva har du nå og hva skal du oppnå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Beklager om det er mange fler tråder enn dette, men jeg tok sjansen å laget min egen - så hiv dere på!

Jeg målte meg høsten 2010 og hadde da 27 i fettprosent, og nå januar 2012 har jeg 18%.

Har ikke målt meg siden første gang, så det var utrolig gøy å se hvor mye som var gjort.

Hva hadde du når du startet dietten/ treningen din og hva har du nå?

Evt. hva har du nå og hva skal du oppnå?

Oi, stor forbedring! Gratulerer! :D Selv har jeg aldri målt fettprosenten min, og jeg kjenner det er noe som er veldig lite viktig for meg :) Et tall forteller meg ingenting om hvordan jeg har det i min egen kropp, og det er det som teller i mitt hode :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor får jeg målt fettprosenten min? Evt kjøpt noe så jeg får gjort dette hjemme? Har et ubekjent treningssenter, så begrenset med hva de har av utstyr. Skal prøve å følge fettprosent istedet for vekt og BMI. Det ideele er vel at det minsker nå. BMI har gått fra 38, 11 til 33, 46. Men BMI er jo så inmarri difust. Bedre med noe annet. Vekta er jo heller ikke noe å følge. Den går jo opp og ned. Legger jo på meg muskler å drikker vann!;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor får jeg målt fettprosenten min? Evt kjøpt noe så jeg får gjort dette hjemme? Har et ubekjent treningssenter, så begrenset med hva de har av utstyr. Skal prøve å følge fettprosent istedet for vekt og BMI. Det ideele er vel at det minsker nå. BMI har gått fra 38, 11 til 33, 46. Men BMI er jo så inmarri difust. Bedre med noe annet. Vekta er jo heller ikke noe å følge. Den går jo opp og ned. Legger jo på meg muskler å drikker vann!;p

Det er ikke noen nøyaktig måte å gjøre dette på hjemme. Det beste er å kjøpe en fettklype og måle tykkelsen på hudfolder på utvalgte steder rundt på kroppen. Det finnes kalkulatorer for å beregne fettprosent utifra dette, men de er nokså unøyaktige. Det viktigste er imidlertid at du da lett kan følge med på utviklingen på underhudsfettet om det øker eller minker over tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noen nøyaktig måte å gjøre dette på hjemme. Det beste er å kjøpe en fettklype og måle tykkelsen på hudfolder på utvalgte steder rundt på kroppen. Det finnes kalkulatorer for å beregne fettprosent utifra dette, men de er nokså unøyaktige. Det viktigste er imidlertid at du da lett kan følge med på utviklingen på underhudsfettet om det øker eller minker over tid.

Da skal jeg se om jeg får taki en sånn. Evt høre med andre sentre om jeg kan stikke innom i ny å ned for en måling ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg se om jeg får taki en sånn. Evt høre med andre sentre om jeg kan stikke innom i ny å ned for en måling ;)

du kan ikke måle fettprosent på deg selv.. det er sjelden folk faktisk "kan" det, og trenger mye øving for å bli flink til. jeg kjenner kun en som er flink, og hun har utdannet seg i usa..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan ikke måle fettprosent på deg selv.. det er sjelden folk faktisk "kan" det, og trenger mye øving for å bli flink til. jeg kjenner kun en som er flink, og hun har utdannet seg i usa..

Nei nøyaktig blir det nok ikke, men morsomt å ha en slik dings hjemme å måle å se fremgang i stedet for å ikke ha peiling ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...