Gå til innhold

Ingen fremgang


IKEU

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg er en jente på 18 år, 59 kg og 173 cm høy. Har tynne armer og ben (med muskler), men jeg har litt mer fett på innerlårene og rundt magen, dette ser ikke bra ut. Trener styrke omtrent seks dager i uken (trent seriøst et halvt år) men merker ikke store forandringer...... Spiser relativt normalt, men skriver ikke opp noe.

Vet ikke helt hva jeg burde trene eller spise for å oppnå mine resultater.. Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har tre forskjellige programmer; armer/skuldre, mage/rygg og ben/rumpe. Tar omtrent 10x3 på alle øvelsene.

Armer/skuldre

Benkpress

Dips

Chin-ups med strikk

Pull.ups med strikk

"Slåing med tau"

Flyes

Mage/rygg

Rygghev med 10kg

Situps

Twist situps

Planke med tau (+sideplanke)

Markløft

Ben/rumpe

Trener ikke ben/rumpe så mye nå fortiden, pga skade i kneet.

(Trener noen flere øvelser, men kommer ikke på dem)

Kosthold

(Klokken 07:00) Til vanlig starter jeg dagen enten med brød, egg eller havregryn med melk. Til lunsj (kl:11:00)spiser jeg to rundstykker med frukt ved siden av. Middagene (kl:16:00) er veldig varierte der jeg spiser alt i fra fisk, kylling, kjøtt - aldri ferdigmat. Spiser av og til kveldsmat, men hender ofte at jeg bare spiser en frukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn kjapt - og uten å vite mengdene du spiser - tror jeg du spiser for lite til å bygge særlig muskler, samtidig som jeg stiller litt spørsmål ved disse fettområdene dine du nevner, når du er 173cm høy og 59kg.

Det tilsvarer en BMI på 19.7, og er i ganske lavt spektrum av normalvektig.

Ville også vurdert et etablert og anerkjent treningsprogram, i stedet for den 3-splitten du trener nå :)

Har du noen konkrete mål du jobber mot?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn kjapt - og uten å vite mengdene du spiser - tror jeg du spiser for lite til å bygge særlig muskler, samtidig som jeg stiller litt spørsmål ved disse fettområdene dine du nevner, når du er 173cm høy og 59kg.

Det tilsvarer en BMI på 19.7, og er i ganske lavt spektrum av normalvektig.

Ville også vurdert et etablert og anerkjent treningsprogram, i stedet for den 3-splitten du trener nå :)

Har du noen konkrete mål du jobber mot?

Akkurat dette jeg ikke skjønner selv, jeg er relativt tynn og har en lav bmi, men magen og de innerstelårende er større enn resten av kroppen. (Kanskje en rar kroppsfasong?) Målet mitt er å stramme inn disse områdene, men vet ikke hvordan..

Hva mener du med etablert og anerkjent treningsprogram?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt mulig du spiser litt lite.

Vil og påstå at det programmet ditt ikke er særlig klokt skrudd sammen, hverken med tanke på hvilke deler av kroppen du trener når, eller hva slags system du har på serier-repetisjoner og fremgang.

Akkurat det jeg sliter med, har ikke peiling for hvordan jeg kan lage et program som kan gi fremgang for mine mål...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange kg løfter du i de ulike øvelsene?

Lav kroppsvekt i kombo med litt mer fett enn du ønsker på kroppen er ofte et resultat av lite muskelmasse;)

Da er det lurt å spise litt mer, trene tung styrke og sørge for å ha fremgang(bli sterkere).

Dette visste jeg ikke, trodde utholdende styrke var løsningen.. Er det lurt å spise mye proteiner (ikke tilskudd)? Om du har noen treningsprogram for mine mål, hadde jeg vært takknemlig om du ville delt de:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat dette jeg ikke skjønner selv, jeg er relativt tynn og har en lav bmi, men magen og de innerstelårende er større enn resten av kroppen. (Kanskje en rar kroppsfasong?) Målet mitt er å stramme inn disse områdene, men vet ikke hvordan..

Hva mener du med etablert og anerkjent treningsprogram?:)

Kanskje dette bare er noe du ser, og at det bildet du har av deg selv ikke nødvendigvis stemmer med virkeligheten?:)

Når det gjelder treningsprogram, ta en kikk på denne oversikten:

http://fitnessbloggen.no/velg-riktig-treningsprogram/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://fitnessbloggen.no/styrketrening-for-nybegynnere/

Les den linken, der ligger program og meget god forklaring. les den gjerne to-tre ganger, reflekter litt rundt det som står;)

Spis mat som du liker, og litt mer enn du pleier;) Ta formbilder hver 3-4 uke, og la være å veie deg på en god stund;)

Får du i deg nok protein via mat, trenger du ikke tilskudd;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje dette bare er noe du ser, og at det bildet du har av deg selv ikke nødvendigvis stemmer med virkeligheten?:)

Når det gjelder treningsprogram, ta en kikk på denne oversikten:

http://fitnessbloggen.no/velg-riktig-treningsprogram/

Beinene mine er veldig faste helt til man kommer til innerlårende der det plutselig buler ut. Innerlårende ville jeg gjerne fått strammet inn. Magen buler også litt ut og har litt stor midje, føler meg ikke komfortabel :( (nei har ikke anerioksia)

Takk for linken, skal se på det imorgen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://fitnessbloggen.no/styrketrening-for-nybegynnere/

Les den linken, der ligger program og meget god forklaring. les den gjerne to-tre ganger, reflekter litt rundt det som står;)

Spis mat som du liker, og litt mer enn du pleier;) Ta formbilder hver 3-4 uke, og la være å veie deg på en god stund;)

Får du i deg nok protein via mat, trenger du ikke tilskudd;)

Takk for linken, skal ta en titt! :)

Jeg er en person som liker å kunne spise hva man vil, men med måte. Derfor ville jeg aldri begynt på noe diett eller noe for å få bedre fremgang. Jeg er villig til å spise mer og med mer proteiner. Vekten for meg spiller egentlig ingen rolle, målet mitt er å få en stram kropp. Takk for svar, det hjalp meg mye! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja. Det er en tegning av hvordan DU mener du ser ut. Det betyr ikke at det FAKTISK er slik du ser ut.

Hva med et (anonymt) bilde heller?

Edit: Det er da vitterlig også normalt å ha litt 'myke' øvre innerlår? Tror de fleste jenter må ned i en rimelig lav/usunn fettprosent for å ikke ha det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Det er en tegning av hvordan DU mener du ser ut. Det betyr ikke at det FAKTISK er slik du ser ut.

Hva med et (anonymt) bilde heller?

Edit: Det er da vitterlig også normalt å ha litt 'myke' øvre innerlår? Tror de fleste jenter må ned i en rimelig lav/usunn fettprosent for å ikke ha det.

Skjønner at du tviler, men ja.. Tviler på at jeg legger ut et anonymt bilde, jeg vet det hjelper for at dere skal skjønne problemet, men føler jeg legger ut et nakentbilde:wtf:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alle som er velsignet med en perfekt timeglassfigur, så da man man bare gjøre det beste ut av det ved å stramme opp kroppen. Jeg tror ikke du har så mye fett på de områdene som du skal ha det til, men kanskje det er mulig å jevne det ut med litt muskelmasse :) Kjør på med masse mat og tung styrke. Så lenge du blir sterkere, så ikke bekymre deg om du går opp i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alle som er velsignet med en perfekt timeglassfigur, så da man man bare gjøre det beste ut av det ved å stramme opp kroppen. Jeg tror ikke du har så mye fett på de områdene som du skal ha det til, men kanskje det er mulig å jevne det ut med litt muskelmasse :) Kjør på med masse mat og tung styrke. Så lenge du blir sterkere, så ikke bekymre deg om du går opp i vekt.

Takk for svar! Skal begynne å trene tung styrke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...