Gå til innhold

Tour de France 2014


Raptorial

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Regner med det blir seier til Sky i år også. Har ikke sett på etappene enda, men er det en del Tempo er Wiggins favoritt over Froome og visa versa. Edvald er veldig viktig hjelperytter for Sky, spesielt i Tour de France hvor det krever et bedre lag for og vinne enn Giroen som er litt mer individualistisk med alle de store klatringene. Ellers er alltid Biffdoperen Contador meget god, og har Quintana bedret seg fra i fjor kan han fort ta det også. Jeg tror Sky tar det pga et latterlig godt lag, men skader kan alltid oppstå i TDF, og da endres alt seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med det blir seier til Sky i år også. Har ikke sett på etappene enda, men er det en del Tempo er Wiggins favoritt over Froome og visa versa. Edvald er veldig viktig hjelperytter for Sky, spesielt i Tour de France hvor det krever et bedre lag for og vinne enn Giroen som er litt mer individualistisk med alle de store klatringene. Ellers er alltid Biffdoperen Contador meget god, og har Quintana bedret seg fra i fjor kan han fort ta det også. Jeg tror Sky tar det pga et latterlig godt lag, men skader kan alltid oppstå i TDF, og da endres alt seg.

Men blir Edvald med til Frankrike tror du?

Giroen er riktignok mer individuell enn touren, men i touren så er han jo først og fremst arbeidshest og det virker lite trolig at Sky skal velge å potensielt slite ut en fyr som de ser på som viktig for dem i det som tross alt er det store målet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere. Har dere sett etappene for årets tour? Jeg sitter og tenker ut bursdagsgave til mannen som blir 30 år 1.mai. Er ingen stor sykkelentusiast, men synes jo også selv at det hadde vært moro og fått med seg et par etapper. Årets elles ferie er planlagt å være 7. - 20.juli, og hva er vel bedre enn å legge en del av ferien til Frankrike? Jeg tenker 5 - 7 dager totalt, og har en tanke om at dette kan være overraskelsesgave til mann. Hvilke etapper er verdt å få med seg? Hvor burde vi bo? Tips tas i mot med takk. Haster! Er seint ute med gave... som vanlig! :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her kan du se årets etapper: http://www.letour.com/le-tour/2014/us/

Hvis min kone skulle overasket meg ville jeg ha vært på etappe 16-19. Da kan dere ha Carcasson som en evt base. Hvis du tenkte å legge dette utenom den "vanlige" ferien deres passer det perfekt!

Ellers kan dere bo i Champagne og kombinere det med god vin. Etappe 6 ankommer Reims i Champagne og etappe 7 starter i Epernay hvor du finner mange av de store Champagne husene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Kan bli spennende å se Degenkolb og Kristoff i år, ja! Noen som vet om Kittel og Degenkolb kjører på samme lag, og eventuelt hvem som satses på av de to i år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 5 uker senere...

Annonse

Det er vel dessverre på tide. Hatt en stor karriere, men det er tydelig at han ikke holder nivået lenge. La oss huske han for de sinnsyke prestasjonene han har hatt, alene over fjellene står igjen i minnet mitt ihvertfall! Og syyyyyykte utforkjøringer!

Thor_Hushovd-desce_1947935i.jpg

Hyll, hyll!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ekstremt skuffa over at Movistar sendte Quintana til giroen, og ikke touren.

Det er jo klart at Kristoff har mulighetene til å hevde seg, men Kittel er jo helt avsindig rå på de flate etappene og Sagan har vist seg i en klasse for seg på de hardere etappene. Jeg ser ikke helt hvilke deler av touren som Kristoff skal peke seg ut som en tydelig favoritt, hvertfall ikke med tanke på at han ikke har noe ordentlig tog.

Froome er favoritt, og hvis han kan knuse Contador så er det bare koselig. Men Froome har vel ikke hatt den mest overbevisende sesongen hittil?

Håper iallefall at Richie Porte kan samle inn en del poeng til meg i tourmanageren til tv2 :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Quintana, han i toppslag kunne laget myyyyye moro i touren! Håper også Nibali kan finne på litt sprell.

Kristoff blir nok ikke favoritt på noe som helst, men håper han kan få vist seg frem og med litt flaks få en etappeseier en dag alt klaffer.

Han har vel ikke vært helt topp, uten at jeg har fulgt ekstremt bra med i år. Tror uansett det skal bli sykt vanskelig å slå han med det laget der i ryggen. Håper han og Contador ligger jevnt hele veien inn så vi får litt kriging og rykking i fjellene. Savner også dagene da Schleck-gutta rykka som idioter i fjellene, herlig underholdning med de!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...