Gå til innhold

America ! Fuck yeah !


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Pope John Paul II - 1978 - 2005

Since AIDS was first recognized in 1981 and by 2009 has led to nearly 30 million deaths.[10]

Religion and AIDS

Main article: Religion and AIDS

John Paul's position against artificial birth control, including the use of condoms to prevent the spread of HIV,[265] was harshly criticised by doctors and AIDS activists, who said that it led to countless deaths and millions of AIDS orphans.[297] Critics have also claimed that large families are caused by lack of contraception and exacerbate Third Worldpoverty and problems such as street children in South America. The Catholic Agency for Overseas Development published a paper stating, "Any strategy that enables a person to move from a higher-risk towards the lower end of the continuum, [we] believe, is a valid risk reduction strategy[disambiguation needed]."[298]

La oss si at paven nesten ikke har noen invirkning på katolikker. La oss videre anta at bare halvparten av folk med AIDS er katolikker. Hvis 10% av katolikkene ikke brukte kondom fordi paven sa at det er værre enn AIDS, så er han direkte ansvarlig for:

30 millioner x 50% katolikker x 10 % som hører på han = 1,5 millioner døde

Da er jeg snill hvis jeg antar at det er såpass få han har "drept". Dette er i tillegg til all lidelsene de altfor store familiene og krenkingen av kvinners rettigheter har ført til, for ikke å snakke om alle som har AIDS men ikke har dødd enda.

FUCK THE MOTHERFUCKER!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pope John Paul II - 1978 - 2005

La oss si at paven nesten ikke har noen invirkning på katolikker. La oss videre anta at bare halvparten av folk med AIDS er katolikker. Hvis 10% av katolikkene ikke brukte kondom fordi paven sa at det er værre enn AIDS, så er han direkte ansvarlig for:

30 millioner x 50% katolikker x 10 % som hører på han = 1,5 millioner døde

Da er jeg snill hvis jeg antar at det er såpass få han har "drept". Dette er i tillegg til all lidelsene de altfor store familiene og krenkingen av kvinners rettigheter har ført til, for ikke å snakke om alle som har AIDS men ikke har dødd enda.

FUCK THE MOTHERFUCKER!!!

Bare sånn for å rette på logikken, ikke at jeg nødvendigvis er uenig i poenget. Men du har ikke tatt høyde for at ikke alle som ikke bruker kondom får AIDS :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare sånn for å rette på logikken, ikke at jeg nødvendigvis er uenig i poenget. Men du har ikke tatt høyde for at ikke alle som ikke bruker kondom får AIDS :p

Jo det har jeg faktisk tatt høyde for. Alle i gruppen som har AIDS har faktisk fått AIDS. Noen av de kanskje selv om de brukte kondom eller på andre måter.

Jeg sier ikke at ingen kondom fører til AIDS, jeg sier at en andel har fått det fordi de ikke brukte kondom fordi de hørte på han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo det har jeg faktisk tatt høyde for. Alle i gruppen som har AIDS har faktisk fått AIDS. Noen av de kanskje selv om de brukte kondom eller på andre måter.

Jeg sier ikke at ingen kondom fører til AIDS, jeg sier at en andel har fått det fordi de ikke brukte kondom fordi de hørte på han.

Åja, tok den, nvm. Leste ikke nøye nok :p

Edit: Blir fortsatt ikke helt riktig iom at hverken AIDS eller katolisisme er tilfeldig spredt på kloden. Men kanskje ok estimat fordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, tok den, nvm. Leste ikke nøye nok :p

Edit: Blir fortsatt ikke helt riktig iom at hverken AIDS eller katolisisme er tilfeldig spredt på kloden. Men kanskje ok estimat fordet.

Jeg antar at 50% av folk som har dødd av AIDS er katolikker i regnestykket. Den antagelsen tok jeg på (veldig løst) grunnlag av inntrykket hvilken religion som er mest utbredt i Afrika.

Det kan godt være en feil og overestimert antagelse selvfølgelig, men da er igjen antagelsen om at bare 10% fikk AIDS pga. holdninger til kondomer spredd av den katolske kirke kanskje underestimert. Jeg tror egentlig at det virkelige tallet der kanskje er nærmere 50-90%. Dette er selvfølgelig bare gjetning. Hvis jeg legger det til grunn, så er den nye helgenen ansvarlig for flere AIDS-dødsfall enn Hitler for jødedødsfall.

Det hadde vært ganske interessant å se noen kvalifiserte estimater på dette.

Uansett hvor få som har hørt på paven og hengt regnfrakken på knaggen, så er ett AIDS-dødsfall nok til å diskvalifisere til helgenstatus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg antar at 50% av folk som har dødd av AIDS er katolikker i regnestykket. Den antagelsen tok jeg på (veldig løst) grunnlag av inntrykket hvilken religion som er mest utbredt i Afrika.

Det kan godt være en feil og overestimert antagelse selvfølgelig, men da er igjen antagelsen om at bare 10% fikk AIDS pga. holdninger til kondomer spredd av den katolske kirke kanskje underestimert. Jeg tror egentlig at det virkelige tallet der kanskje er nærmere 50-90%. Dette er selvfølgelig bare gjetning. Hvis jeg legger det til grunn, så er den nye helgenen ansvarlig for flere AIDS-dødsfall enn Hitler for jødedødsfall.

Det hadde vært ganske interessant å se noen kvalifiserte estimater på dette.

Uansett hvor få som har hørt på paven og hengt regnfrakken på knaggen, så er ett AIDS-dødsfall nok til å diskvalifisere til helgenstatus.

For all del, jeg synes overhodet ingenting om at paven skal gå rundt og fraråde folk bruk av kondom. Jeg synes det er direkte avskyelig å tenke på faktisk. Så jeg er helt enig der!

Jeg er bare usikker på hvorvidt estimatet blir riktig uten å ta andre faktorer inn i betraktning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To paver fikk helgenstatus i Roma

I 2001 fikk 44-åringen Parkinson. Sykdommen ble forverret etter at paven døde 2. april 2005. Hun begynte da å be om at et mirakel skulle skje. Plutselig ble hun helbredet. Mirakelet ble godkjent fordi helbredelsen skjedde umiddelbart uten noen vitenskapelig forklaring, og hun er fortsatt frisk.

499d5fc3ef525b4b7143046360a25ce516ff780a65b491406cf1aaca043234b2.jpg

qmqi0k.jpg

47607553.jpg

EDIT: Forklaring på "mirakelet":

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...