Gå til innhold

America ! Fuck yeah !


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

WHAT in the blue hell? sykaste regningene eg har sett..... har man ikke forsikring..så er man gjeldsslave....omg

Setter ting litt i perspektiv, spesielt med tanke på hvor godt Velferdssystem vi i Norge har.

Edit: Til dem som eventuelt skal reise til USA- her ser dere hvorfor den 1000 lappen for reiseforsikring er kansje den VIKTIGASTE tingen å huske før avreise.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, å bli sjuk i USA er en dyr affære. Og mange forsikringsselskapåer har som policy å nekte deg utbetaling til å begynne med.

Men likte det siste bildet, The cost of having a baby in Canada.

Vi er faen meg heldige i dette landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

http://www.dagbladet.no/2014/04/14/kultur/meninger/hovedkronikk/kronikk/omskjering/32815924/

De eventuelle medisinske argumenter for rituell mannlig omskjæring kontres fort av at vi har fått såpe og prevensjonsmidler, og det å belaste offentlig helsevesen med denne oppgaven forstår jeg vekker reaksjoner.

Kva har omskjæring med prevensjon å gjøre?

Å innføre en 16 års aldersgrense på mannlig omskjæring vil innebære at vil setter en stopper for jødedommen i Norge. Er det det vi vil?

Vel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et dårlig innlegg. Her argumenterer han helt perfekt for hvorfor hele innlegget hans er idiotisk:

FYTTIKATTA jeg er så glad for at jeg slapp å bestemme selv da jeg var 16 år. Hvis jeg var en ikke-omskåret jødisk gutt, noe som per definisjon er en paradoksal tilstand, ville jeg glatt valgt å takke nei. Som 16 åring ville jeg vært altfor opptatt av at tissen min ikke ble tuklet med i annen hensikt enn orgasme. Ikke snakk om at en lege eller annen skalpellutdannet person skulle få skjære i tissen med den hensikt å gi meg fellesskapsfølelse, tilhørighet og mulighet for deltakelse i messiansk tid hvis den skulle komme i min levetid. Som 16 åring ville jeg prioritert det bort, ingen tvil. Og som voksen hadde jeg i hvert fall ikke orket å gjennomføre inngrepet, jeg ville jo ikke hatt en tilknytning til det jødiske som tilsa at jeg ville orket å gjennomføre et inngrep som ville gitt meg smerte og gangsperre i ei uke. Behovet for å skjerme min penis ville gått på bekostning av min jødedom. Penis over Gud, det er en ganske enkel prioritering for en stakkars sekulær. Og gjennom å prioritere penisen min, ville jeg prioritert vekk jødedommen.

Åja, så du ville ikke blitt omskjært nå hvis du kunne valgt? Men du har lyst til å tvinge nyfødte til å gjøre det? Fuck logic!

4fd9f3a72930.jpg

Siste paragrafen hans:

FOR MEG er valget enkelt. Det å være norsk jøde er noe som alltid har vært fundamentalt for meg, og det å være omskåret har vært en kilde til stolthet, ikke skam. Mine foreldre utførte ikke et overgrep mot meg da jeg ble omskåret, men de ga meg muligheten til å utforske dualiteten jeg er født inn i. Men skulle jeg valgt som 16 åring ville jeg sannsynligvis valg bort omskjæring, et valg som i virkeligheten ville handlet om å velge bort jødedommen. Jeg ville ikke kunne ha stått Bar Mizwah (konfirmasjon), deltatt i religiøse ritualer eller vært medlem av en jødisk menighet før fylte 16 år og i all den tid jeg skulle fått opplæring i min bakgrunn og identitet, ville jeg ikke ha fått muligheten til å få denne opplæringen og sosialiseringen. Tilhørighet til det jødiske ville blitt pulverisert. Jeg ville derfor ikke følte meg jødisk, og derfor ville jeg aldri latt meg omskjære.

Litt omskrevet av meg for dramatisk effekt:

FOR MEG er valget enkelt. Det å være norsk-somalsk kvinnelig muslim er noe som alltid har vært fundamentalt for meg, og det å få skjært av klitoris som småjente har vært en kilde til stolthet, ikke skam. Mine foreldre utførte ikke et overgrep mot meg da jeg ble omskåret, men de ga meg muligheten til å utforske dualiteten jeg er født inn i. Men skulle jeg valgt som 16 åring ville jeg sannsynligvis valg bort omskjæring, et valg som i virkeligheten ville handlet om å velge bort islam. Jeg ville ikke kunne deltatt i religiøse ritualer eller vært medlem av en muslimsk menighet før fylte 16 år og i all den tid jeg skulle fått opplæring i min bakgrunn og identitet, ville jeg ikke ha fått muligheten til å få denne opplæringen og sosialiseringen. Tilhørighet til det muslimske ville blitt pulverisert. Jeg ville derfor ikke følte meg muslimsk, og derfor ville jeg aldri latt de skjære av meg klitoris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jester
Jeg får ikke det innlegget til å henge på greip. Hvis kuken din er viktigere enn pakten din med Gud, kanskje det egentlig ikke er så viktig med Gud likevel?

Enig, ser ikke hva han vil få frem. Enhver 16 år gammel gutt burde være mer opptatt av å få brukt tissen eller å skjære i den, spesielt mht at alle argumentene for å kutte av seg forhuden er helt latterlige og i stor grad selvmotsigende.

GUD SKAPTE MEG PERFEKT, HAN ELSKER MEG, MEN HAN HAR ET PROBLEM MED FORHUDEN MIN, JEG MÅ KUTTE DEN AV SÅ HAN ELSKER MEG. SELV OM HAN SA HAN ELSKET MEG BETINGELSESLØST, SÅ MENTE HAN DET IKKE, SÅ NÅ RYKER FORHUDEN, FORDI GUD SKAPTE DEN OG LIKTE DEN IKKE....

Eller noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...