Gå til innhold

Beste...? Dine matfavoritter


Kristin Charm

Anbefalte innlegg

Av ren nysjerrighet (og det faktum at jeg har hviledag i dag, og det er sinnsykt kjedelig å ikke kunne trene!), så lurer jeg på hva dere foretrekker av forskjellige mattyper? :D Jeg har skjønt såpass at jeg ikke er det eneste matvraket her inne ;) Så altså:

Beste...:

Fugl?

Fisk?

Kjøtt?

Grønnsak?

Frukt?

Bakst/Dessert?

Drikke?

Og til slutt, dersom du bare kunne spise en og samme matrett eller matvare resten av livet ditt, hva ville du valgt?

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er nok mest glad i kjøtt fra ting med fire bein som svømmer og flyr dårlig, om jeg skal velge ut noe mat. Lite som slår en saftig biff for eksempel. Men om jeg skulle valgt noe jeg skulle levd på resten av livet og ikke bryr meg om næringsverdier og sammensetning hadde jeg lett valgt brownies.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,1kg? :eek: Da hadde nok lille meg blitt sendt inn til pumping :p

Hehe gikk fint det! Unødvendig mye, men var et veddemål :p

Åt 400g første dagen på den restauranten, (største på menyen), bedde om mere dagen etterpå, fikk 800g (var en guttegjeng nedover, ingen trodde det kom til å gå :p ) , så sa jeg at om de spanderte så skulle jeg spise 1000g. Det var de med på..

Så sier kelneren at jeg måtte prøve på 1,1kg sånn at det var den største biffen de noen sinne hadde servert.. Så klarte ikke å la være :p

Fikk en ganske ydmyk porsjon med tilbehør som du ser. Mange kikka da kelneren kom først med en varmeplate og tallerken til biffen (da biffen ikke fikk plass på en normal tallerken). Så sier kelneren litt lurt: Just let me know if you want some more fries (med et skikkeligt glimt i øyet, mens han ler litt).

Når jeg hadde 1/3 igjen av biffen vinka jeg på kelnern, og spurte: Can i have some more fries?

Hahaha, han kikka godt :) Og vi fikk en god latter.. Fikk mere pommes frites, og åt opp alt.

Ble med på kjøkkenet etterpå og hilste på kokka som hadde lagd maten :)

Avslutta det hele med 1 lite glass 25år gammel cubansk rom :) (under middagen ble det vel konsumert 1-1,5 liter øl...

Tror faktisk regna ble noe sånt som 180kr (utenom romen)

Litt andre tilstander enn Norge. Da hadde det vel vært et måltid til over 1000 lappen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe gikk fint det! Unødvendig mye, men var et veddemål :p

Åt 400g første dagen på den restauranten, (største på menyen), bedde om mere dagen etterpå, fikk 800g (var en guttegjeng nedover, ingen trodde det kom til å gå :p ) , så sa jeg at om de spanderte så skulle jeg spise 1000g. Det var de med på..

Så sier kelneren at jeg måtte prøve på 1,1kg sånn at det var den største biffen de noen sinne hadde servert.. Så klarte ikke å la være :p

Fikk en ganske ydmyk porsjon med tilbehør som du ser. Mange kikka da kelneren kom først med en varmeplate og tallerken til biffen (da biffen ikke fikk plass på en normal tallerken). Så sier kelneren litt lurt: Just let me know if you want some more fries (med et skikkeligt glimt i øyet, mens han ler litt).

Når jeg hadde 1/3 igjen av biffen vinka jeg på kelnern, og spurte: Can i have some more fries?

Hahaha, han kikka godt :) Og vi fikk en god latter.. Fikk mere pommes frites, og åt opp alt.

Ble med på kjøkkenet etterpå og hilste på kokka som hadde lagd maten :)

Avslutta det hele med 1 lite glass 25år gammel cubansk rom :) (under middagen ble det vel konsumert 1-1,5 liter øl...

Tror faktisk regna ble noe sånt som 180kr (utenom romen)

Litt andre tilstander enn Norge. Da hadde det vel vært et måltid til over 1000 lappen :)

Du viste da kompisene dine hva du er god for ;) 1,1kg biff står det respekt av! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste jeg vet er nok gratis mat.. akkurat nå koser jeg meg med complimentary sushi for eksempel. Sweet.

Mat som blir spist ute i det fri er også supergodt!

Og så selvsagt en god biff.

Fugl? Lundefugl

Fisk? Laks/ørret

Kjøtt? Sånn man lager biff av

Grønnsak?

Frukt? Banana!

Bakst/Dessert? Iskrem.. cookie dough fra ben & J.'s

Drikke? Eplejuice fra Hardanger <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vanskelig, men tror jeg ender på:

Fugl? Kalkun

Fisk? Tunfisk!

Kjøtt? ...karbonadedeig? Jeg er ingen biffjente

Grønnsak? Minimais. Kan spise dette til dessert, seriøst.

Frukt? Banan! Alltid fint å ha :) Særlig om du har det i en stekepanne sammen med tunfisk :D

Bakst/Dessert? Sjokolade...?:blush:

Drikke? Uff, jeg er svak for mye lettbrus. Veldig, veldig svak. Ellers går det i te :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fugl- KYLLING, eter bare kylling til vanlig, går noen hundre kg i året :p, som de på jobb sier "like før du begynner å kakle"

Fisk- neitakk :p

Kjøtt- Svin indrefilet eller mors hjemmelaga svinestek..Mmmmm

Grønnsak- Ikke spesielt glad i men må bli gulrot

Frukt- pære/nashipære eller eple

Bakst/Dessert - God saftig sjokoladekake eller sjokolademousse

Drikke - Iskald coca cola på glassflaske eller iste.

Hvis jeg skulle valgt en ting jeg måtte ete resten av livet måtte det ha blitt god saftig svinesteik!

Kunne dog spist meg ihjel på sjokoladekake også :p hha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fugl - Kylling

Fisk - Laks

Kjøtt - Biff:cool:

Grønnsak - Tomat eller asparges

Frukt - Avocado <3

Bakst/Dessert - Sjokolade

Drikke - Cola Zero

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsom tråd :)

Fugl - Kylling

Fisk - Torsk

Kjøtt - Biff

Grønnsak - Brokkoli

Frukt - Banan

Bakst/Dessert - karamellpudding

Drikke - Pepsi Max

Tja, hva kunne man levd på resten av livet... Vaniljeis kanskje? (men da måtte jeg ha flyttet til varmere strøk ... brrr :p )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...