Gå til innhold

Jeg trenger en foamroller, og jeg trenger input på hvilken


FluffyCylon

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du skal være så inderlig glad for at du ikke har langt hår i lang hestehale. Hadde et litt 'awkward moment' tidligere i dag da jeg rullet øvre del av ryggen.

This. Siden første gang jeg rullet med håret i hestehale, er "dotten" blitt permanent. Digg å ikke bli låst til gulvet av hår og rulle, med hodet trukket bakover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jeg er nødt til å "grow some balls", for den der "svarte taggete jævelskapen", som det så fint ble sagt, er noe ikke en gang Mengele kunne utsatt sine ofre for.Jeg er sikker på at den ikke hadde blitt verre selv med 50 meter piggtråd rullet rundt. Grøss og gru! :whistle:
Det blir bedre, jeg merker svært lite av den svarte lengre, den knekker fint opp ryggen og masserer lår og ryggstrekker pent.

Lacrossballen derimot. Den hater jeg intenst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har selv den oransje "grid" roller hjemme, synes den funker bra som "allrounder"

Ellers er rumble roller bra, bruker en del på senteret. Men den kan fort bli litt hard for noen områder. Det optimale hadde vært å ha to stk hjemme, en vanlig myke og en RR. Men gikk for mellomløsning, altså Grid. Man kan også gå for en standard myke og supplere med lacrosse baller.

Personlig synes jeg grid er bedre enn rumbleroller. Taggene på RR er fine de, men grid føles hardere og "smadrer" mer. For dypvev bruker jeg uansett andre ting enn rulle som tar mer lokalt.

Ser at flexfit.no også har noen små massasjeballer i "rumble roller style" også. Noen som har vært borti disse?

Link: http://www.flexfit.no/products/rumble-roller-beastie-originalx-firm-2-pakk

Har den grønne. Den er svært god den, altså. Nivå 3!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og motsvaret var

Riiiiight back at yah! :D

Forøvrig. Steiner funker fint enten du vill eller ikke.Hilsen en som falt på en istad og fikk løst opp samtlige muskelknuter i låret.

Så det, og at kjære Eliza aldri har sett deg bruke den. :p

Men det er mest morsomt fordi du er så hardcore at bare steiner er god nok. Jeg falt på rett på rumpa på en falt stein i sted. Det løste ikke opp en dritt. Skulle vært smågrus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det, og at kjære Eliza aldri har sett deg bruke den. :p

Men det er mest morsomt fordi du er så hardcore at bare steiner er god nok. Jeg falt på rett på rumpa på en falt stein i sted. Det løste ikke opp en dritt. Skulle vært smågrus.

eliza trener ikke så ofte med meg som hun skulle ønske ;)

Men når det er sagt er lacrosseball omtrent det samme som stein, bare mindre spiss. Se om det funker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å ha advart på forhånd; jeg driver flexfit.no (og ikke noe av dette er ment som reklame :))

Vi anbefaler aldri noen å kjøpe svart rumbleroller første gang; det gjør heller ikke STI, som lager dem. Svart er for de som enten er avanserte rullere, som har veldig myke og responsive muskler eller som primært jobber de store muskelgruppene, hvor det i utganspunktet er mer 'giv'.

Det er ikke snakk om å være tøff eller ikke tøff, for at RR skal kunne gjøre jobben, betinger det at du klarer å slappe av og la taggene ta tak i muskler og bindevev. Den svarte er 28% hardere enn den blå, og for nesten alle blir det FOR hardt til at de klarer å slappe av. I praksis vil man spenne seg og å rulle oppå en spent muskel hjelper null og niks (bortimot).

Så da var det sagt! Beastie parkerer forresten lacrosse-baller med god margin, og er samme kvalitet som RR.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å ha advart på forhånd; jeg driver flexfit.no (og ikke noe av dette er ment som reklame :))

Vi anbefaler aldri noen å kjøpe svart rumbleroller første gang; det gjør heller ikke STI, som lager dem. Svart er for de som enten er avanserte rullere, som har veldig myke og responsive muskler eller som primært jobber de store muskelgruppene, hvor det i utganspunktet er mer 'giv'.

Det er ikke snakk om å være tøff eller ikke tøff, for at RR skal kunne gjøre jobben, betinger det at du klarer å slappe av og la taggene ta tak i muskler og bindevev. Den svarte er 28% hardere enn den blå, og for nesten alle blir det FOR hardt til at de klarer å slappe av. I praksis vil man spenne seg og å rulle oppå en spent muskel hjelper null og niks (bortimot).

Så da var det sagt! Beastie parkerer forresten lacrosse-baller med god margin, og er samme kvalitet som RR.

Jeg skjønner veldig godt poenget ditt, men jeg synes også det er meningsløst å gå til innkjøp av blå for så å bli "vant" med den etter noen uker og så må ty til innkjøp av enda en for å få samme "fix" (høhø). Det er jo fint mulig å begrense hvor mye vekt en legger på rulla slik at man ikke går full mongo fra dag 1 slik at den sorte kan brukes av alle?

For øvrig kan jeg anbefale MobilityWODs SuperNova. Den er noen par hakk større enn en lacrosseball, men det er også fordelen med den. I tillegg til at den har et unikt overflatedesign som gjør at den tar litt annerledes enn noe annet jeg har prøvd. Problemet jeg har med lacrosseball er at den noen ganger blir litt for liten som gjør at jeg ikke kommer helt til (sete, rygg, bryst, osv). Siden denne er større kommer man snodig nok bedre til. Pluss friksjon. Masse friksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...