Gå til innhold

Hvordan ser programmet deres ut? Oly løft


Jibber

Anbefalte innlegg

Kunne vært interresant å se hvordan dere trener:)

Kjører noe slik selv:

Alternerer dag 1 og 2. 4økter i uka

Dag 1

Rykk

Støt

Overstøt/ pressvariant

Bakbøy

Chins

Dag2

Rykk

Støt

Press

Frontbøy

Ro øvelse

Kjører 531 på press og bøy. Blir mest teknikktrening på rykk og støt enda. Slenger inn litt mage/hamstringstrening nå og da. Må bli litt mer strukturert der ;) Kommer etterhvert til å kjøre standard russisk bøyprog (9 uker i stedet for 6)

Hvordan trener dere vektløfting ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5/3/1 på bøy, mark, benk og press. Legger til noen valgfrie øvelser hver økt, ofte pull-ups, dips, sittende roing. 1-2 ganger i uka også mage, biceps og triceps.

Tror trådstarter var ute etter program for Olympiske løft :) Hehe.

Når eg kun trente vektløfting så det sånn ut:

Rykk (Rykk Variant)

Støt (Støt variant)

Bøy (Front/bak)

Og evnt litt ekstra overstøt feks, eller støtte muskulatur.

Satt av tid til hver av de, eks 30min på hver, trente så etter dagsform :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror trådstarter var ute etter program for Olympiske løft :) Hehe.

Når eg kun trente vektløfting så det sånn ut:

Rykk (Rykk Variant)

Støt (Støt variant)

Bøy (Front/bak)

Og evnt litt ekstra overstøt feks, eller støtte muskulatur.

Satt av tid til hver av de, eks 30min på hver, trente så etter dagsform :)

Ups, min feil.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror trådstarter var ute etter program for Olympiske løft :) Hehe.

Når eg kun trente vektløfting så det sånn ut:

Rykk (Rykk Variant)

Støt (Støt variant)

Bøy (Front/bak)

Og evnt litt ekstra overstøt feks, eller støtte muskulatur.

Satt av tid til hver av de, eks 30min på hver, trente så etter dagsform :)

This. Pluss en hel masse drag, teknikktrening og fremover falltrening.

Noen dager kan jeg trene kunn rykk eller kunn støt.

vitner vel om at jeg snart må få et ordentlig program

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mye mulig. Plyo har jo nevnt at Bicepscurl må trenes først i programmet, for hvordan ellers skal man få stort biceps om den slites ut av andre tulleøvelser?

Jeg tror filosofien til Plyo er at man skal bare bruke tulleøvelser som oppvarming til bicepscurl, deretter går du all inn apeshit balls to the walls på diverse cørls.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror filosofien til Plyo er at man skal bare bruke tulleøvelser som oppvarming til bicepscurl, deretter går du all inn apeshit balls to the walls på diverse cørls.

og for å ellegant dra trpden tilbake til temaet så er rykkøvelser og støtøvelser perfekte for akkurat dette;)

Derav trenger vi flere varianter, programdeisgns og filosofier her inne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Curls må gjøres på plattform. Er man god så kjører man vending-curls med kip. Det gjør alle russerne. Og man må drikke rå egg blandet med h-melk. Eneste måten man får pump i rykk-musklene.

Akkurat nå følger jeg et program som gir ganske lite oly-trening i forhold til programmer som er myntet konkret på å bli bedre i oly. Men recepten er som det står over:

Rykk, støt, (press), bøy. Selv er jeg fan av at man rullerer litt på hva man kjører raskt og mye av, og få og tungt. På den måten blir det en slags bølgeprogrammering. En må også være litt oppmerksom på at vendinger gir høyere volum i knebøyen, slik at de dagene den er tung så er det lurt å kanskje kjøre få reps på bøyen. Ev rykkbøy og andre tekniske varianter.

Har sett en par som bøyer så mye at de får kneproblemer. Blir jo fort 3-4+ knedominante dager i uken. Vi kan jo ikke alle være bulgarere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Curls må gjøres på plattform. Er man god så kjører man vending-curls med kip. Det gjør alle russerne. Og man må drikke rå egg blandet med h-melk. Eneste måten man får pump i rykk-musklene.

Akkurat nå følger jeg et program som gir ganske lite oly-trening i forhold til programmer som er myntet konkret på å bli bedre i oly. Men recepten er som det står over:

Rykk, støt, (press), bøy. Selv er jeg fan av at man rullerer litt på hva man kjører raskt og mye av, og få og tungt. På den måten blir det en slags bølgeprogrammering. En må også være litt oppmerksom på at vendinger gir høyere volum i knebøyen, slik at de dagene den er tung så er det lurt å kanskje kjøre få reps på bøyen. Ev rykkbøy og andre tekniske varianter.

Har sett en par som bøyer så mye at de får kneproblemer. Blir jo fort 3-4+ knedominante dager i uken. Vi kan jo ikke alle være bulgarere.

For ikke å snakke om at de har et helt annet utgangspunkt enn de fleste her inne. Om man gradvis bygger seg opp til å trene bøy hver dag over en periode på mange år blir det noe helt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen konkuranser før sommeren så kjører meg opp til en formtopp mot slutten av juni

Mitt program akkurat nå er i grunnperioden og ser ca slik ut. Kun fire økter i uken.

Dag 1

Rykk med tregt drag 4 reppere 4-6 sett

3 friveninger +1 overstøt med tregt drag 4-6 sett

Knebøy 5 x 3-5

Kabel ro 4x8-10

Mage 3 sett

Dag 2

Lette rykk 3x3

Lette støt 3x3 fortsatt på begge veldig trengt drag

Frontbøy 5x3-5

Markløft 5x5

Benkpress 4/1/x tempo 4x4-6

1 fot strake markløft 2-3x8-10

Dag 3

Rykk dobble opp til 90% av maks - videre opp mot dagenss maks singler

Støt dobble opp til 90% av maks - Cidere opp mot dagens maks singler

Styrkevedning + 2-4 pushupress 5 sett

Knebøy 3-4 x7-8

Hiptrust 4x10

Pullups 3x8-10

Dag 4

Rykk + overhead squat 4-5 x 2-3

3 frivendinger + 1 overstøt 4-5 sett

Utfall 3x 8-10

Press 4x6-8

Mage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...