Gå til innhold

MÅ man få blåmerker av hip thrusts?!


Anbefalte innlegg

..ikke det at blåmerker er så farlig, rent estetisk, men det er litt vondt i lengda, når jeg hele tiden må hive stanga på blåmerker to dager etter, etter det oppstod.

Trener med stang, 60 kg, med beskyttelse OG håndkle for å polstre ekstra rundt stanga. Likevell er det ubehagelig.

Finnes det noe alternativ? Forslag til bedre beskyttelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Har aldri fått ett eneste blåmerke av verken hip thrust eller glutbridge, selv ikke med godt over 100 kg på stanga. Så ja, det er mulig. Jeg bruker en sånn:

Edit: får ikke lagt til bildet, se her: http://www.idrettsbutikken.no/Avdelinger/Produkter/Treningsutstyr/Balanse/Balanseputer/Airex-Balansepute-Bestselger-til-trening-og-rehabilitering-AQ090-p0000010748

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He,he.. Er ikke bare meg som ender med blåmerker altså..! ;)

Jeg legger en treningsmatte på benken, for å slippe den kanten. ..må kanskje brette en av dem og legge den under stanga og da.., selv om det sikkert ser en smule "noldus" ut.. :D haha

Den balanseputa så jo grei ut. ..men tror ikke jeg gidder å legge ut 500 kr for den..

Ikke før jeg begynner å blø i alle fall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man vender seg ofte til det over tid. No Worries ;) Knebøy er jo også en øvelse mange får merker og smerter av i starten, men etter hvert så blir en vant med det.

Trent hip-thrusts i over 1 år og får fortsatt blåmerker, så vet ikke helt med det. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...