Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Revna i dag 3 træler på begge hender. Har nå klippet bort bort huden og trælene (de ble voldsomt store). De revnet da jeg svingte meg i svingstanga. Nå svir det som en mother f.... Helt hinsides. Noen triks for å lindre smerten? Antar at jeg ikke burde bruke plaster/compeed for ¨å få det til å gro fortere? Og når det kommer til styrketreningen, noen tips? Veeeeldig innstilt på og få de til å gro fortest mulig.

Fortsetter under...

Kanskje ikke så lett å kontrollere når man henger og slenger, men jeg merker at skikkelig grepsposisjon gir meg langt mindre træler enn om jeg driter i det og græbber tak der jeg føler for det.

Kanskje ikke så lett å kontrollere når man henger og slenger, men jeg merker at skikkelig grepsposisjon gir meg langt mindre træler enn om jeg driter i det og græbber tak der jeg føler for det.

Enig. Fokuserer en del på det under trening med vekter ettersom jeg har revnet træler i markløft en gang før, da tok det 3 uker før jeg kunne trener uten teipa hender. På svingstanga er det derimot umulig ettersom du da vil miste grepet når det svinger som mest ;)

Annonse

• 3 uker senere...

Man vil aldri få "så hard hud at det aldri skjer". Strongmanfolka som river opp trælene sine i konkurranse gjør det ikke fordi de ikke har trent nok. Huden revner ved for stor belastning uansett. Det man kan gjøre er å file ned trælene med neglefil og trene med en teknikk som minsker sjansen for at trælene revner.

I boka SS skriver mark om noe man kan ha på etter det har skjedd, en såkalt lidocaine gel

http://en.wikipedia.org/wiki/Lidocaine

Lidokain er jo rett og slett lokalbedøvelse, så ja - Det vil funke. Emla-krem inneholder eksempelvis lidokain.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...