Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg skal nå gå ned i vekt, men er utrolig usikker på det med sammensetning av mat og slikt.

dette har vert inntak og trening de siste 4 dagene:

Torsdag:

Frokost: ingenting (dårlig tid)

Lunch: 4 Ryvita dark rye, 4 røkt kalkunskinke, vita hjertegod margarin

Middag: 1 laksefilet, 1/3 brokkoli, 1 gulerot, 1/4 squash og 1/2 pose teriaki saus

Snacks: litt røkt reinsdyr kjøtt, 2 smørbukk karameller (NAM).

Trening: 30 min på mølla.

Fredag:

Frokost: 2 Ryvita dark rye, 2 røkt kalkunskinke, vita hjertegod margarin

Lunch: Ca. 200 g. laks + 1 stk. Ostekake (NAM)

Middag: 1 Kyllingfilet, 1/2 brokkoli, 1 Gulerot, 1/4 squash 1/2 pose lemongras wok saus.

Lørdag:

Frokost: 3 Ryvita dark rye, 3 røkt kalkunskinke, vita hjertegod margarin

Lunch: 3 Ryvita dark rye, 3 røkt kalkunskinke, vita hjertegod margarin

Middag: 180 gram ytrefilet av okse, 150 g. stekte poteter, 1/3 Toro peppersaus, 200 g selskapsblanding fryst.

Mellommåltid: 2 Ryvita dark rye, 2 røkt kalkunskinke, vita hjertegod margarin

Trening: Spinning i 55 min, 2 timers rusletur i Oslo.

Søndag:

Frokost: Kylingfilet

Lunch: 2 egg, 150 g karbonadedeig, 15 g. tacokrydder, 3 skiver ost, 0,5 dl ekstra lett melk.

Middag:ca 150 g. Karbonadedeig m. taco krydder, salat, squash, agurk, tomat, 1 dl mager kesam med. holliday dip krydder, dæsj salsa og 2 grove burrito lefser.

Snacks: 1 pk. kvikklunsj. ca. 50g. cheddar ost.

Trening: 2,5 timer gåtur.

Jeg føler at jeg kanskje spiser mye til tider, men er ikke på den at jeg vil rase ned i vekt fortest mulig heller. Jeg vil gjerne ned i vekt, samtidig som at jeg er aktiv og kan spise godt.

så det jeg lurer på er om dette ser bra ut. er det noe jeg burde spise mer av, noe jeg burde droppe?

er det for mye av noe?

Setter iallefall utrolig stor pris på litt veiledning og svar :)

Fortsetter under...

Jeg tror (og håper) noen andre med mer kunnskap kommer til å svare mer utfyllende her,m en kan i alle fall si at jeg personlig synes dette ser ut som meget lite mat... Dette kan vel knapt dekke det minimale kravet for at kroppen skal fungere ordentlig en gang?

Er dette helt nøyaktig alt inntak? Hva med flytende kalorier? Og hva synes du følelsen av metthet fra knekkebrødene er? Ikke at de er usunne, for all del! Men kanskje det er andre matvarer som vil gi god energi og næringsstoffer + bedre metthetsfølelse? :)

Jeg elsker disse knekkebrødene (er ikke noe særlig glad i brød), Ryvita dark rye, med røkt kalkunskinke ser jeg mer på som snax :) hadde jeg gidda å tygget mye mer hadde jeg spist det hver dag hele tiden. hehe.. Men går ialefall ikke sulten. det er noe av det værste jeg vet. målene er vel litt så som så, men har skrevet ned ca og litt på øyemål.

Er jo i utgangspunktet veldig glad i mat som baserer seg på smør og fløte, men akk det er jo ikke det sunneste man kan spise, derfor gått over til en del grønt. men er vant til i utgangspunktet og spise en bolle eller to knekkebrød til forkost, for så å spise noe fet mat til middag og det var det. så har aldri vært en stor spiser, bare tilhenger av veldig feil mat;)

flytende så går det mest på vann og cola zero.

men om det finnes noen gode forslag istedet for knekkebrødene så kom med tips. har som sagt akutt angst for brødskiver. men om det finnes noe annet der ute? :)

Annonse

men hva kan man spise da som gir alt det jeg trenger raskt uten at jeg ender opp med å sitte å spise hele dagen? har som sagt tidligere et utrolig dårlig matmønster og det at jeg i det heletatt tar meg tid til 3 måltider om dagen er stor fremgang :)

Jeg regna på fredagen din og her ser du resultatet: 736 calorier, 46 gram karb, 35 gram fett og 56 gram proteiner. Dette er alt for lite

[ATTACH=full]136046[/ATTACH]

Dette er jo det jeg spiser som mellommåltid :confused: ALT FOR LITE MAT SPØR DU MEG!

Eks:

07.00

Frokost

Eggeøre med skinke og nøtter/havregrøt med kanel

11.00

Lunsj

Kylling med avokadosalat og pinjekjerner

14.00

Mellom

Frukt og nøtter

17.00

Middag

200 gram kjøtt, grønnsaker og søtpotet/fullkornspasta/fullkornsris

20.00

Kvelds

Skinkeomelett med salat

oh kjære det var mye mat.

men er enig i at fredagen kanskje var litt mager, har regnet på at jeg burde ligge på 1200 karb om dagen, mer om jeg trener. men har store utfordringer med å få matplanen til å gå opp. tror jeg får begynne med fitnesspal som ble nevnt her inne og få beregna ut litt der. Er som sagt newbie i dette, og spiser det jeg mener er sunt, og de mengdene som gjør meg mett:) dog tydeligvis ikke nok :)

oh kjære det var mye mat.

men er enig i at fredagen kanskje var litt mager, har regnet på at jeg burde ligge på 1200 karb om dagen, mer om jeg trener. men har store utfordringer med å få matplanen til å gå opp. tror jeg får begynne med fitnesspal som ble nevnt her inne og få beregna ut litt der. Er som sagt newbie i dette, og spiser det jeg mener er sunt, og de mengdene som gjør meg mett:) dog tydeligvis ikke nok :)

Om du mener det der er mye mat så har du et forstyrret bilde av hvordan et kosthold skal se ut. Dette er en helt normal dag for de fleste mennesker og er absolutt ikke mye. Jeg spiser sånn og gjerne mer til og er tynn som en flis.

Annonse

det var ikke slikt ment, var mer antall måltider på en dag jeg mente. som sagt er vant til to måltider pr. dag. men som sagt, jeg har ikke peil, og er derfor jeg spør dere:) mer mat, flere måltider.

en god varisjon mellom kjøtt og grønsaker. samt. laste ned my fitnesspal :)

da havner man kanskje på rett rute?

det var ikke slikt ment, var mer antall måltider på en dag jeg mente. som sagt er vant til to måltider pr. dag. men som sagt, jeg har ikke peil, og er derfor jeg spør dere:) mer mat, flere måltider.

en god varisjon mellom kjøtt og grønsaker. samt. laste ned my fitnesspal :)

da havner man kanskje på rett rute?

Hørtes ut som en bra plan, spiser selv 4000++ fordelt på 7 - 10 måltider :)

Oki. Om du ikke liker å spise mange måltider så må du spise mye mer kaloritett mat de gangene du spiser. Mengdene trenger ikke å bli enorme, men du må passe på å kjøre på med oljer, nøtter, kokosmelk etc slik at du får i deg nok kalorier. Jeg tror det lønner seg å spise litt oftere enn 2 ganger om dagen så du har litt mer jevn energi utover dagen, men det får være opp til enhver.

Spiser du for lite så blir du bare feilernært og underernært og brenner bare bort verdifull muskelmasse og blir bare en magrere versjon av den slappe deg(om målet er en fit og sterk kropp)

Er vel også derfor jeg har havnet i denne situasjonen, Har en jobb som er super stressende 6 mnd. i året, hvor det blir, frokost, også en stor middag etter jobb (gjerne noe raskt og usunt) fordi man ikke har spist siden frokost. og 0 energi til å gjøre noe etter jobb. så. på tide å ta i et tak. og ta seg sammen, derfor man har havnet i denne mølja :) men målet er: Få mer overskuddsenergi, ned i vekt, også få tilbake den smekre handbalkroppen som fantes for ti år siden ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...