Gå til innhold

Treningssenter med mye racks/benker? (Oslo)


nickvaage

Anbefalte innlegg

Jeg kom akkurat hjem fra Australia som betyr at jeg må finne et gym i byen, men lurte på om det er noen som vet hvilke senter i nærheten av byen som bra?

Trente tidligere på fitnessxpressen på Storo, det er helt kanon, men det blir litt for langt - fitnessxpres på Bislett er det eneste jeg kommer på i farta.

Senter som SATS Solli O.l er greit det, men dem har bare to benker til benkpress og 2 (1/2) rack i knebøy/markløft fordelt på flere titalls personer

Jeg bryr meg ikke om det er drittsort og kult, det eneste som har en betydning er antall racks til knebøy/mark og benker til benkpress - generelt godt frivekts avdeling og pulls/chins muligheter.

Noen ideer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja fx Bislett har jeg trent på før, det syntes jeg er helt greit egentlig - er litt vell mye folk til tider, men sånn er det vell over alt.

Elixia er litt i dyreste laget egentlig, det går jo greit, men dem har vell ikke noe stor frivektsavdeling med mye racks og benker dem? er vell standard 2 benker, 2 racks og 1kg-30kg manualer som på sats ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skøyen blir litt for langt tror jeg, av hva jeg har forstått så er det vell egentlig bare fx Bislett som er innenfor ring 2 som har 3 eller flere racks/benker samt stor frivektsavdeling? Fx Storo er vell dem bedre av Fx'senterne (nå har jeg ikke vært på røa) så kan vell være greit å gå til fx Bislett igjen om det ikke er noe særlig annet innenfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Colosseum har hantler opp til 50kg, 9 rack og to frivektområder med masse benker og crossfitområde

Bjørvika har minst 4 rack, fire benker (?) og crossfitområde

Sjølyst har 6 rack, masse benker og to crossfitområder

Teller ikke med smithmaskin som rack nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vel bare fx bislett som alternativ tror jeg. Det er faktisk dårlig med ordentlig gym i Oslo.

Syntes FX bislett er helt OK, men benkene er helt håpløse. Skal ikke legge ut om det nå, men regn med å benke mindre på de benkene enn du gjør andre steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elixia colosseum høres greit ut, selv om det blir litt på feil side - det blir omtrent like langt som til Storo, så da tror jeg det blir tilbake til Fx siden det er tre ganger billigere enn Elixia.

Stemmer det, husker det var noe på Fx Bislett jeg ikke likte - takk for påminnelsen av dem benkene.... men det fungerer hvert fall og åpningstidene er ganske kurant :)

Takk for alle tips, da blir det tilbake til Fx :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elixia ble dessverre uaktuelt, jeg måtte ha betalt for mye jeg aldri ville ha brukt - i tillegg så er det singlet forbud der, jeg gidder ikke skifte ut alt av trenings klær pga en dum regel... Men takk for tipset, har hørt dem har et par gode sentere utenfor sentrum som dem fleste andre også.

Gikk tilbake til FX Bislett idag, dem har 6 racks + 2 smith maskiner, 5 benkpresser og 8(10) manualbenker (y)

Enig med at rush tiden der er helt forferdelig, var helt smekk fult når jeg var der klokken 20:00 idag, men det går jo greit så lenge man bare spør når folk er ferdig (Da har dem en tendens til å få ut fingeren :)).

I tillegg får jeg leid et skap til 80,- der, så det passer meget bra (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av hva jeg ble fortalt når jeg jobbet i bransjen var at Elixia praktiserer samme policy som SATS. Noen sentre har total nekt, noen så får bare kvinner lov og enkelte andre får alle lov utenom dem som løfter mer enn 90kg i benk...

Egentlig er det totalforbud i begge kjeder, dem tar det bare med stort skjønn og smekker kun på dem "store" gutta som ser så skummel ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av hva jeg ble fortalt når jeg jobbet i bransjen var at Elixia praktiserer samme policy som SATS. Noen sentre har total nekt, noen så får bare kvinner lov og enkelte andre får alle lov utenom dem som løfter mer enn 90kg i benk...

Egentlig er det totalforbud i begge kjeder, dem tar det bare med stort skjønn og smekker kun på dem "store" gutta som ser så skummel ut...

Jobba på et Elixia senter, og som eg har forstått er det opp til hvert enkelt senter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har trent på Elixia tidligere, mange der som trente i singlet. Spesielt disse tenåringsguttene som skulle vise sine brytmuskler med gasp-singleter.

Men like greit at du ikke valgte Elixia. Trente selv på Ullevaal en periode, der er det 3 racks. Det er ingenting! I tilegg var det en fyr som brukte en rack til å trene i over to timer, så når han var der så hadde man bare 3 igjen!

Colosseum har noen flere, men der er det nærmest umulig å trene utenom rush.

Når jeg flytter til Sagene så skal jeg melde meg inn i Fitness.xpress. Bra at det er noen som satser på å ha flere racks og benker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av hva jeg ble fortalt når jeg jobbet i bransjen var at Elixia praktiserer samme policy som SATS. Noen sentre har total nekt, noen så får bare kvinner lov og enkelte andre får alle lov utenom dem som løfter mer enn 90kg i benk...

Egentlig er det totalforbud i begge kjeder, dem tar det bare med stort skjønn og smekker kun på dem "store" gutta som ser så skummel ut...

Tror ikke det er noe som praktiseres lenger altså. I gamle dager så var det mye mulig slikt, men ikke nå lenger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har trent på Elixia tidligere, mange der som trente i singlet. Spesielt disse tenåringsguttene som skulle vise sine brytmuskler med gasp-singleter.

Men like greit at du ikke valgte Elixia. Trente selv på Ullevaal en periode, der er det 3 racks. Det er ingenting! I tilegg var det en fyr som brukte en rack til å trene i over to timer, så når han var der så hadde man bare 3 igjen!

Colosseum har noen flere, men der er det nærmest umulig å trene utenom rush.

Når jeg flytter til Sagene så skal jeg melde meg inn i Fitness.xpress. Bra at det er noen som satser på å ha flere racks og benker!

Litt ut fra hvor på sagene du skal bo så kan du gå til Storo på 15 minutter, og bussen til Bislett går jo derfra hele tiden.

Så i forhånd til fx så er det en veldig bra plass å bo. Prøv ut FX på Storo, det er vesentlig mindre folk og senteret er veldig fresht! :)

Tror ikke det er noe som praktiseres lenger altså. I gamle dager så var det mye mulig slikt, men ikke nå lenger :)

Godt dem har falt litt tilbake på det der da, var jo en periode hvor det der var slått ned på over alt i dem store kjedene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...