Gå til innhold

Grep som glipper i markløft.


Audioslave

Anbefalte innlegg

Sliter med grepet i markløft så snart jeg løfter mer en 60-ish kilo. Jeg får ikke tatt alle reppsa jeg skal da stanga bare glir ned på fingerledda og glipper. Hvordan trene opp grepet? Har egentlig ikke lyst på hansker og slikt da jeg jo strengt talt ikke løfter noe imponerende enda.. Tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Når man kjem opp på tyngre vekter hjelper det ikkje med kalk aleine, då må man til med anna grep eller tommellås.

Eg for min del liker best vanleg kalk.

Vi er jenter :p Har kommet meg opp til 95kg med overhåndsgrep, så det burde vel være mulig for henne også før hun går videre til alternert? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er jenter :p Har kommet meg opp til 95kg med overhåndsgrep, så det burde vel være mulig for henne også før hun går videre til alternert? :)

Tja. Jeg klarer ikke 95 med overhåndsgrep, men kan fint ta 150+ fra knærne med mixed. Bytter over til mixed rundt 85kg. Har aldri gluppet ei stang :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å kjøpe wrist wraps? Ser ikke poenget med å trene markløft der du begrenses av grepstyrken, istedenfor ryggen/lårene. Økt masse i markløft etter jeg gikk over til wrist wraps, da jeg løfter mark for å trene andre ting en grepet. Grepstyrken har også økt i takt med markløften, selv om jeg bruker wrist wraps.

Mitt tips er å legge inn øvelser som hangups og barbell rows, + alle tre tipsa til Tuba.

Du kan jo også kjøpe deg en captain crunch, og klemme på mens du ser på Frank Underwood rasere det hvite hus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg strammer ikke drareimene mer enn nødvendig, og da tar først reimene i når grepet begynne å svikte. Vanligvis ville satt ned vektene når grepet svikter, nå fortsetter jeg med hjelp av drareimene og griper videre, selv om jeg har "gluppet" grepet. Lest mye "hat" om drareimer osv. Men etter å ha lest en meget god artikkel om en kar som forklarte hvor sykt mye han økte i mark ved hjelp av drareimer og hvorfor man burde bruke reimer, skiftet jeg side.

Han opplevde at etter han hadde trent en stund MED drareimer klarte han å løfte langt mer UTEN drareimer enn hva han gjorde tidligere. Dette gjelder også i mitt tilfelle. Kan se om jeg finner denne artikkelen om det er ønskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, har sett etter den orginale artikkelen, men fant den ikke.(veldig synd for den var jævlig bra) Fant dog denne som kanskje forklarer litt bedre det jeg mener med at man burde drite i grepstyrken under markløft (med mindre man konkurerer i Olympisk løft selvfølgelig) og heller bare fokusere på det du faktisk vil trene med markløften.

http://jakestone.hubpages.com/hub/Wrist-Straps-and-Deadlifts-The-Perfect-Match

Nå er jeg ganske fersk/utrent i løftene mine, så at grepstyrken min har økt er nok sannsynligvis pga hangups, shrugs og rows hvor jeg ikke kjører dra reimer. Tar iallefall mer i markløften uten hjelpemidler, enn hva jeg gjorde før jeg brukte drareimer.

Mye fokus på grepstyrke idag, uten at jeg forstår hvorfor. Fokuset burde være å få slitt ut muskelen du faktisk trener, og ikke la deg hindre av et svakt grep. Har lest noen som påstår at grepet automatisk blir sterkere når ryggen blir sterkere. Høres ut som piss, i bestefall broscience for meg, men kan for all del være noe i det. Eneste jeg kan si er at jeg har økt i grepstyrke ETTER jeg begynte å bruke drareimer under markløft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...