Gå til innhold

Kostholdsplan på ca 3400 kcal


19-91

Anbefalte innlegg

Har noen noen ordentlig gode forslag til proteinrike frokoster med godt med sunt fett og moderat med karbs? :)

Raskeste er jo å ta havregryn, 2-3 egg og proteinpulver i blendern, men KJEMPEgodt er det jo ikke :p

Vel, tar du det der + litt krydder (feks kanel og kardemomme) + litt bakepulver + litt melk/vann har du en prima pannekake/lapperøre. Hiver du oppi noe kokosmelk og/eller knuste mandler stiger fettnivået (og smaken) ytterligere (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, tar du det der + litt krydder (feks kanel og kardemomme) + litt bakepulver + litt melk/vann har du en prima pannekake/lapperøre. Hiver du oppi noe kokosmelk og/eller knuste mandler stiger fettnivået (og smaken) ytterligere (y)

Mitt problem med det der, blir vel at jeg kun har sjokoladeproteinpulver:p

Har faktisk en veldig god oppskrift på proteinpannekaker, med mager kesam i stedet for proteinpulver :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt problem med det der, blir vel at jeg kun har sjokoladeproteinpulver:p

Har faktisk en veldig god oppskrift på proteinpannekaker, med mager kesam i stedet for proteinpulver :)

Null stress med sjokoladepannekaker vel? :) Tilsett gjerne litt kakao og salt også, så blir de ekstra gode. Godt med kesam og bringebærsyltetøy på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, du mener random brukere på fitnessbloggen er bedre ?:banghead: Snittet her har vel nok med å diskutere treningsrekkefølgen på biceps og triceps :p

Noen liker å bruke litt mer proteiner som en energikilde og heller kutte litt ned på feks karbs noe jeg også foretrekker og det er ikke noe galt med det om man ser bort ifra pris og litt mer "stress" i perioder å få det til :p

Ytters få trenger uansett aldri mer enn 10g/pr time, eller 240ish gram pr døgn siden dette er ansett som maks opptak

true that. burde lagt ned begge sidene :p ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Magen min reagerer ofte når jeg tar havregryn, melk, proteinpulver i blendern. Vet ikke hvilken av ingrediensene det er som gjør at jeg blir så SYKT gassy, men er ikke alltid jeg reagerer. Men tar ikke sjansen når jeg jobber, for jeg flyr jo omtrent avgårde. Hjelper ofte når jeg spiser havreshaken som måltid nr 2, altså en god frokost før det.

Har andre noen gode forslag til frokoster? :) Har de siste dagene tatt 4 grove brødskiver med 4 egg (scrambled eggs ala Gordon Ramsay) med en god klump med smør i, og baconbiter til, fordi jeg har gitt litt f***. Helt greit det, men er noe med den eggesmaken i omelett og eggerøre jeg ikke er veldig begeistra for. Jeg elsker egg, men spesielt om morran er jeg litt følsom for sånn.

Edit: Vurderer også prøve havregrøt, men ikke til hver frokost, for det blir jeg garantert lei av

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magen min reagerer ofte når jeg tar havregryn, melk, proteinpulver i blendern. Vet ikke hvilken av ingrediensene det er som gjør at jeg blir så SYKT gassy, men er ikke alltid jeg reagerer. Men tar ikke sjansen når jeg jobber, for jeg flyr jo omtrent avgårde. Hjelper ofte når jeg spiser havreshaken som måltid nr 2, altså en god frokost før det.

Har andre noen gode forslag til frokoster? :) Har de siste dagene tatt 4 grove brødskiver med 4 egg (scrambled eggs ala Gordon Ramsay) med en god klump med smør i, og baconbiter til, fordi jeg har gitt litt f***. Helt greit det, men er noe med den eggesmaken i omelett og eggerøre jeg ikke er veldig begeistra for. Jeg elsker egg, men spesielt om morran er jeg litt følsom for sånn.

Edit: Vurderer også prøve havregrøt, men ikke til hver frokost, for det blir jeg garantert lei av

Er i samme båt som deg, trenger rundt 3400+ for å gaine fornuftig og det er føkkings pain å spise så mye "reint".

Frokosten min i helgene (når jeg ikke er på jobb og har tid til å mekke frokost) pleier å være omelett av 4-5 hele egg, 5-6 skiver skinke, 5-6 skiver salami (og noe ost om jeg trenger ekstra kalorier).

Nå som jeg er back in the game vurderer jeg å foodpreppe samme greie kvelden før og bare ta med meg det på jobb i en matboks. Den frokosten der gir deg en god del proteiner og fett og havner på rundt 900kcal'ish. Det i seg selv letter på kalorikravet for resten av dagen og du slipper å spise deg kvalmstappmett til middag/kvelds.

Jeg tror at 2000kcal vs 3400kcal kostholdsplan går mest ut på frokost. Frokost er nøkkelen, og resten er vel "vanlig". Greier du å spise ~1000kcal til frokost, så er matmengder for resterende 2400 ganske små :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i samme båt som deg, trenger rundt 3400+ for å gaine fornuftig og det er føkkings pain å spise så mye "reint".

Frokosten min i helgene (når jeg ikke er på jobb og har tid til å mekke frokost) pleier å være omelett av 4-5 hele egg, 5-6 skiver skinke, 5-6 skiver salami (og noe ost om jeg trenger ekstra kalorier).

Nå som jeg er back in the game vurderer jeg å foodpreppe samme greie kvelden før og bare ta med meg det på jobb i en matboks. Den frokosten der gir deg en god del proteiner og fett og havner på rundt 900kcal'ish. Det i seg selv letter på kalorikravet for resten av dagen og du slipper å spise deg kvalmstappmett til middag/kvelds.

Jeg tror at 2000kcal vs 3400kcal kostholdsplan går mest ut på frokost. Frokost er nøkkelen, og resten er vel "vanlig". Greier du å spise ~1000kcal til frokost, så er matmengder for resterende 2400 ganske små :D

Helt enig :) Har aldri vært noe voldsomt fan av omelett, vet ikke helt hvorfor, jeg elsker jo egg..

Til frokosten, spiser du ikke karbohydrater? Jeg pleier å ha 4 egg på 4 grove skiver, og da får jeg i meg rundt 65 g karbs. Personlig burde jeg jo ligge på 440g karbohydrater, og som du sier; så er frokosten viktig. Da er det bare å stappe i seg det man klarer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig :) Har aldri vært noe voldsomt fan av omelett, vet ikke helt hvorfor, jeg elsker jo egg..

Til frokosten, spiser du ikke karbohydrater? Jeg pleier å ha 4 egg på 4 grove skiver, og da får jeg i meg rundt 65 g karbs. Personlig burde jeg jo ligge på 440g karbohydrater, og som du sier; så er frokosten viktig. Da er det bare å stappe i seg det man klarer :)

_jeg_ spiser ikke karbs til frokost. Men det er ikke helt meningen heller, jeg bare prioriterer protein og fett til frokost. Det hender jeg tar 2x dansk rugbrødskiver til omeletten også.

Karbs er viktig for meg til lunsj, før og etter trening, frokost er ikke det så krise med. Det er dog HELT innafor å drikke 0.5L sjokomelk om du bare MÅ ha karbs :D

PS: Blir sykt gassy av havregryn selv :/ Det er litt kjipt fordi det er jo en awesome frokost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...