Gå til innhold

Fit uten treningssenter? ??


Chabell

Anbefalte innlegg

Jeg har fått mitt andre batn i november. Flytter langt unna og nærmeste treningssenter er ca45min unna. Til høsten begynner jeg på skole så da er det ikke noe problem og kombinere treningen, men nå syntes jeg det blir slit og dra med barn ut på lang kjøre tur. Så skulle jeg gjerne trent styrke 3 ganger i uka. Jeg er slank og trente 5-6 ganger i uka før svangerskapet. Er nede i vekta mi, men vil få til styrke å. Jeg har løpt aktivt i 2 år så det er jeg i gang med allerede.

Det jeg lurer på: Mulig å trene seg sånn passe sterk og fit hjemme? Og noen forslag på hvordan treningsutstyr jeg behøver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

det er absolutt mulig, husker at vi hadde vekteren i kjelleren før. Likevel ble øktene mine mye bedre utenfor husets fire vegger. For min del er dette med å komme seg ut, og vekk fra hjemmet en stor del av treningsfølelsen - ikke at det faktisk har en betydning for om en kan ta i eller ikke.. men jeg er i alle fall avhengig av nettopp det. Komme meg ut litt! :)

Ellers står det kun på viljen, og jeg vil tro at du som "hjemmetrimmer" er ekstra avhengig av å lage deg øktplan - altså en liste over øvelser, antall serier/runder osv.. for hvis ikke blir det litt mye dødtid og kanskje heller ikke særlig motiverende. Forslår at du lager deg en spilleliste med motiverende/energisk musikk, og har en slags plan for økta.

F.eks sirkeltrening: 8-10 øvelser som utføres rett etter hverandre før du tar en pause og gjentar det hele en gang eller to til. Da trenger du gjerne en matter og kettlebells - da kommer du langt! Gode øvelser finner du lett på youtube - bare søk etter "circuit training", "kettle bell workout" osv! =) Kombiner gjerne styrkeøvelser med noen øvelser som også får opp pulsen.

Noen av mine sirkel-favoritter (som er effektive!!!) er:

- goblet squats (kan gjøres med manual eller kettlebell)

- squat jumps

- push press med kettlebell

- clean jerk (en-arms med kettle bell)

- kettlebell swing

- burpees

- pushups

- roing (kettlebells).

Sjekk også denne linken: http://www.wodshop.org/wods.html

Her får du ferdige øktplaner og du kan velge i flere kategorier (hjemmetrening, utstyrsfritt, kettlebells, kardio, sammensatte økter osv..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Jeg har fått mitt andre batn i november. Flytter langt unna og nærmeste treningssenter er ca45min unna. Til høsten begynner jeg på skole så da er det ikke noe problem og kombinere treningen, men nå syntes jeg det blir slit og dra med barn ut på lang kjøre tur. Så skulle jeg gjerne trent styrke 3 ganger i uka. Jeg er slank og trente 5-6 ganger i uka før svangerskapet. Er nede i vekta mi, men vil få til styrke å. Jeg har løpt aktivt i 2 år så det er jeg i gang med allerede.

Det jeg lurer på: Mulig å trene seg sånn passe sterk og fit hjemme? Og noen forslag på hvordan treningsutstyr jeg behøver?

Treningsenteret eg trenar på vinterstid ligg 1time unna (4mil, kvar veg ). Når eg fyrst er dit er det to-3 økter i veka , + boksing og dans samma dagan som treningsenteret.

Om du berre skal trena og vedlikaholda kroppen er det lett og få tak i "travvel workout crossfit program".

Dei funkar fint og bruka til heimabruk.

basic push up , sit up , dips/ pullups og løping går aldri av moten.

Eventuelt om du skal handla inn noko:

Slikt "rullehjul" , matte , lette handmaualer og hoppetau.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...