Gå til innhold

Studentøkonomi og kosthold


elpistolero

Anbefalte innlegg

Hei!

Det er sikkert flere som meg her inne, derfor søker jeg tips fra dere! Jeg er altså heltidsstudent og har økonomi der etter! Har et bra kosthold mener jeg selv, men kanskje litt for dyre vaner.

Å kjøpe en boks cottage cheese hver dag for 30-40kr er dyrt. Samme med mager kesam. Karbonadekjøttdeigspakker annen hver dag osv. Dere vet sikkert hva jeg snakker om.

Derfor lurer jeg på hva DU spiser og kan anbefale/tipse om god og sunn frokost, lunsj og middag med studentøkonomi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Til frokost spiser jeg omtrent alltid havregryn i en eller annen form. Enten som vanlig grøt, som pannekaker eller som kake. Sjekk ut www.bakekona.blogg.no for MASSE gode tips :)

Lunsj er som regel middagsrester fra dagen før, eller cottage cheese/gresk yoghurt/kesam med litt müsli, frukt, syltetøy osv.

Er enig i at cottage cheese og det ikke er det billigste man kan få tak i, men jeg ser på det som en investering i helsa. hihi. Heller det enn en ny genser eller nye sko..:unsure:

Ellers følger jeg alltid med på tilbudsavisene matbutikkene sender ut. Evnt på appen "Mattilbud", om du ikke mottar reklame.

Rema 1000 har hatt tilbud på kyllingkjøttdeg, 3 for 2 den siste uken mener jeg å huske. Kjøpe inn og fyse ned de du ikke bruker! :)

Tunfisk i vann er en god proteinkilde, ikke dyrt heller, 3-4kr per boks på Rema 1000 :)

..ellers er det veldig kjekt å ta seg en tur til Sverige, dersom du bor nærme grensa. Frosne kyllingfileter for alle penga! :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er selv student og prøver selv å balansere et bra kosthold med studentlommeboken. Havregrøt med proteinpulver til frokost, tunfisk og ris til lunch, omelett og ris til mellommåltid. Middag er masse grønnsaker, potet og en proteinkilde i form av kyllingkjøttdeig eller kiwis fredagstilbud. Kvelds med hjemmelagede knekkebrød samt makrell i tomat.

Lenke til kommentar